Új fekete pálya a sportosabb síelőknek, két útvonal a sítúrázóknak, hóágyúrendszer bővítése, pályakorrekciók és nagyra törő tervek a jövőre nézve, lássuk mit kínál idén a kapruni gleccser.
Új fekete pálya
Fekete, feketébb, Black Mamba; így reklámozzák Kaprun új sípályáját, amit Black Mambára kereszteltek. A 63 százalékos meredekséget felmutató lejtő a Kristallbahn hatüléses völgyállomásától indul és toronyiránt a Langwiedig vezet az útja, azaz a sípályarendszer aljáig.
A lejtőn végig kiépítésre került a hóágyúrendszer, méghozzá modern, Techno Alpin hóágyúkkal. A lejtőt rekultiválták, azaz a földmunkálatok után humuszt hordtak rá, befüvesítették, majd az alpesi gyepet védően egy természetes anyagú hálóval terítették le. Mivel a gleccsersíterep a Magas-Tauern Nemzeti Park része, ezért a pálya és liftépítésekre szigorú szabályok vonatkoznak.
Black Mamba, az új fekete pálya
Sítúrázoknak: két útvonal
A Kitzsteinhorn mindig is kedvelt célpontja volt a sítúrázóknak, különösen az őszi időszakban, amikor máshol még nincs hó, de itt már vígan húzhatjuk az íveket. Mindkét útvonal a Langwiedtől, azaz 1970 méterről indul, ahol egy információs pontot is kialakítottak.
A Schneekönigin egészen az Alpincenterig visz fel, míg az Eisbrecher a gleccserig. Utóbbi útvonal végállomása a Maurer gleccser (fekete pályák a gleccseren) csúcsa. A két útvonalat hivatalosan november 30-án egy sítúra versennyel adját át, amelyen mindenki résztvehet, tudástól függetlenül.
Hóágyúrendszer bővítése és pályakorrekciók
A lifttársaság évről évre bővíti a hóágyúrendszert, idén a teljesítményt csavarták feljebb, illetve néhány új hómasinát szereztek be.
Sítúra útvonalak
A kapruni gleccser a hóágyúzáshoz használt energiát teljes mértékben zöld forrásokból szerzi be, azt ugyanis a kapruni völgyben található, hatalmas vízi erőművek szolgáltatják, illetve a langwiedi tározó tónál is felépítettek egy kisebb rendszert. A pályakorrekciók elsősorban az Alsó Alpincenter pályát érintették, ami térképen a 6-os pálya, itt szélesítették a meglévő lejtőt.
Nagy tervek a jövőre
Nagy tervek, ami a jövőt illeti. A nyáron nyilvánosságra hozott középtávú fejlesztések sok jót ígérnek a vendégeknek. Az Alpincentertől induló Gratbahn négyülésest nyugdíjaznák és helyette egy kabinost építenének, ami egészen a felső tárcsásokig szállítaná a vendégeket, minden bizonnyal egy középállomással. A gleccsert Maiskogellel összekötő tervek továbbra is aktuálisak, azonban erre még jó néhány évet várnunk kell.