A Síparkban annyi hó van, hogy a feleslegből óriási dombokat túrtak a freestyleosok kedvéért, itt találkoztak hétvégi jamelésre hazánk legjobb versenyzői. Több, mint 1000 m³ tartaléknak gyártott hó beépítésével készült el a 12 méteres flat-tel (minimális repülési táv) kialakított Sípark ugrató.
Az esti beugrásoknál a 13,5 méter soknak bizonyult - félő volt, hogy a snowboardosok a nappali felmelegedésben lassuló havon nem tudják átugrani ezt a távot, a ratrak a pályatervező Trso Lukacs aka Lego vezetésével átalakította a beérkező dombot. A ranglista legjobb versenyzői érkeztek délelőtt a jam session versenyre és fotózásra, rövid morfondírozás, méregetés után elkezdődtek a bemelegítő repülések.
A jam session sokkal szabadabb kereteket ad a ridereknek, nincs zsűri, kötött ugrásszám, kötelező gyakorlat. A verseny egy adott intervallumban zajlik kb. 1-2 óra, vagy amíg bírják szusszal és mindenki annyit megy amennyit bír. Az indulók egymásra szavaznak – fontosabb számukra a részvétel, az együttlét és a gyakorlás, mint a díjak. A jamelés előnye még, hogy ilyen hangulatban sokkal pörgősebb és látványosabb a verseny, nincsenek várakozási és sorbanállási időszakok, viszont lehet pihenőt tartani, kinek amikor kedve van hozzá.
Végül a hó felmelegedése elmaradt, végig gyors maradt a pálya és a Burton gyorsszervíz waxolása is segített a snowboardokon és freesíken, így néha 15 méteres ugrások is sikerültek a tökéletesre alakított beérkezőn. Ez az ugrató méret hamar rangsorolta a mezőnyt, teljes koncentrációra van szükség egy ilyen nagy sebességű ráfutásnál és ekkora repülésnél, főleg ha egész nap folyamatosan kell beadni az ugrásokat, lehetőleg egyre jobbakat. Páran fizikai kimerülésre is hivatkoztak, de a kiérkező támogatók a Sprite, az Alpesi Club és a Burton sátraikban volt lehetőség a pihegésre, felfrissülésre, Hotrite kortyolgatásra. Sok alap ugrás mellett láttunk freeskiben és snowboardban 540-et, backflipeket, szépen kitartott mute, tail grabeket és a klasszikus method air is előkerült amik ebben a méretben igen jól mutattak.
A freeskiben a 720 grab variációkkal lett a bázis feladvány itt a landolásnál a túlforgást és handtouch leérkezéseket próbálták finomítani a riderek, majd Lego beadott pár cork 900-at kb. 15 méteres repüléssel ami nagyjából pontot tett a versengésre. A hangulatnak ez csak kedvezett, elkezdődtek a vonatozások, egymás után pár méterrel 5-8 rider ugrott egyszerre – csattogtak a fényképezők, mobiltelefonok és síbotok a levegőben, nagy zajt csapott a lelkes Sípark közönség. Lego a hangzavar alapján egyértelműen kiérdemelte a közönségkedvenc különdíjat a Volvo C30 teszthétvégét.
Délután kis pihenő alatt folytatódott a gyakorlás, fotózás a wallride-nál, mustrálni lehetett a pille könnyű jövő évi Atomic freestyle és freeride léceket és napozni, heverészni a Medence Csoport recycle bútorain és a sátrakban. A ratrak a koraesti órákban még rendberakta a nagy beérkezőt és ha már ott volt be is állt egy fotózkodásra az ugrató közepére – az új feladat a ratrak átugrás lett a kivilágított pályán. Láttunk hátraszaltót, kettes ugrást, újabb 540-eket – nem lazítottak a srácok a show hangulat kedvéért, de ezt újból meghálálta a síközönség üdvrivalgása.
Eredmények:
Snowboard - 1. Ballagó Péter, 2. Ajtai András, 3. Koczka Gergő
Freeski – 1. Trso Lukacs, 2. Csanaky Péter, 3. Perge Dávid
A verseny előtti nap érkezett a hír, hogy a Metal Bros három fős különítménye szépen szerepel a Kínában zajló téli univerziádén, a dobogó esélyes Balogh Ádi hajszállal rontott a döntőben, így 8., Manninger Máté 13. és Liptay Dávid 15. helyeken végeztek az olimpiai színvonalú eseményen.
"A Sípark előre tekint ezzel az ugratóval" – nyilatkozta Kőrösi Gergő – "hazai viszonylatban a legnagyobbat akartuk megépíteni és célunk az IVSI kongresszus és a Sípark Snowboard és Freeski Open sikeres lebonyolítása után egy freestyle nemzetközi verseny megrendezése ezen a pályán". Úgy tűnik az adottságok megvannak hozzá ezt most kipróbálhattuk, kíváncsian várjuk a további fejleményeket.
Fotók: Süveg Áron +36 30 332 0694, Bleyer Ádám +36 20 313 5826, Sárvári Tibor (Whiteline) +36 20 203 0620