Az idei szezon sem telik el újdonság nélkül a többször is a legjobb osztrák síterepnek választott Kitzbühelben. Azt már megszokhattuk, ha új lift épül, akkor abból csakis a legmodernebb, de ezúttal két világszínvonalú ülőlifttel is gazdagodik a tiroli síterep.
Mindkét felvonó, amelytől idén búcsút veszünk 37 évvel ezelőtt épült. Egy húzólift és egy háromüléses helyett decembertől egy-egy hatszemélyessel lehet utazni.
Mindkét felvonó megtartja a régi nevét. Az új Trattenbachbahn a korábbi háromszemélyes ülőlift helyén épül, hasonló útvonalon. Sokkal nagyobb lesz a változás az eddig 1,3 kilométer hosszban üzemelő Gauxjoch húzólift környékén. Kevesebb oszlop és megváltozott állomások. Az állomások nemcsak méretükben változnak meg, hanem elhelyezésükben is. A völgyállomás 70, a hegyállomás 170 méterrel kerül „arrébb” a régihez képest, hogy a lift nyomvonala kisebb mértékben legyen kitéve a széllökéseknek.
A két lift egymás mellett a pályatérképen
A Leitner liftjeit a legmodernebb technológiával szerelik fel, napelemek biztosítják az energia egy részét. Az üzemeltetés energiatakarékosabbnak ígérkezik az előző típusokhoz képest. A liftek 2400 utast tudnak szállítani óránként, ezzel jelentősen emelve a szállítási kapacitást, és vélhetően csökkenek a sorok a beléptető kapuknál.
Tratttenbachbahn
A két lift összesen 23 millió euróba (kb. 8,6 milliárd forintba) kerül a síterepnek. Ahogy megszoktuk, a határidő igencsak szoros a decemberi átadásig. A bontási munkálatok már megkezdődtek májusban, a régi ülőlift székeit érdeklődők megvásárolhatják.
A liftek adatai:
Név | Trattenbach | Gauxjock |
Típus |
6 fős buborékos |
6 fős buborékos |
Gyártó |
Leitner |
Leitner |
Hossz |
734 m |
1278 m |
Szintkülönbség |
308 m |
127 m |
Völgyállomás |
1508 m |
1740 m |
Hegyállomás |
1816 m |
1867 m |
Kapacitás |
2400 utas/óra |
2400 utas/óra |
Sebesség |
5 m/s |
6 m/s |
Menetidő |
2:40 perc |
3:35 perc |