Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Olimpiai sikerek után több brit kezdett el síelni

2015.09.17. Bata Attila

A tavalyi Szocsi téli olimpia óta nagyot nőtt a téli sportok népszerűsége Nagy-Britanniában. A sikeres szereplés után tömegek lepték el a beltéri és a műanyag pályákat. A brit sísport nagyon sokat profitált a sikerekből, a korábban veszteséges fedett pályákra visszatértek a síelni vágyó tömegek.
Bár valamivel jobbak az eredményeik, Magyarországhoz hasonlóan Nagy-Britannia sem nagyhatalom a téli sportokban. A tavalyi olimpiát három érem reményében célozták meg, végül négy is összejött, köztük egy arany is szkeletonban. Emellett nyertek curlingben egy ezüstöt és egy bronzot. A nagy durranást azonban Jenny Jones snowboard slopestyle-ban nyert bronzérme jelentette!

Jenny Jones bronzérme beindította a brit sípályák forgalmát
Februárban, a fantasztikus siker másnapján a tömeg megrohamozta a brit fedett síközpontokat, a parkolók megteltek kocsikkal, sokan már nem is fértek be. A siker hatására rengetegen kezdtek el, vagy kezdtek újra csúszni, snowboardozni vagy síelni. Volt olyan beltéri pálya, ahol hirtelen egy hónapra előre az összes órát lekötötték a síoktatóktól. Az összes brit fedett és műanyag pálya bevétele átlagosan 11%-kal emelkedett 2014 első negyedévében. Csak az összehasonlítás kedvéért, 2013-ről 2014-re csak 0,4%-kal emelkedett a forgalom.

Az egész annak köszönhetően, hogy egy akkor 33 éves hölgy, fantasztikus teljesítménnyel harmadik lett, és ezzel Nagy-Britannia első érmét nyerte havas sportágban az olimpián. (Igaz, Alain Baxter már nyert bronzot 2002-ben szlalomban, de utána bajba került a doppingvizsgálaton és elvették az érmét)

Jenny Jones példája sokaknak lehet inspiráló. Csak 17 évesen kezdett el snowboardozni, amikor egy helyi műanyag pálya ingyen adott órákat! Majd 20 évesen a híres francia síterepen Tignes-ben volt szobalány, hogy munka után gyakorolhasson, aztán 10 évvel később ugyanitt nyerje meg az Euro X Games versenyét.

Reklámfilm brit módra 
A sikereket ügyesen használják ki a britek. Tavalytól számítva, négy év alatt 1,1 millió fontot (kb. 470 millió forint) költenek a brit síelési és snowboardozási lehetőségek népszerűsítésére. Az első eredmények már kézzel is foghatóak.

A manchesteri Chill Factore eladás előtt áll. Az olimpia utáni robbanás felértékelte a síközpont árát. Az olimpia előtt még közel hatmillió fontos vesztességgel záró fedett központ tavaly novemberre már 1,3 milliós adózás előtti nyereséggel zárt. A tulajdonosok szerint ez a 2014-es olimpiai szereplés pozitív hatásának köszönhető.

A britek tehát ismét rákaptak a hazai síelésre, mi pedig csak remélni tudjuk, hogy itthon ugyanezt megérjük majd Miklós Edit vagy Gyarmati Panka sikerei után. Mindenesetre már nálunk is elindult a "Síelj itthon" kampány, amelynek keretében szeptember végén ingyen ki lehet próbálni a síelést valamelyik műanyag pályán. Végül is, ne felejtsük el, Jenny Jones is egy ilyen alkalommal szerette meg a csúszást!
KOMMENTEK
Fidosan | 2015.09.17. 23:53
Skóciában élek, nyáron 2 lehetőség van, egy fedett, hasonló mint a manchesteri csak kisebb, 200 méteres kék a nagy lejtő, és az edinburghi műanyagos ami 400 méteres piros, délután és hétvégén tele mindkettő, iskolai szervezett síoktatás is van, ha nem akarok nyomorogni akkor a hét eleje délelőtt a nyerő, a beltéri árai a duplájára emelkedtek 2 év alatt, új tulaj, 2 órára a jegy 30 font felett ... a műanyagos az barátságosabb, az első óra 12 font utána minden óra 5 és ezekben az árakban a felszerelés is benne van
Fidosan | 2015.09.17. 23:56
most nézem :) a glasgowi nagyobb pedíg kintről az tűnik kisebbnek :)a manchesterit csak az autópályáról láttam még de hatalmasnak látszik :)

h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.