Nagy-Hideg-hegy: 35 cm vastag a hó a menedékháznál

2023.01.19. Bata Attila

Bár az ország nagy részét eső áztatja, így kissé nehéz elhinni, hogy a magasabban fekvő területeken vastagon áll a hó. A sípályák ismételt nyitásához leginkább hidegre lenne szükség, erre már nem sokat kell várni. Várhatóan jövő héten ismét lehet hazánk valamelyik síterepén síelni.
Kép: Nagy Hideg-Hegy Sí- és Túraközpont
Nagy Hideg-Hegy Sí- és Túraközpont ma délutáni jelentése szerint a menedékház mellett 35 centiméteres a hó. A környéken vannak részek, ahol még ennél is mélyebb a hó. A havazás ma is folyamatos. A menedékház nyitva tart, sokakat csábít egy kellemes túrára. Az indulásnál készüljünk arra, hogy kb. 500 méter alatt sártengeren kell átkelni, egy szakasznyi vizes hóréteg után fent találunk tapadós havat. Ruházatot, lábbelit eszerint válasszunk.
Magasabb hegyeinkben is fehér a táj. Ma reggel Kékestető 27 cm, Bánkút 15 cm havat jelentett. Havazott 5-10 centiméternyit Mátraszentistvánban, de befehéredett Dobogókő, Eplény és a Pécsi Sípálya is.

Síelés szempontjából idén Kékestető, Dobogókő és Nagy Hideg-hegy kiesik. A hétvégén további havazás várható, így Bánkúton talán összejöhet megfelelő mennyiségű hó a nyitáshoz.

Azonban jó hír, hogy jön a hideg. Három síterepünk (Eplény, Mátraszentistván és Visegrád) is bejelentette, hogy a hideg visszatértével indítják a hóágyúkat. Valószínűleg a jövő héten az első hazai pályák ismét megnyílhatnak.
MARCA | 2023.01.19. 20:46
Nem rémlik, hogy azt olvastam volna eddig, hogy a Nagy Hideg-Hegyen elmaradna a síelés idén. Szilvásvárad volt a 3-ik komolyabb magyar síterep (Kékes és Dobogókő mellett) amiről olvastam, hogy nem lesz idén sem szezon. Azt tudni egyébként, hogy ezen a 3 vagy 4 síterepen mi az oka? Nem gazdaságos vagy felújításban vannak vagy műszaki hibák, esetleg logisztika (pl nincs elégséges személyzet)?
Bata Attila | 2023.01.20. 11:33
@MARCA
Rákérdeztünk a turistaház üzemeltetőnél (NHH) és azt a választ kaptuk, hogy idén nem indítják be a lifteket.
ttamas1028 | 2023.01.20. 14:16
Így igaz bővebb válasz nincs . (Akarat se)
ROBSOK | 2023.01.20. 15:20
Ha igaz: holnap beindítják a déli pályánál a felvonót, és északon a kicsit (a déli már le lett ratrakolva)
Bata Attila | 2023.01.20. 17:25
@ttamas1028

Mi kaptunk bővebb választ. Azt mondták, nem találtak olyan üzemeltetőt, aki felelősséget vállal a síliftek üzemeltetéséért.
Tobi | 2023.01.21. 21:38
Ma voltam fent, nem járnak a liftek. De viszont a ratrakot tették rendbe, megkérdeztem, készítik elő beindításra, állítólag taposni fognak vele. Hogy mit és hol, azt nem mondták.
Tobzoska | 2023.01.22. 18:36
a Nagy Hideg hegy alapvető baja, hogy nincs elég vízkészlet a hóágyúzáshoz. És ha lenne is, a pályák a terep adottságai miatt eléggé kicsik, szűkek lennének. Talán pár tucat síző tudna élvezhetően síelni rajta. Igaz, a feljutás sportos módja meg is szűrné a síelők számát.