A festői Dolomitok és azon belül Alta Badia is nagy kedvenc az olasz terepek kedvelői között. Az idei szezonban itt is találtunk újdonságokat. Az idei fejlesztések a kényelemről szólnak: a hosszú sorok miatt megnövelték az egyik lift kapacitását, két pályát is kiszélesítettek, és egy fontos kereszteződésnél már nem kell lecsatolni.
h i r d e t é s
A négyüléses, fix rögzítésű Biok ülőlift annyira még nem rossz. Ha áttelepítenék Kelet-Európába, még sokáig "elkaristolna". Itt azonban gondokat okozott a kapacitása. Az egyik fontos útvonalon szállította a síelőket, kissé szűk az áteresztőképessége. Az idei szezonban lecserélték a négyüléses székeket hatszemélyesekre. Az állomások (1906 és 2079 méteren) és a nyomvonal marad, a sebességet megnövelték, így az új lift óránként akár már 2800 utast is szállíthat.
Vannak olyan alpesi síterepek, ahol a sípályák és az (ország)utak néha keresztezik egymást. Ilyenkor a síelőknek meg kell állniuk, átkelni a hótól megtisztított úton, közben le- és felcsatolni, amelyért a legtöbben nem rajongunk. A 40-es számú Frara pálya és az SS243-as számú út találkozása megváltozik. A sípálya egy rövid alagutat kapott és átvezették az országút alatt, nincs többé felesleges léccsatolgatás!
Az országút és a sípálya találkozása
A kényelmet szolgálja az is, hogy két pályát kiszélesítettek. Nem kell többé szűkösködni a Piz Sorega B pálya elején és a La Brancia pálya végén sem. Ezen felül újabb hóágyúkat is telepítettek, de ez már szokásos éves fejlesztésnek mondható egy ilyen kaliberű síterep esetében.