Az újdonságokkal a kezdő síelők járnak a legjobban, hiszen az új felvonó a kezdők számára ideális pályaszakasz mellé kerül. A korábban itt üzemelő korongos lifthez szinte rémálom volt volt egy kezdőnek eljutni, hiszen kiszállhatott a kabinos lift középső állomásából (Štart) és felballaghatott síbakancsban tíz percet a korongoshoz, vagy ha bízott a balesetbiztosításában, akkor csak a Kőpataki-tónál szállt ki és megpróbált lehóekézni a meredek és sokszor jeges szűk erdei pályán. Az erdei pálya megnevezés még a régi szép időkből maradt meg bennem, sajnos a 2004-es vihar tarolása óta már csak a puszta hegyoldal maradt.
A kabinos lifttől nem messze építették meg a víztározót, ahonnan a hóágyúkat fogják vízzel ellátni. A tavalyi év végképp bebizonyította, hogy kellenek a hóágyúk. A hideg szinte végig megvolt a Tátra alján, de csapadékos időjárás nem társult hozzá, a Kőpataki-tó alatti pályákat gyakran le kellett zárni hóhiány miatt. A tervek szerint a völgyállomás és a Kőpataki-tó közötti részt teljesen betelepítik hóágyúkkal az idén és a következő évben.
A hóágyúkat idén csak az új lift magasságáig telepítették. Az új lift, Štart – Čučoriedky, a kabinos Štart állomásától indul, és a Čučoriedky (Áfonyás) hegyoldal közepén végződik. A négyszemélyes új ülőlift mellett egy új pályát is kiépítettek. Ezzel egyidőben a közelben található, és már említett korongost, leszerelték. A hóágyúk jelenleg a pálya aljától a Čučoriedky állomásig tudnak dolgozni, az állomás és Kőpataki-tó közötti részre csak jövőre telepítik őket. Jó hír, hogy a lenti víztározót már úgy tervezték, hogy az új hóágyúkat is gond nélkül el tudja látni vízzel.
A Kőpataki-tó (Skalneté Pleso) és a Lomnici-nyereg (Lomnické sedlo) közötti rész hagyományosan a haladó síelők paradicsoma. A meredek hegyoldalban már hivatalosan is két pálya létezik. Az eddig használt pálya a 7-es számot kapta. Sokan kicsúsztak a hegyoldalba, és onnan érkeztek le lifthez. A síelők szokásait elfogadták az üzemeltetők, és 8-as számmal új pályát jelöltek ki. Az új pálya még a laposodó szakasz előtt becsatlakozik a régi pályába. További újdonság, hogy innen egy újonnan kialakított piros pályán (5-ös) akár azonnal, a Kőpataki-tó kikerülésével becsatlakozhatunk a tó alatt folytatódó piros pályába.
Az előző években a szezon Karácsony tájékán kezdődött el Tátralomnicon, de az idén a szervezők azt ígérik, hogy december 6-án egy nagyszabású szezonnyitóval várják majd a síelőket. A szomszédos Jamy sípályájával együtt 5270 fő/órára emelkedik a síterep kapacitása, és ezzel Tátralomnic a harmadik legnagyobb szlovák sítereppé lép elő.
A jövőbeli tervek is érdekesen alakulnak. Első körben a már említett hóágyúkat fogják telepíteni. Mostanában egyre több hír érkezik arról, hogy a használaton kívüli, egykori nagykabinos útvonalán, felépítenék Szlovákia első funitel felvonóját, amelyre azért lenne szükség, mert a tavalyi szezonban sem lehetett feljutni a nyeregbe a hatalmas szél miatt. A funitelek jobban ellenállnak a széllökéseknek, és gyakran előfordult, hogy a nyeregben kiváló viszonyok várták volna a síelőket, de a leállított liftek miatt nem tudtak feljutni oda.