A síterepeken kiválasztott kereszteződések mellé sebességmérő radarokat telepítettek, amelyek elég lesújtó eredményeket rögzítettek szokásainkról. A síkressz és a józan ész szerint is lassítani illik, ha két pálya találkozik egymással, hiszen ezek a kereszteződések a legritkább esetben beláthatóak olyan mélységben, hogy nagy sebességgel lehessen becsatlakozni.
Az adatok szerint többen is 70 km/óra feletti sebességgel síeltek be a kereszteződésbe, a csúcsot a síelőknél 73 km/órával, a hódeszkásoknál 69 km/órával mérték. Elég rémisztő, hogy a síelők/hódeszkások 40 százaléka az utazósebességnek sem nevezhető 40 km/óra feletti sebességgel közelíti meg a kereszteződéseket. Az összes síelő sebességét átlagolva, a három síterepen átlagosan 37 km/órával csúsztak be a kereszteződésekbe.
A vizsgálatokban az is érdekes, hogy bár osztrák pályákról beszélünk, de ezekben az adatokban mi magyarok is vastagon benne vagyunk, hiszen három olyan terepen mérték ezeket az adatokat, ahová nagyon sok magyar jár. Kreischberg, Stuhleck és Gerlitzen pontosan azok a helyek, ahol gyakran lehet magyar szót hallani.
Egy zsúfolt és belátható kereszteződés
A tavalyi szezon ismert esete, amikor egy bajor politikus egy négygyermekes szlovák anyukát gázolt halálra, is egy kereszteződésben történt. Az intézet stájerországi vezetője szerint a síelők túl gyorsan mennek be ezekbe a kereszteződésekbe, csak későn látszik, hogy ki jön a másik irányból, milyen tempóban és milyen technikával. Nagy sebességgel a kanyarba érve már nincs idő sebességünket vagy útvonalunkat a szembejövő síelőhöz igazítani. A legfontosabb ilyenkor a defenzív síelés, vagyis a kereszteződést lassan közelítsük meg, nézzük körül alaposan és számítsunk arra, hogy egy-két idióta érkezni fog valamelyik irányból.