Ausztria és egyben a Keleti-Alpok legnagyobb liftláncolata jön létre két éven belül Kaprunban, összekötik Maiskogelt a Kitzsteinhorn gleccserrel. A lifttársaság nagy álma valósul meg ezzel.
Az idei nyáron elsősorban a hóágyúrendszer fejlesztését vitték tovább, új pályaszakaszokat kötöttek be és egyben a hóágyúk számát is növelték. A nyári munkáknál fontos szerepet kaptak a sípályák, azok szélesítése, egyengetése.
Bár ezek az újdonságok kevésbé látványosak, mint egy új lift, mégis fontosak, hiszen így kevesebb hóval is síelhetők a nem gleccseren fekvő sípályák.
A MK tízfős kabinos völgyépületének látványterve - fotó: Lifttársaság
Az igazán nagy durranás az elkövetkezendő két évben kerül terítékre, méghozzá összekötik Maiskogelt a gleccserrel. A két lifttársaság fúziója nyáron megtörtént, 2018. tavaszától kezdődhetnek az érdemi munkálatok.
A 3K felvonó várható nyomvonala - Fotó: Stánicz Balázs
Az első évben tízfős kabinost építenek egyenesen
Kaprunból a
Maiskogelre. A kabinos a mostani Schaufelberg négyülésest váltja le és középállomását az ülőfelvonó jelenlegi hegyállomáshoz tervezik. A kabinos teteje 1570 méteren, míg középállomása 1137 méteres magasságban kap helyet. A völgytől megtett szintkülönbség 802 méter, amit 12 perc alatt teljesít az MK-ra keresztelt gondola.
Sok szurdokot, völgyet kell áthidalnia az új liftnek - Fotó: Stánicz Balázs
A felvonó ünnepélyes átadása 2018 decemberében várható. Párhuzamosan elkezdődnek a munkálatok a kabinos tetejétől induló 3K szuperfelvonó nyomvonalán, ami a Maiskogelt és így Kaprunt összeköti a gleccserrel, hegyállomását a Langwiednél alakítják ki, 1970 méteren.
2019-re mindkét felvonó szolgálatba állhat - Fotó: Lifttársaság
Ezzel a lifttársaság régi álma valósul meg, létrejön Ausztria és egyben a Keleti-Alpok leghosszabb (12 kilométer) és legnagyobb szintkülönbségű (2261 méter) liftláncolata, ugyanis a völgytől egészen a csúcsig modern kabinosok segítségével juthatunk el. A 3K megnyitására egy évvel később, 2019 decemberében kerül sor.