Komoly változások előtt áll a nyugat-magyarországi síelőkhöz közeli szlovén síterep. A 2019/20-as szezonra 25 millió eurós (kb. 8 milliárd forint) fejlesztéseket hajtanak végre. A legfontosabb szempont, hogy a síterep hóbiztosabb legyen.
Múlt héten Budapestre látogatott a város (Maribor) és a fölé magasodó hegy és síterep (
Pohorje) üzemeltetője. A síterep 2014-ben csődbe ment, akkor a város tömegközlekedését üzemeltető társaság a síterep üzemeltetését is átvette. A Marprom, vagyis a maribori "BKV" igazgatója, Bernard Majhenič is a szlovén küldöttség tagja volt, aki szívesen állt rendelkezésünkre. Megtudtuk róla, hogy "mellékállásban" síoktató és sok magyar síelőt is tanított már Pohorjén.
Az csak természetes, ha a síterepet a helyi tömegközlekedési vállalat üzemelteti, akkor a városból tömegközlekedéssel is ki lehet jutni a síterepre, ebben az esetben a hatos számú buszjárattal.
A síterep azt a cél tűzte ki maga elé, hogy hóbiztosabb legyen a közeljövőben és ennek érdekében számos intézkedést tettek, illetve tesznek 2019-ben.
Az
idén vásároltak egy hókészítő gépet, amellyel akár 25 fokban is tudnak havat gyártani. Ezen felül 30 új hóágyút szereztek be az idén. A hobbi síelők minél jobb kiszolgálásán kívül, az új kapacitás a helyi világkupa versenyek biztonságos lebonyolítását is segíti. Idén februárban rendezik meg a nők világkupa futamát, és az a hétvége, illetve a megelőző hét idegenforgalmi szempontból igencsak fontos a régiónak.
A következő évben újabb hóágyúk érkeznek majd, valamint ehhez szükséges egy víztározó építése az Areh részen.
A 2009-ben felújított kabinos lift egy középállomást kap, amely szintén a hóbiztonság miatt került be a tervbe. A fentebbi pályákon jobban megmarad a hó, így a középállomásig könnyen biztosítható a jó minőségű pálya. Amennyiben az alsóbb részen hóhiány lenne, ezentúl a felső rész lifttel is elérhető lesz a hegy közepétől.
Amennyiben a terv bejön, azt sem lehet kizárni, hogy az alsó részen rendezett világkupa futam feljebb kerül, a cél a középső állomás magasságában lehet.
A fejlesztések egyik másik iránya a nyári üzemeltetés. Itt folytatják azokat a fejlesztéseket, amelyekkel a kerékpárosoknak szeretnének több lehetőséget kínálni.