Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Ligety: meg kell vizsgálni a légzsákokat

2015.12.21. Bata Attila

Szombaton a norvég Aksel Lund Svindal nyerte a lesiklók világkupa futamát. Az idei eredményeket tekintve ez egyáltalán nem meglepetés. A verseny negatív szenzációját az osztrák Matthias Mayer balesete jelentette, aki súlyosan bukott, bukása közben kinyílt a légzsákja, mégis komoly sérülést szenvedett.
A síelők számára kifejlesztett légzsákot már évek óta teszteli az olasz Dainese cég. A feladat nem egyszerű. A síelő felső testét védő légzsákot kell kifejleszteni, de olyat, amelyik csak akkor nyílik ki, amikor tényleg szükség van rá. Veszély esetén pedig minél előbb, tizedmásodperceken is sok múlik.

Az osztrák Matthias Mayer pont azok közé tartozott, akik már régóta tesztelték a légzsákot. Az idei szezon elejére a légzsák fejlesztése már olyan állapotba került, hogy a nemzetközi szövetség engedélyezte használatát, de nem tette kötelezővé.

A CNN riportja a légzsák működéséről
Ennek megfelelően a szombati versenyen a 63 indulóból hatan viselték (négy osztrák és két kanadai) a légzsákot. Mayer nagyon csúnya balesetet szenvedett, a 6. és a 7. csigolyája is eltört. Ahogy a videón is látható, a légzsák még időben, még a levegőben felfújódott, mielőtt a síelő földet ért volna. Ennek ellenére olyan súlyos balesetet szenvedett, hogy az egész szezont ki kellett hagynia.

Ebben a témában szólalt meg Ted Ligety is. Nagyon szerencsétlennek nevezte, hogy a versenyzőket használják törésteszt bábuknak egy olyan légzsákhoz, amelyről még semmi sincs bebizonyítva. Ligety megjegyzi, hogy ez volt az első versenybaleset, amikor használták a légzsákot és ennek ellenére ez lett az utóbbi évtized legsúlyosabb sérülése. Neki úgy tűnt, hogy a légzsák egy ponton megtámasztotta Mayer hátát és a támasztás környékén keletkeztek a törések.

A baleset
Ezzel szemben maga a balesetet szenvedett versenyző, az osztrák csapat és az olasz sportszergyár képviselője is azt hangsúlyozta, hogy a légzsák nélkül Mayer sérülései sokkal komolyabbak lettek volna.

A versenyzők eddig is óvatosak voltak a légzsák használatával. A baleset után sokan elgondolkodtak a légzsákról. Érdemes lesz megnézni, hogy ez a baleset eltántorította vagy inkább a légzsák viselésére sarkalja a versenyzőket. A következő versenyen erre hamar választ kapunk. Múlt szombaton csak hatan viselték ...
KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE