Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Enyhe tél: mélyponton a felszerelések vásárlása

2007.08.21. Bata Attila

Enyhe tél: mélyponton a felszerelések vásárlása Augusztus nem a legizgalmasabb időszak a síelőknél, azonban a sportszergyártóknál ez a legfontosabb időszak. Most érkeznek be a következő szezon megrendelései a kereskedőktől, ilyenkor pörög az üzlet, de az idén csak kevés megrendelés érkezik a gyártókhoz. A tavalyi enyhe tél átka folytatódik.
h i r d e t é s

Sokan szeretnék tudni, hogy mi lesz a sorsa az előző szezon után raktáron maradt eladatlan készleteknek. Most úgy tűnik, hogy csak a tavalyról megmaradt eladatlan lécekkel is könnyedén el lehetne látni az idei piacot, de időközben már megjelentek a 2007/2008-as modellek is, amelyeket szintén piacra kellene dobni.

Közben napvilágot láttak az első félév üzleti jelentései. Senki sem várt kedvező adatokat, de az eredmények még a leghihetetlenebb várakozásokat is alulmúlták. A világ egyik vezető sportszergyártója, az osztrák Atomic a legfrissebb adatok szerint 41%-os veszteséggel zárta az év első hat hónapját. Az altenmarkti cég bevétele 29,3 millió euróról 17,3 millió euróra csökkent a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva.

Az Atomic veszteségei jelentősen befolyásolták a finn tulajdonos Amer cég forgalmát is. Az Atomic mellett a Salomon céget is magukénak tudó finnek az első félévet több mint 20 millió eurós mínusszal voltak kénytelenek zárni. Az Atomic célja, hogy a gyártási költségek további csökkentésével és a Salomonnal szorosabbra fűzött együttműködéssel a veszteséget 20 százalék körüli értékre faragja le az év végére. Tavasszal a cég már elbocsátott nyolcvan alkalmazottat.

Nem járt sokkal jobban a Head sem. Az első féléves bevételük 30%-os veszteséget mutat az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Itt különösebben nem aggódnak a bevétek csökkenése miatt, inkább azt hangsúlyozzák, hogy az idén szeretnék növelni piaci részesedésüket. A Head eddig a téli sportszerek piacán 14%-os részesedést mondhatott magának, amelyet az idén szeretnének 17%-ra növelni. Ebben a javulásban sokat várnak az Atomic-tól elcsábított Hermann Maier-től, akinek az esetleges sikerei, és a meglévő reklámértéke teljesítheti a kitűzött célokat.

Az összes sportszergyártó az előző, szokatlanul enyhe télnek tulajdonítja a megrendelések visszaesését. Független szakértők szerint az üzletág átlagosan 30%-os veszteséget lesz kénytelen elviselni ebben az évben.

KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE