A 2018-os téli olimpia rendezését a dél-koreaiak kapták. Az alpesi síelők gyorsasági számaihoz azonban teljesen új pályákat, lifteket és kiszolgáló berendezéseket kell építeniük. Jövő februárban már tesztversenyeket rendeznének, de a lift építése komoly késésben van az eredeti tervekhez képest.
A dél-koreai Pjongcsang 2011 nyarán, harmadszori pályázat után kapta meg a 2018-as téli olimpia rendezését. Néhány héttel ezelőtt több hír is bejárta a világsajtót. Először is a rendezők biztosítottak mindenkit, hogy az előkészületek a terveknek megfelelően haladnak, erre most kissé rácáfolt az osztrák cég, amely a lifteket építi.
Az alpesi síelők gyorsasági számait (lesiklás, szuper-g és kombináció) a Jeongseon régióban található síterepen rendezik, amely a marketing anyagaiban azzal büszkélkedik, hogy a környék tele van őshonos fákkal, ötszáz éve érintetlen erdőségekkel. A Gariwang hegyen több sípálya is található, azonban ezek paraméterei nem feleltek meg a FIS (Nemzetközi Sí Szövetség) előírásainak.
A látványterv pályákkal és liftekkel
Hamar világossá vált, hogy az új pályákat csak a védett erdők kiirtásával lehet megépíteni. Ez nem olyan régen meg is történhetett, hiszen a világsajtó az elmúlt hetekben kezdett el cikkezni az erdőrombolásról. A fenti rajzon láthatóak a tervezett pályák látványtervei.
A pályák mellé modern liftek és hóágyúk is kellenek. A lifteket az osztrák Doppelmayr cég építi, akiknek nem jött jól a huzavona, kisebb-nagyobb késést szenvedett a liftépítés. Az osztrákok külön csapatot küldenek Koreába az építkezés felgyorsítására, szerintük elméletben nem lehet probléma, de gyakorlatban arrafelé a dolgok nem mindig a tervek szerint alakulnak..
A hegy és a pálya teteje elég alacsonyan fekszik. 1430 méteres magasságból indulnak a pályák, a 2648 méter hosszú férfi lesikló pálya alja 605 méteren található (825 méteres szintkülönbség). Csak így lehet betartani a FIS előírásait, amely minimum 800 méteres szintkülönbséget ír elő. A célban kissé szűkösnek tűnő, 6000 férőhelyes lelátó (3500 ülőhely + 2500 állóhely) épül.
Az építkezések utolsó határideje január 10. A gond az, hogy február 6-án már férfi lesikló világkupa versenyt, másnap pedig szuper-g futamot rendeznének. A FIS attól tart, ha csak a 2016/17-es szezonra készül el a pálya, akkor csak egy verseny rendezésére lesz idő 2017-ben. Ha az a verseny az időjárás miatt elmaradna, akkor rangos tesztverseny nélkül kellene olimpiát rendezni, amelyet senki sem akar.
Példának okáért a lesikló pályába négy nagyobb ugratót terveztek, egyet a célegyenesbe. Korábban előfordult már, hogy a tervezett ugratókat finomítani kellett, mert életveszélyesek voltak. Erre most nem lenne lehetőség.
Az ígéretek szerint a munkások heti hét nap, napi 24 órában dolgoznak, hogy a januári határidőre minden elkészüljön.