A venezuelai Mérida kabinos igazi kuriózum a világ liftjei között. Először is a hegyállomásával, amely 4765 méter magasan található. Ezzel a legmagasabbnak számít a kabinosok között. Hosszúsága pedig szintén rekord közeli, a 12,5 kilométeres hosszúságával nem sokkal marad el a svéd Norsjö (13,2 km) mögött.

Így érkezett meg a kabin 1958-ban

A munkálatok 1956 decemberében kezdődtek meg a nehéz terepen. Az építkezést szinte teljes egészében a franciák irányították, de szakemberek érkeztek Közép-Európából is, lengyel és jugoszláv munkások segítsége is kellett, hogy 1960 márciusára elkészüljön a nagy mű. Innentől kezdve pedig a világ a csodájára járt. A turisták beszálltak az 1640 méteren fekvő Mérida város állomásán és az ötödik állomáson, négy szakasz és körülbelül egy óra megtétele után a Sierra Nevada tetejére jutottak.
A lift 48 éven át üzemelt. Felújításra nem volt elég pénz, a használhatatlan kabinokat egyszerűen kivonták, vagy alkatrészeknek használták. 2008-ban a kormány felkérte az osztrák Doppelmayr céget, hogy vizsgálja meg a lift állapotát, aztán a felkérés után 11 nappal teljesen leállították a liftet.

És így érkezett meg a kabin 2012-ben

2010-ben megkezdődött a lift felújítása, amelynek Hugo Chavez elnök augusztus végi bejelentése adott egy újabb lökést. Újabb összeget, 105 millió dollárt kapott a projekt így már a teljes költség (318 millió dollár) 85%-a rendelkezésre áll. A turisztikai miniszter szerint a munkálatok 53%-os állapotban vannak, és a lift várhatóan 2013 decemberére készül el.
A helyiek nagyon komolyan veszik az építkezést, decemberre el akarják érni a 60%-os készültséget. Napi 24 órában, három műszakban zajlik jelenleg is a munka. A munkásoknak külön tábort építettek nagy magasságban, ahol nem lehet könnyű dolgozni.
Az osztrákok vezette építkezés természetesen a kor színvonalának megfelelően, a legmodernebb liftre cseréli a mára idejétmúlt elődöt. A hiányzó kabinokat pótolják, az eddigi 40 személyes kabinok helyett 60 fős kabinok fognak közlekedni, így jelentősen nő a kapacitás. A korábbi évi 120 ezres forgalom helyett 520 ezres forgalommal számolnak a helyiek.

Ilyen lesz a legmagasabban fekvő állomás

A kényelem is megváltozik. A tágasabb kabinokban zene szól majd, és modern információs rendszer segíti a látogatókat. Az utazás biztonságáról a korábbi két drótkötél helyett már három gondoskodik. A modern kor szellemének megfelelően az összes állomáson ingyenes lesz a wifi, de a kabinokba is bevezetik az optikai kábeleket, így azonnal ki lehet posztolni az utazás képeit, akár ide a sielok.hu olvasóinak.