A héten a nemzetközi szövetség (FIS) megtartotta a verseny előtti szokásos ellenőrzését. Az un. „hókontrol” keretében azt vizsgálták, hogy a pálya mennyire alkalmas a verseny megrendezésre.
Évek óta nem tapasztalt kiváló hóviszonyokkal indult a szezon Söldenben, így mindenki biztos volt benne, hogy az ilyenkor szokásos ellenőrzés csak formalitás marad. A szervezők a biztonság kedvéért eltároltak 100 ezer köbméter havat az előző szezonból, hogy ebből építsék fel a versenypályát. Ebből a mennyiségből csak 45 ezer köbmétert kellett felhasználni, a többit pótolta a természet az elmúlt hetekben.
Egy hónappal ezelőtt kezdődött meg a síszezon a gleccseren, akkor egyetlen pályával. Ma már összesen 30 kilométernyi pálya áll a síelők rendelkezésére. Ebbe beletartoznak a versenyzők is, akik nagy része itt gyakorolt az elmúlt időszakban. A versenypályát holnaptól lezárják, hogy minél jobban megóvják a jövő hétvégi versenyek előtt. Ezen a héten a mezőny nagy része a szomszédos Pitztal-gleccseren gyakorol.
Így nézett ki a pálya meredek szakasza egy héttel ezelőtt
Ha már szomszédság, akkor beszéljünk egy jövőre tervezendő változásról. Október végén Söldenben versenyeznek, majd utána Finnországba utazik a mezőny, utána pedig vissza Gurgl-ba, amely szintén Sölden közelében található. Logikus a felvetés, és logisztikailag könnyen belátható, nincs túl sok értelme a két verseny közötti finn kirándulásbak. A terv, hogy a versenyszezon kissé később indul, de söldeni és gurgli versenyeket egymást követő hétvégeket tartják. Erre kellene egy jó megoldás, olyan, ami a finneknek is tetszene.
Október 26-án a hölgyek, másnap pedig a férfiak versenyeznek az idei szezon első világkupa futamaiban.