Idén januárban érkezett hetvenedik jubileumához a versenyek versenye, a kitzbüheli Hahnenkamm futam. A tiroli síterepen nyerni mindig különleges dicsőséget jelent az első helyezetteknek, különösen a klasszikusnak számító szombati lesiklásban. A verseny különlegességét a hatalmas médiaérdeklődés, a különlegesen nehéz és néhol veszélyes pálya, és a körülbelül 85 ezres nézőközönség jelenti.
Jó bornak nem kell cégér alapon, sokáig nem nagyon bajlódtak a verseny marketingjével, főleg a plakátjaival, de az utóbbi időben ebben is változás történt. A 2011-es verseny plakátjának megtervezésére nemzetközi pályázatot írtak ki, így az is előfordulhat, hogy jövőre nem osztrák tervező munkája kerül a verseny szórólapjaira.
Már az első versenyt is plakátokon hirdették, de a plakátok szinte teljesen egyformák voltak a harmincas évektől a hetvenes évekig: egyszerű szerkesztés, fekete szöveg fehér háttéren. Az élő színek a hetvenes években jelentek meg és maradtak is 1987-ig. A piros hátteret, a fehér szöveget és a kék síelőt éveken át megtartották, csak a dátumot kellett kicserélni benne minden évben. Néhány helyi vállalkozó már unta a szokásos designt és saját pénzen új plakátot terveztetett helyi művészekkel az 1987-es versenyre, ekkor furcsa módon két plakát is reklámozta a versenyt, a szervezők hivatalos piros-kék-fehér változata és a helyi vállalkozók megújult koncepciója.
Valami lassan megindult, a kilencvenes évektől minden évben valamelyik tiroli pályázó készíthette el az aktuális verseny plakátját, sőt a 2000-es évektől a plakát már logó formájában rákerült a szórólapokra, a belépőjegyekre és az internetes oldalakra is.
Az idei évben már bárki beküldheti ötletét e-mailben, elektronikus formátumban. A jelentkezők május 15-ig pályázhatnak, maximum három pályamunkával. A győztes 5000 euróért és a 2011-es versenyre szóló meghívóért cserébe szinte mindenhez hozzájárul a plakát felhasználásával kapcsolatban, és természetesen lemond minden további anyagi igényéről. A részletes feltételeket a
www.hahnenkamm.com oldal tartalmazza.