Az utóbbi években igen csak megugrott a síterep népszerűsége, elsősorban az iskolai csoportok körében. A hagyományosnak számító holland, német és brit csoportok mellett megjelentek a csehek, lengyelek, de jönnek át a közeli Szlovéniából, Olaszországból, és ne feledkezzünk meg rólunk, magyarokról sem.
Bár a sípályákat többféle úton is elérhetjük, továbbra is a legnépszerűbbnek a központi beszálló, a lassan 25 éves Kanzelbahn számít. A forgalmasabb napokon a fél órát meghaladó várokozások sem ritkák. Tény és való, hogy a síközpont már kinőtte a négyfős kabinos kapacitását, így egyre sürgetőbbé válik a felvonó cseréje vagy egy újabb kabinos építése a hegy déli oldaláról.
A tervezett kabinos felvonó a tó partján fekvő Bodensdorfból indulna, és várhatóan két részletben, azaz egy középállomással jutna fel a Bergeralm-ig, azaz a négycsillagos Feuerberg hotelig.
Kabinok a tó felett - a Doppelmayr cég látványterve
Azonban ez még nem minden, ha ugyanis Bodensdorfból egy kabinos épül a hegyre, akkor elképzelhetetlen a projekt egy igazi turista látványosság nélkül, méghozzá egy újabb kabinos személyében, ami a tó egyik oldalát kötné össze a másikkal. Kiindulási pontja az Ossiach településen fekvő nyári bobpálya lenne, és Bodensdorfba, várhatóan az Urbani Wirt közelébe érkezne. A Panoramabahn nevét viselendő lift hossza 1700 métert tenne ki, és a Doppelmayr cég szerint elegendő lenne két tartóoszlop, az egyik a tó déli, míg a másik az északi oldalán magasodna.
Az építés technikailag minden további nélkül kivitelezhető, annak költsége megközelítőleg hét millió euró.
Sokak csupán politikai kampánynak tartják Gerhard Dörfler karintiai tartományfőnök elképzelését, és megemlítik, hogy már a tavalyi szezonra is ígért éjszakai sípálya és tányéros felvonó a Klösterle lejtőjén idénre sem készült el.