Újabb esti liftbaleset történt, amely nem mondható szokásosnak és valószínűleg emberi mulasztás következménye. Egy csörlős ratrak drótkötelének ütközött egy ülőlift széke, amelynek négy utasa kb. 10 méter magasból zuhant a mélybe. Mind a négy utast kórházban ápolják.
h i r d e t é s
A svájci Stoos síterepén egy céges rendezvényt tartottak fenn a hegyen csütörtök este. A vendégek ülőlifttel indultak le a völgybe késő este. Ugyanebben az időben a pályákon már folyt a szokásos pálya-előkészítés, ratrakolás. Az egyik csörlős ratrak, amelyekkel a meredekebb pályákon dolgoztak, abban az időben használta a csörlőjét és egy hosszan kifeszített drótkötél segítségével üzemelt.
Sajnos a drótkötél magasra megemelkedett, nyomvonala keresztezte az ülőlift nyomvonalát és az egyik ülőszék nekiütközött a kifeszített drótkötélnek.
Tíz vendég hagyta el a hegyi hüttét este 10 körül, az első székben, amely a kötélnek ütközött négyen ültek. Mind a négyen kiestek a székből és a kb. tízméteres mélységbe zuhantak. Ketten életveszélyes, ketten súlyos sérüléseket szenvedtek. Négy mentőhelikopter érkezett a baleset színhelyére, és a négy sérültet négy különböző kórházba szállították.
A lifttársaság és a helyi rendőrség is vizsgálja a baleset körülményeit. A lifttársaság szerint a ratrakos ugyan fiatal, de tapasztalt munkaerőnek számít. Tavaly október óta dolgozik a síterepen.
A képek alapján nekem úgy tűnik, hogy nem estek ki a székből, hanem székkel együtt zuhantak le. Egyébként hogyan került volna a szék a földre?
Én azt tartom valószínűnek, hogy a ratrak csőrlőkötele beleakadt a szék lekapcsoló mechanikájába és lekapcsolta a széket a kötélről, és maga a szék zuhant le. Ugyanis ez a fajta libegő beszállás alatt lekapcsolódik a gyors szállítókötélről. Egy lassú vontató szerkezet óvatosan visszafordítja, majd beszállás után a szék ismét rákapcsolódik a szállítókötélre. Vagyis a szék lekapcsolható a kötélről.
Nyilván a vizsgálat majd pontosan kideríti, hogyan történt.