A Tátralomnicról induló négyszemélyes felvonó felett kissé már eljárt az idő. Néhány évig még üzemelhet, pont addig, amire megérkezik az utódja, egy 15 személyes kabinos.
Fontos eseménynek számított 1995-ben, amikor a négyszemélyes kabinoslift üzembe állt Tátralomnic és a Start állomás között. Sokan várták, hogy elkészüljön, hiszen a hasonló útvonalon közlekedő elődjét 1992-ben baleset érte, így az 1995 augusztusi átadására már nagyon vártak. Ez volt a Tátra első „külföldi” (nem csehszlovák közreműködéssel) épült liftje, amelyet az akkor még létező osztrák Girak cég építette. (Girakot később a svájci Garaventa felvásárolta, majd egyesült a Doppelmayr céggel)
Pezsgős-tortás ünnep a 30. évfordulón
A Girak nemcsak a közbülső Start állomásig, hanem a Kő-pataki-tóhoz kiépítette a négyszemélyes. A felső szakasz modernizálása már 2013-ban megtörtént, azóta a Doppelmayr 15 fős kabinosával lehet feljutni a tóhoz. A lenti négyszemélyest is egy hasonló lifttel váltanák ki. Nyugdíjazásáig még néhány síszezont teljesíthet, ennyi minimum kell, amíg a környezetvédelmi hatóságok ráüti a pecsétet az új, 15 fős felvonó engedélyeire.
A négyszemélyes jele lila keretben
A négyszemélyes mellett 2010-ben már megépült egy hatszemélyes ülőlift, amely az idei nyáron az utasokat szállítja, a régi liftet pedig „lefokozták” teherhordásra. Ez pont mától változik meg egy rövid időre, a hatszemélyest pihentetik, így ismét a harmincéves felvonóval lehet utazni.
A Magas-Tátra idei szenzációja a most épülő nyolcszemélyes lift Csorba-tónál, erről korábban
itt írtunk. Az építkezés jó halad, az az első oszlopot a múlt héten állították be a helyére. Az új lift már az idén decemberben síelőket szállíthat.