Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
RENDBEN
Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
FIRST MINUTE SZÁLLÁSAKCIÓK
Krvavec
10 % akció október 30-ig a csomag-és listaárakra!
Kreischberg
5 % kedvezmény október 31-ig, szállás alpesi apartmanban!
Golte
Pályaszállás****
Okt. 31-ig kb. 5%
first minute akció!
További first minute szállásakciók »
SÍTEREPAJÁNLÓ
Schladming-Dachstein
Nyári kártyával több mint 100 ingyenes program!
Bohinj - Vogel
Aktív csomagok a gyönyörű Bohinji-tó körzetében!
Mölltal gleccser
Nyári síelés és Karintia kártya 160+ ingyenes programmal!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

Hasznos tudnivalók ausztriai szállásfoglaláshoz

2011.10.10. | Frissítve: 2018.07.07. | Szerző: sielok.hu
Ausztriai utunk előtt nem árt megismerni, milyen általános szabályok vonatkoznak a szállásfoglalókra és szállásadókra. Jó, ha tudjuk, mik a szálloda kötelezettségei, jogai, és persze hogy milyen jogok illetnek minket, vendégeket, így biztosan nem érhet meglepetés.
Íme az osztrák Szálloda- és Vendéglátóipari Általános Üzleti Feltételek, dióhéjban:

Foglalás, előleg:
  • a szállodák kérhetnek előleget a vendégeiktől, de ennek szükségességét még a foglalás véglegesítése előtt jelezniük kell a vendég részére
  • az előleget legkésőbb az érkezés előtt 7 nappal kell kifizetni
Érkezés és elutazás
  • amennyiben a szálloda nem ad más információt, a szobákat az érkezés napján 16 órától lehet elfoglalni
  • a szobát az elutazás napján legkésőbb 12 óráig el kell hagyni, különben akár még egy egész napi szállásdíjat felszámolhat a szállásadó
Lemondás:
  • ha az előleg kifizetése nem történik meg időben, akkor a szálloda törölheti a foglalást
  • ha a szálloda nem kért előleget és a vendég az érkezési napon 18 óráig nem érkezik meg, a szálloda nem köteles tartani a foglalását, kivéve ha korábban megállapodtak a vendéggel egy későbbi érkezési időpontban
  • ha a vendég fizetett előleget, akkor a szálloda legkésőbb az érkezési nap másnapján 12 óráig tartja fenn a lefoglalt szobát
  • a szálloda és a vendég egyaránt a már végleges foglalást az érkezési nap előtt legkésőbb 3 hónappal mondhatja le
  • ha a vendég ennél később mondja le a foglalást, akkor a következő visszalépési díjakat számolhatja fel neki a szálloda:
    - 1-3 hónappal az érkezés előtt: a teljes megállapodott ár 40%-a,
    - 1-4 héttel az érkezés előtt: a teljes megállapodott ár 70%-a,
    - az érkezés előtt utolsó héten: a teljes megállapodott ár 90%-a
  • ha az odautazás napján váratlan esemény miatt (pl. extrém havazás) lehetetlenné válik a megérkezés, akkor az aznapi szállás árát a vendégnek nem kell kifizetnie
  • a szállodának jogában áll pótszállást felajánlani a vendégnek, amennyiben ez indokolt (pl. használhatatlanná váltak a szobák, túlfoglalás, stb.) és a pótszállás közel azonos minőségű kell hogy legyen
  • a pótszállással kapcsolatos többletköltségek az eredeti szállodát terhelik
Az állattartásól:
  • állatokat csak a szálloda előzetes beleegyezése, és többnyire extra díj kifizetése mellett vihetünk magunkkal a szállodába
  • az állatot a szállodai tartózkodás alatt megfelelően őrizni kell, és a vendégnek felelősséget kell vállalnia az állat által okozott károkért
  • az állatot soha nem vihetjük magunkkal közös terekbe (pl. étterem, társalgó, wellness terület)
A tartózkodás időtartamáról:
  • ha a lefoglalt időtartamnál tovább szeretnénk a szállodában maradni, azt jeleznünk kell, ez csak a szálloda engedélyével lehetséges
  • ha a vendég váratlan esemény miatt nem tudja elhagyni a szállodát az elutazás napján, akkor a tartózkodás automatikusan meghosszabbodik. Ebben az esetben a szállásért csak akkor nem kell teljes árat fizetni, ha a szolgáltatás nem teljes (pl. áramszünet van), de ekkor is minimum a mellékszezoni árat ki kell fizetni
  • ha a lefoglalt időtartamnál előbb utazunk el, akkor a szálloda elkérheti a teljes foglalásra érvényes árat
  • a szálloda azonnal megszüntetheti a vendég tartózkodását, ha az megbotránkoztatóan, súlyosan illetlenül, másokat zavaróan vagy veszélyesen viselkedik, illetve ha a vendég súlyos, fertőző beteg
Megbetegedés esetén:
  • a vendég betegsége esetén, a szálloda kérésre mindenképp, de súlyos esetben kérés nélkül is gondoskodik orvosi ellátásról
  • a szálloda a következő felmerülő költségeket kifizettetheti a vendéggel: orvosi, szállítási költségek, gyógyszerek ára, fertőtlenítés, berendezési tárgyak tisztítása vagy cseréje, a szoba bérleti díja - az esetleges használhatatlanság idején is (többek között ezért is érdemes utasbiztosítást kötni!)
Egyéb:
  • a szállodák nem kötelesek idegen valutákat elfogadni
  • ha a vendég a kiszolgálást a szobájába vagy ún. szokatlan napszakban (20.00 és 6.00 között) kéri, azért a szálloda extra díjat kérhet el (ha ez fel van tüntetve a szoba-ártáblázaton), vagy meg is tagadhatja a kiszolgálást
Kapcsolódó linkek:

A teljes jogi szöveg magyar nyelven:
Szálloda- és vendéglátóipari általános üzleti feltételek Ausztriában

A teljes jogi szöveg német nyelven:
Allgemeine Geschäftsbedingungen für die Hotellerie (AGBH)
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a síelők.hu friss híreit és síelőknek szóló aktuális ajánlatait.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 22 vendég és 1 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...