Szlovénia egyik legkomolyabb síterepfejlesztése nem mutat látható eredményeket már körülbelül 12 éve. A Bohinj 2864 névre elkeresztelt projekt lényegében Kobla síterepének kiterjesztését és összeköttetését jelenti a szomszédos sítereppel.
2010-ben született meg a terv a síterep modernizálására. Utoljára 2016-ban
írtunk róla és foglaltuk össze néhány nehézséget, akkor már hat éve állt a projekt. Közben eltelt 12 év és nem sok minden történt.
Idén sorra érkeznek bejelentések a szlovén fejlesztésekről, talán itt is megmozdulhat valami. Addig is az üzemeltetők váratlan lépésre szánták el magukat.
Kobla 2012-ben bezárt és nem is nyitott ki azóta. December közepén, egy kiadósabb havazás után a síterep beüzemelte a Kozji hrbet csákányos liftet. Csak 440 méter hosszú lift, s a mellette található sípálya miatt természetesen nem érdemes azonnal sítúrát szervezni ide, de Bohinj ezen a télen eléggé népszerű a magyar síelők körében. Főleg a családosoknak vagy kezdőknek ideális lehet egy napra ez a pálya, amely kevésbé felkapottabb a környék síterepeihez képest.
Külön jól jöhet a helyi
ECO Hotel kisgyermekkel érkező vendégeinek, akik a közeli sípályán gyakorolhatják a síelést vagy csak egyszerűen élvezhetik a havat.
Ratrakok működnek, de hóágyúzni nem lehet. A decemberi nyitás után a síterep január 5-től átmenetileg bezárt egy hétre, de azóta nyitva tart. A napokban
ismét havazott Szlovéniában.
Kép: Smučišče Kozji hrbet
Kép: Smučišče Kozji hrbet
Nem ez lesz az egyetlen újdonság azonban a Vogelen, hiszen a Kratki Plaz sífelvonó csereépítésére is már elkezdődött a koncessziós engedély beszerzése. Illetve a síközpont legmagasabb pontjára vezető legendás Šija együléses libegő cseréjéhez is készül már a dokumentáció.
Továbbá a Kanin síterepén is komoly fejlesztésekben gondolkodnak. Mármint a Bovecből a síterepre vívó 50 éves gondolás felvonó helyett egy vadizsír felvonót szeretnének. Az új felvonó költségeit 24,5 millió euróra, míg az új alsó állomást 8 millió euróra saccolják. A pénz előteremtésére uniós forrásokat is be kívánnak vonni, emiatt még futják a köröket. Az új felvonó óránként 1400-2100 síelőt tudna szállítani a hegyre mindössze 20 perc alatt, még rossz időjárási körülmények közt is. (Jelenleg akár 45 percig is tarthat az út a Kaninig)
További fejlesztések is lennének. 14,5 milió euróért hóágyúrendszert építenének ki, illetve 5 millió euróért a hegyen új éttermet, síiskolát, síkölcsönzőt alakítanának ki.