A francia Három-völgy újdonságai közül a legelőször kinyitó síterep, Val Thorens fejlesztéseivel kezdjük. A legnagyobb változás, hogy lecserélik a funitel lift régi kabinjait. Ezen felül új hóágyúk és egy kicsit kiszélesített pálya várja a síelőket, valamint ingyenesen oktatnak lavinaismereteket majd a szezonban.
Aki sokat jár portálunkra, az már képben lehet olyan ritkán hallott szavakkal, mint pl. a funitel-típusú lift. Ezek azok a liftek, amelyek a legnagyobb széllökések (kb. 120 km/óráig) között is biztonságban szállítják az utasokat, műszaki megoldásaik miatt a legmodernebb és legdrágább lifteknek számítanak a világon, nincs is belőlük még túl sok, összesen 26 darab. Val Thorens kapcsolata a funitellel igazán idevág, hiszen itt építették meg a világ elő ilyen típusú felvonóját, amelyet az idén modernizál a helyi lifttársaság.
A Funitel de Péclet útvonalán már 1972-ben járt lift, egy évvel a síterep megnyitása után. A Péclet-gleccserhez közlekedett a völgyből. Az igények nőttek, a gleccser egyre népszerűbb lett a nyolcvanas években, de olyan megoldás kellett, amely a nagy szélben is tudja szállítani az utasokat. A helyiek próbálkoztak számos lifttársasággal, de senkitől sem kaptak megfelelő ajánlatot, így nekiálltak saját maguk megtervezni a liftet. A fogaskerekű (funiculaire) és a kabinos lift (telepherique) tulajdonságainak és francia szavainak keresztezéséből kialakult az új lifttípus a funitel.
1991-ben elkészült a funitel (2240-2944 méter), az akkori lift harmincfős kabinokkal közlekedett és óránkét 3000 utast repített fel a gleccserre. Az idén a lift kabinjait cserélik ki modernebbekre és színesebbekre. A helyi lifttársaság igazán óvatos duhaj az átalakítással kapcsolatban. A tavalyi szezonban különböző kabinokat építettek be a liftre és tesztelték a hatást. A síelők pedig szavazhattak az interneten, hogy melyik kabin tetszik a legjobban. A kedvező visszajelzések után kiválasztották a nyertest és nekiláttak a cserének. No, nem mindegyiknek, az idén még szándékosan meghagynak néhányat a régi típusból is.
Érkeznek az új kabinok
Az új kabinok kevesebb utast szállítanak, mint a korábbiak. A 30 fős kabinokat 22 fős (ebből 18 ülőhely) kabinokkal váltják fel, vagyis kényelmesebb lesz az utazás. A modernizációnak köszönhetően felgyorsulnak a dolgok, a kisebb kapacitású kabinokból többet fűznek majd fel a liftre (a korábbi 29-cel szemben most 38-at), így az óránkénti kapacitás nagyjából változatlan marad. A liftfelújítás teljes költsége eléri a 4,3 millió eurót.
Kisebb változásokat még láthatunk az új kabinokon kívül is. Például 15 darab új hóágyút állítanak szolgálatba. Az egész Három-völgy egyik legforgalmasabb pályáját (Plein Sud) kissé átalakítják. Az alsó részt kiszélesítik, hogy a kezdőknek se okozzon annyi gondot, és könnyebben hömpölyögjön a tömeg.
Az Espace Junior park mellett kialakítják a D.V.A. Parkot, ahol a helyi hegyi mentők várják az érdeklődőket és lavinaismereteket oktatnak ingyenesen. Megtanítják az alapvető biztonsági eszközök használatát és sok egyéb hasznos dolgot, amitől biztonságosabban lehet síelni a hegyekben.
Az Alpok legmagasabban fekvő sífalujában (2300 méter) november 24-én kezdődik a szezon. Az idén sokkal jobban állnak, mint tavaly. Rengeteg hó esett októberben és novemberben, így a nyitás már biztosnak tekinthető.