Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Jasná-Chopok: az idei szezon újdonságai a sípályákon

2024.11.23. Bata Attila

Szlovákia legnagyobb síterepén az idén a legtöbb változás a sípályákhoz kapcsolható. Újak épültek, a régiek közül néhányat kiszélesítettek és biztonságosabbá tették őket, valamint új világítással létrejött a régió leghosszabb kivilágított pályája.
Jasná november 23-án
Jasná november 23-án
Már beszámoltunk róla, hogy a 10-es számú Chaletová pálya mellett takarékos, de hatékony világítást építettek ki. A 2,7 kilométer hosszú, újonnan megvilágított szakasz az Alpokon kívüli régió leghosszabb villanyfényes pályájának számít. Az esti síelésre korábban is használt 13-as Biela Púť és az átalakított 13a számú Happy End pályákkal együtt összesen 4,3 kilométer hosszan lehet este 6 és 9 között síelni. A pályákat két sífelvonó szolgálja ki, másik kettő pedig a szánkósokat szállítja.
Esti síelés, naponta 18-21 között, három pályán
Esti síelés, naponta 18-21 között, három pályán
Néhány új pálya is megjelent a sítérképen, elkerülő szakaszokat építettek a kevésbé profi síelők számára is. Nézzük a változásokat:
  • A korábbi fekete 7-es pálya tetejét átalakították, 8-as jelzéssel új, piros jelzésű pálya vezet a Von Roll vendéglőhöz. A 7-es alja fekete maradt, az új 8-as pedig azoknak jó, akik ki akarják kerülni az 1-es (Petra Vlhová) pálya szakaszát.
  • A fentről induló 1b (Vrcholová) pályát kiszélesítették, így biztonságosabban lehet lesíelni a Rotundától.
  • Szintén kiszélesítették, biztonságosabbá tették és kivilágították az esti síelésnél már említett 13a jelű, Happy End pályát.
  • Sokaknak gyűlt meg a baja a 11a pályával. Az eddigi piros pálya besorolása az idén feketére változik, erre a bejáratnál fel is hívják a síelők figyelmét, valamint kerülőútnak felajánlják a kék jelzésű 5b pályát.
  • A déli oldalon is alternatív útvonal segíti a családosok és a kevésbé gyakorlott síelők csúszását. A Srdiečko szállodánál épült kék 36a pálya a szomszédos piros pályák helyett nyújt alternatív megoldást.
Északi rész újdonságai a térképen, fentről lefelé: 1b pálya, fekete 11a+kék 5b, piros 8-as, 10-es esti pálya, kék 13a legalul
Északi rész újdonságai a térképen, fentről lefelé: 1b pálya, fekete 11a+kék 5b, piros 8-as, 10-es esti pálya, kék 13a legalul
A biztonság növeléshez 14 új kamera telepítése is hozzájárul. Ezeket a legforgalmasabb és balesetveszélyes helyeken telepítették, így a központban vizuálisan is azonnali információt kaphatnak az adott eseményekről. Balesetekről, megváltozott pályaviszonyokról az újonnan telepített kijelzők adnak tájékoztatást a felvonók beszállóhelyeinél. Az információkat, több nyelven, hangosbemondón is közlik, valamint a GoPass alkalmazás is üzeneteket küld fontos változások esetén.

Chopokon már november közepén megkezdték a hóágyúzást, egy héttel később a természetes havazás is megérkezett. Jelenleg intenzíven hóágyúznak, a csúcson 15 cm vastag a természetes hóréteg. A tervek szerint a szezonnyitót november 30-án tartják, amiről természetesen beszámolunk.
KOMMENTEK
Hiking | 2024.11.23. 18:11
Teljesen érthetetlen, hogy épp a 11a okozott gondot sokaknak, pirosok között még csak nehéznek sem számít. Kezdő vagyok, 1 éve síelek, ezeken a pályákon kezdtem tanulni, az 5-ös felső szakaszán van egy szakasz, ami kb. a 11a legmeredekebb részéhez hasonló meredekségű, de az kék.
Síelnidejó | 2024.11.25. 21:44
Nemcsak a meredekség foka az érdekes, komoly balesetek voltak ott, a szél is csúnyán elbánt egyesekkel, és a jegesedés is időnként komolyan jelentkezett.
HJH | 2024.11.27. 19:41
- A 7-est kihasználtabbá szeretnék tenni vélhetően - remélem nem sikerül
- A 7a, 7b mitől kék? Vélhetően a fentiek miatt.
- A 11a-nál az a legveszélyesebb rész ahol most kékkel jelölik a Rova Holán való beszállás és a meredek vége között, hiába lankásabb.
Hiking | 2024.12.03. 08:40
@Síelnidejó:
A jegesedés és a szél az egy aktuális állapot, nem a pálya alap nehézsége. Meg ha szél van, akkor az 1-esen is szél van.

@HJH
A Rova Holánál már nem a 11a van, hanem az 5. A veszélyessége pedig a csomópont jellegéből fakad, egyébként teljesen kezdőként nekem az onnan lentebbi elágazásnál jobbra a meredek rész volt, ami amúgy balról kikerülhető. Mikorra az stabilan ment, már a piros pályák is stabilan mentek, beleértve a 11a-t is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE