Bár a kérdés elsőre banálisnak tűnhet, de mégsem az, ugyanis annak alapja teljesen jogos, hiszen a síterepeken szinte alig lézengenek a téli sportolók, miközben a szomszédos Karintiában zsúfolásig tele vannak a hegyek. Friaul térsége iparilag fejletlen, fokozatos elvándorlás és elöregedés sújtja, és ilyen vidékeken bizony nagylelkű az uniós kassza. Másrészt az itteni síterepek a Promotour égisze alatt üzemelnek, ami egy állami cég. Elsősorban e kettő tényezőnek köszönhetik a friauli síközpontok megállíthatatlan előremenetelüket.
A festői környezetben fekvő Sella Neveán az idei szezon legfőbb újdonsága a közel 15 millió euróért felépített új kabinos felvonó! Az új felvonó a korábbi kabinost fogja leváltani, és része a két éves fejlesztési projektnek. A fejlesztés utolsó fázisa majd csak a 2008-as szezontól esedékes; ekkor végre összekötik Sella Neveát a hegy másik oldalán és már egyben Szlovéniában fekvő Kanin síparadicsomával, így egy meglehetősen komoly és freeride szempontjából egyáltalán nem lebecsülendő sípályarendszer jöhet létre. A 2008 nyarán megépítendő felvonó az előzetes hírek alapján egy funifor típusú nagykabinos lesz.
Tarvisióban sem tétlenkednek, s ahogy az elmúlt szezonban, idén is a Priesnig és a Lussari hegyek közbefogta gerincén számolhatunk fejlesztésekkel. Tarvisio kétségtelenül gyönyörű pályákat és javarészt modern felvonókat vonultat fel kínálatában, de mégis; a Lussari hegy és a síterep többi része közti összeköttetés eddig meglehetősen gyengéje volt a síterepnek, ugyanis kizárólag igen lapos, köznyelven "botozós" pályák kötik össze egymással a két részt.
Idén a tavaly felhúzott négyüléses végállomásától egy újabb duplaszékest terveznek a Lussari felé. A libegőhöz természetesen sípályát is terveztek, igaz sítechnikailag nézve sokat nem várhatunk el ettől, hiszen egy meglehetősen lapos kék pályáról van szó. Igaz a kezdők biztosan élvezni fogják.
Egy év múlva az új duplaüléses völgyállomásától egy négyszékest terveznek, egészen fel a Lussari hegyig, természetesen sípályával egyetemben. Ezzel létrejönn a gerincen a rendszer összeköttetése, aminek különösen az enyhébb tavaszi napokon van óriási jelentősége, lévén ilyentájt nem egyszer kellett hóproblémával küszködni, lenn a völgyben.
Már augusztusban elkezdték a Lussari VK pályával párhuzamosan futó lesiklópálya létesítését, de ahogy a négyszemélyes libegő, úgy ez a lejtő is majd a 2008/2009-es szezonban fog szerephez jutni.
A Ravaslettotól induló korábbi nagykabinost egy gyorsabb és modernebb funiforra cserélik, a funifor nagykabinjában egyszerre akár 100 fő is utazhat! Ugyanakkor búcsút inthetünk a szintén Ravasclettoból induló duplaszékesnek, ami lényegében a mellette futó piros pályát szolgálta ki. A felvonó napjainkra azonban már elavulttá vált, ráadásként decemberben már a Zoncolan tetejéről lesízhetünk egészen a völgyig, így ezáltal is szükségtelenné vált ez a sílift. Az új sípálya mérföldkőnek tekinthető, hiszen eddig azok, akik lenn, Ravascletton parkoltak le a nap végén felvonózára kényszerültek. Az idei szezontól azonban ez már a múlté!
A tavaly felállított négyüléses felvonó után a friauli síközpont újabb liftet épít, ezúttal egy duplaülésest, ami a síközpont legmagasabb pontjáig visz fel. Ezzel Forni di Sopra egy igazi 21. századi sítereppé nőtte ki magát; a kezdőpályákat nem számítva kizárólag az elmúlt években épített ülőfelvonók szolgálják ki a lejtőket, ráadásul immáron minden egyes lesiklópálya hóágyúzható, így a hóinséges időszakokban is bátran tervezhetünk Forni di Soprára egy síelést.