Véletlen vagy trend? Ez még nehéz megmondani, de az biztos, hogy ebben a szezonban számos ismert síterepet kötnek össze a közvetlenül mellette található kisebb-nagyobb tereppel. Találtunk rá példát Svájcban, Ausztriában, de még Lengyelországban és Boszniában is.
Az újonnan létrejövő síterep természetesen vonzóbb lesz, hiszen megnövelik a pályakilométereket. Ez nem csak abból áll, hogy a két korábbi síterep kilométere összeadódik, hanem új pályák is jönnek létre a kapcsolat következtében. Nagyon sok helyen a legfőbb durranás azonban az új liftek lesznek, hatalmas kabinok vagy hatalmas távolságot átszelő síliftek vagy akár a kettő együtt is elég lesz ahhoz, hogy a figyelem középpontjába kerüljenek.
Lech Zürs és Warth-Schröcken az idén egyesül
A szezon közeledtével részletesen beszámolunk az itt felsorolt valamennyi új kapcsolatról és azokról is, amelyek most a szerző memóriája miatt kimaradtak volna.
Svájc egyik legnagyobb szenzációja lesz az Arosa és Lenzerheide közötti Hörnli lift, amely negyven év álmodozás után köti össze a síterepeket. Az egyesített síterep a maga 225 kilométerével már bekerül a svájci top tízbe is.
Ausztriában nehéz választani a nagyobbnál-nagyobb szenzációk között. Vorarlbergben Lech Zürs és Warth-Schröcken között épül az Auenfeldjet lift, így 2013 decemberétől egyesül a két terep. Közben Tirolban már készen állnak a tervek a Pitztal gleccser és az Ötztal összekötésére is, ennél az a meglepőbb, hogy a zöldek sem ellenzik a lift tervét, csak új pályát nem szeretnének a hegyoldalban látni. Ugyan nem összekötés, de Ischgl-ben meghódítják a Piz Val Gronda oldalt, az épülő lift sem ígérkezik átlagosnak.
G-Link köti össze Wagrain két oldalát
Tavaly elkezdték, az idén befejezik a Ski amadéban a Wagraini két oldalának az összekötését egy nagykabinos lifttel. Ez sem lesz mindennapos élmény, átvágni az új lifttel a völgy felett. Nemrég írtunk arról, hogy idén elkezdődhet a tervezés és 2016-ra elkészülhet Nassfeld és az olasz Pontebba összekötése is.
Lengyelországban három új lift is épül majd, hogy összekösse Bialka Tatrzanska és Bukowina Tatrzanska síterepeit. Igaz, ez még nem lesz kész az idén, de a 60 millió zloty (kb. 4,2 milliárd forint) már összejött, javarészt uniós pénzekből is.
A boszniai Jahorinán pedig már épül a Jahorina-expressz, amely Jahorinát köti majd össze a szomszédos Pale pályáival. Ezzel a 6,5 kilométer hosszú lifttel az eddigi 23 kilométer pályához újabb 15 kilométer adódik hozzá, jelentősen megnőhet a boszniai síterep ázsiója is. Ez is egy hosszú építkezés, legjobb esetben is csak a következő szezonra lesznek kész vele.
Ez tehát a dolog jó oldala, a rossz pedig, hogy ezeket a fejlesztéseket valakinek meg kell fizetnie. A pénztárcánk szempontjából nem túl jó hír, hogy a legjobb osztrák terepeken már az idei szezonban is közelítünk az 50 eurós napijegyek felé, Lech összekötve már 48 euróba fog kerülni!