Ahorn-Mayrhofen
Mayrhofenben tavaly adták át a nagyközönség számára az új kabinost, azonban ezzel a fejlesztések nem álltak meg, sőt mintha most kezdődtek el volna úgy igazán! Az Ahorn húzóliftek - Ahorn I és II - felett eljárt az idő és bizony már rászorultak egy cserére.
A "leváltó" ezúttal egy kétsebességes nyolcszemélyes libegő lesz; úgy látszik az idei szezon Ausztriában a nyolcülésesek ideje, még talán sosem építettek egyszerre ennyi nyolcülésest, mint az idén. Az új ülőfelvonó ráadásul gyermek biztonsági zárat is kap, ugyanis a biztonsági korlát és a lábpihentető automatikusan lecsukódik, amikor az ülőfelvonó elhagyja a völgyállomást.
Azonban amitől igazán gyermekbarát lesz, az egy kampós rész, ami meggátolja, hogy a kisebb gyermekek kicsússzanak az ülőfelvonóból. Sajnos az utóbbi években több ilyen baleset is történt, ami felhívta a szakemberek figyelmét arra, hogy e-téren is cselekedni kellene valamit. A mayrhofeni lifttársaság ugyanakkor arra is ügyelt, hogy az új felvonó a lehetőségekhez mérten a lehető legjobban belesimuljon a környezetébe.
A tavalyi évben az Ahornplató egész területére kiterjedő hóágyúrendszert építettek ki, ugyanakkor a szokatlanul magas hőmérsékletek sokszor gondot okoztak a völgybe vezető pályán. Így a korábbi lándzsás típusú hóágyúkat lecserélték és helyettük propelleres hóágyúk fogják a havat szórni.
Ugyanis az ilyen típusú hókészítők sokkal hatékonyabbak az úgynevezett marginális -kevéssel nulla fok alatt, illetve az közelében - hőmérsékleti tartományban. Remélhetőleg így már a völgyben sem lesz hóprobléma, bár a legjobb az lenne, ha a tavalyihoz hasonló szezon jó egy ideig nem ismétlődne meg.
White Lounge - Iglu falu az Ahorn platóján
Az új üléses mellett kétségtelenül az idei szezon leglátványosabb újdonsága az Ahorn platón felépülő iglu falu lesz. Ahogy neve is mutatja, a 2000 méter magasan fekvő iglu település kizárólag hóból fog felépülni.
Már a tavalyi idény során is üzemelt az Iglubar, ami a ziller-völgyi parti szcéna egyik különleges ékköve volt. Most ez a bár jelentősen kibővül, hiszen köré szállásokat építenek, csak ás kizárólag hóból, akár az eszkimók messze északon. A kis iglu házakat felvonóval lehet majd elérni, így teljes mértékben pályaszállás lesz, ráadásul nem is akármilyen! Aki már unja a meleg hotel szobákat, annak ez egy kitűnő és egyben exkluzív alternatíva lesz.
Gerlos (Zillertal Arena)
A Zell és Gerlost közti összeköttetést korábban egy duplaüléses jelentette, a nyáron azonban megkezdődtek a munkálatok, hogy felállítsák az új felvonót; a hatüléses Kreuzjoch X-Press-t.
A hatüléses buborékot is kap, így még nagyobb komfortot nyújt a vendégeknek, arról már nem is beszélve, hogy elődjénél gyorsabb, kényelmesebb lesz, és ami szintén nem elhanyagolható szempont; jelentősen nagyobb kapacitással bír. A Kreuzjoch óránként akár 2400 főt is képes lesz szállítani, az építési és tervezési költsége közel 5 és fél millió eurót tett ki.
Hintertux
Hintertuxon új kabinos felvonót építenek Gletscherbus I néven.
A leendő kabinos útja a völgyből indul majd és egészen 2100 méterig a Sommerbergalmig fogja szállítani a vendégeket. Ezen kívül bővítik a hóágyúrendszert, elsősorban a Tuxer Fernerhaus környékén. Erre óriási szükség van, hiszen így kora ősszel, illetve júniusban is biztosítani tudják ezen a részen a havat és a kultúrált sízési körülményeket. Egyelőre azonban szó sincs arról, hogy felül a gleccseren is kiépítsék a hóágyúrendszert, pedig erre is nagy szükség lenne.
Hintertuxon az a gond, hogy a gleccser még nagyon aktív, gyorsan mozog, így nehéz bárhogyan is kiépíteni és lefektetni a vezetékeket. Mölltalon a gleccserjégbe árkot vájtak, és így fektették le a vezetékeket, ez Tuxon lehetetlen lenne, mivel a különféle gleccsermozgások hatására félő lenne, hogy a vezetékek eltörnének.
A Tuxer Ferner Hang mellett egy új pálya is készül, jobban mondva síút, ami tehermentesíteni fogja a fő pályát. A síút javarészt jégmentes területen fog haladni, ezért várhatóan nyár elejéig lehet majd csak használni.