Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Újdonságok Chopokon 2. rész: délen is építenek

2012.12.01. | Szerző: Bata Attila
Újdonságok Chopokon 2. rész: délen is építenek Annyi újdonság lesz az idén az Alacsony-Tátrában, hogy kénytelenek vagyunk három részre bontani a beszámolónkat. Az idén 44 millió eurót (kb. 12,4 milliárd forint) költenek a fejlesztésekre, amely hatalmas összeg, még az Alpokban sem jellemző ez a nagyságrend. Most délen nézzünk szét.
A kulcsszavakkal már minden Chopok rajongó tisztában van: új funitel (24 fős) az északi oldalon, új kabinos (15 fős) a déli oldalon, siklóvasút (Twinliner) az északi részen és egyéb beruházások (hóágyúk, szálloda felújítás, új részleg az aquaparkban stb.) az idei fejlesztések. Ezek közül most a déli oldalon nézünk körül.

A sok jasnai fejlesztéssel kapcsolatos cikkben nem igazán kap hangsúlyt az a tény, hogy ilyen nagyságú munkát nem lehet ilyen rövid idő alatt elkezdeni. Amit az üzemeltetők ígértek, az teljesülni fog az idén, vagyis tényleg járnak majd az új liftek a hegy mindkét oldalán, azonban a kiszolgáló létesítmények, az épületek végleges formájukat csak jövőre, sőt van, amelyik csak 2014-re kapja meg. Hasonló a helyzet a déli oldal kabinosával is, a lift közlekedni fog, de a völgy-, és a hegyállomásokat csak a következő szezonra fejezik be teljesen. A három kép jól mutatja az állomások terveit 2012-re, 2013-ra és 2014-re.

Az új lift alsó állomása 1432 méteren épül (Kosodrevina), a felső állomás a csúcs alatt épül meg 2003 méteren. Az 1434 méteres utat a 15 fős kabinok meglepően fürgén, kevesebb, mint 6 perc alatt megteszik. Bár ez nem egyértelmű az információkból, de sejtésünk szerint az első szezonban még csak 18 kabint helyeznek üzembe, így a kapacitás 1488 fő/óra körül alakul. A következő szezonra, amikor elkészülnek a tároló épületek, az újabb kabinokkal együtt már összesen 34 közlekedhet, és így elérik a 2800 fő/órás kapacitást.

A déli oldal liftjét is az osztrák Doppelmayr cég építi, a kabinokat pedig a svájci CWA cég szállítja. Az északi funitel 120 km/órás széllökésekig közlekedhet majd, a déli oldali kabinost úgy tervezték, hogy 90 km/órás szélben is tudjon üzemelni.

A következő részben a funitel következik.

2012.12.01. 19:54:18 bazsa (snwbrd, frrde, bckcntry)
nem értem miért nem tették lejebb a völgyállomást. kicsit szűk keresztmetszet az oldschool négyüléses...
2012.12.01. 21:46:39 hikefun
Krupova felől pár év múlva ér oda a másik kabin
2012.12.01. 21:52:44 Bukfenc
Esetleg több pályát nem terveznek?
2012.12.02. 06:08:48 megyesz
Több pályát? Az egész hegyoldal egy nagy pálya... :)
2012.12.02. 11:37:15 golo
... már amit meghagynak belőle :(
2013.02.17. 00:18:07 Skyman
A déli oldalon a alulról induló régi 4 üléses felvonó felső állomásától nincs megoldva az átcsúszás az új kabinoshoz. Ez így elég kellemetlen.

Épülni fog oda az alsó szakaszra egy új felvonó valamikor? Így ahogy most van nagyon hiányos és körülményes az átszállás. Az alsó szakaszra sokkal nagyobb felvonó kapacitás kellene, hogy ne kelljen sorbanállni.
Szólj hozzá Te is!
Kapcsolódó címkék:
Kapcsolódó síterepek:
Kapcsolódó cikkek:
Kapcsolódó országok:
Kapcsolódó régiók:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 24 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.