Mint minden évben, idén is február legelején rendezték meg a bajor fővárosban a magyar mértékkel elképzelhetetlen nagyságú területen elhelyezkedő ISPO-t, az International Sports Business Network kiállítást és bemutatót.
h i r d e t é s
Aki számít valamit is a sport területén, jelen van. Gyártó cégek ezrei mutatják be kollekcióikat, rengeteg üzlet köttetett a négy nap alatt. Ötvenegy ország 2344 kiállítója sorakozott felé a müncheni vásárváros és az ICM kongresszusi központ seregszemléjén. Tizenhét csarnokban, összesen 185 ezer négyzetméternyi területen lehetett ámulni, bámulni, s felmérni, merre tart a (sport)világ.
Válaszadásként két kulcsgondolat, irány máris megfogalmazható:
modern technológia és környezettudatos gondolkodás. Ami pedig a trendeket illeti: tovább erősödik az ultrakönnyű termékek tábora, sok a természetes anyag, az újrahasznosított elem, előtérbe lépnek a szolid színek, a tarka helyett több szerepet kap a fehér és a fekete, sportossá formálódnak a vonalak, a funkcionalitás maximális figyelembe vételével, hasznosság-alapon készülnek a fejlesztések.
A ruházat- és felszerelésgyártás nagyágyúi, az outdoor-szakágak, a síelés, a snowboard és az extrém sportok ismert képviselői, régiek és újak, a bejáratott néven futók és vadiúj márkák is ott sorakoztak a kiállítók között: Eagle Creek, Ecco, Protest, Nixon, X-Bionic, X-Technology, Adidas Porsche Design Sport, Black Yak és Li Ning egyaránt felvonultatta kínálatát. Ezzel együtt az ISPO jóval több, mint egy gigantikus vásár - a tematikus bemutatók, konferenciák, előadások gondolkodásra késztetik a látogatót, ötleteket adhatnak számára, vagy egyszerűen "csak" képbe hozzák arról, hogy milyen irányba tart a sport iparág, milyen trendek érvényesülnek a wellness területén, mire fókuszálnak az egészséges életmód jövőkutatói.
A nyolcvanezer szakmai látogató zöme természetesen a házigazda országból, illetve a közeli Ausztriából és Svájcból érkezett, de meglepően sok francia és brit is fontosnak tartotta a jelenlétet. S egyre erősebb "csapattal" képviseltette magát Oroszország, Törökország, Kína, Kanada és az Egyesült Államok.
A fődíjasok között található a
NOW Snowbording új fejlesztésű I.P.O-kötése, a
Dupraz új léce, a szép formájú
D2 freeski, az outdoor kategóriában az
Edelrid cég Cable Vario via ferrata hegymászó készlete, s kiemelt elismerést kapott a svéd
Free2Move cég HIOD One fejlesztése, amely bluetooth segítségével teszi lehetővé a kerékpározók egymás közötti kommunikációját.
S ha kétezernél is több termék, fejlesztés, új sportszer bemutatására nincs is lehetőség, érdemes legalább a havas szakágakat érintő újdonságokról beszámolnunk. Nagy figyelmet és sok dicséretet kapott a
Völkl mindössze 5,7 kilós, 176 cm hosszú
V-WERKS RTM with Rocker Technology szuperkönnyű léce, vagy az A.M.P. bolt által kifejlesztett, kemény, jeges felületen is tökéletes biztonságot nyújtó
K2 carving sí. A zsűri értékelte a
Salomon Guardian-16 kötésének kialakítását, hogy egyaránt jól használható túrasízéshez és freeride lesikláshoz. Elismerés illette a Rossignol és a Look fejlesztéseit, a
Xelium - Xpress kötéseket is.
A védőfelszerelések közül a
POC cég új sisakja aratott sikert, hiszen a Fornix egyesíti azokat a tulajdonságokat, amelyeket a síelő vagy a snowboardos elvár: teljes biztonságot és kényelmes viseletet nyújt, könnyen kezelhető és alig van súlya. A
Komperdell slopestyle síbotja a Disco dizájn jegyében készült, s a zsűri indoklása szerint azért érdemelte ki a díjat, mert "abszolút szabad mozgást garantál".
A divatra is figyelve: a
Sympatec 3F márkajelű női dzsekije a Function, Fashion and Femininity szellemében trendi outdoor kabát, víztől és széltől is védelmet nyújt az öltözködésre is nagy figyelmet fordító túrázást kedvelő hölgyeknek. De hogy ne csupán a gyengébb nem ruházkodását kövesse a módi, a
Haglöfs is kifejlesztett (profi versenyzők segítségével) egy Vassi névre "hallgató" pillekönnyű, jól "lélegző" kabátot, melyet vélhetően a freeriderek használnak majd nagy előszeretettel. S ha az ISPO-díjas dzsekihez hasonló elismerésben részesült hátizsákot is akarunk választani, akkor a Salewa termékét, a
Taos 28 PRO-t öltsük magunkra. A Mountain Hardwear and Montrail a hegyi túrázóknak
Hooded Effusion néven könnyű, vízálló sportkabátot fejlesztett ki, mely három réteges felépítésével kellőképpen védelmet nyújt a hideg ellen.
Na, s bőven vannak új fejlesztésű ötletes furcsaságok is. A
Hudora a tánc, a síelés és a hódeszkázás élményének kombinációját kínálja a Twin-Skate ikerdeszkával, melynek 360 fokos fordulatú görgőivel számtalan trükkre és nagy sebességre is lehetőséget nyújt.
ISPO Díjat kapott az
Amplid hódeszkás cég is, amely úgy döntött, hogy száműzi a környezetet károsító összetevőket a termékeiből, s a jövőben a zöld gondolkodás jegyében fejleszt és gyárt snowboardot (Greenlight). Hasonló elképzelés, a környezettudatus gyártmányfejlesztés miatt kapott díjat a Niche all-mountain freestyle deszkája is, mely
Snowboard Story márkanéven kerül majd a boltokba.
http://www.fischersports.com/en/Alp...ine/ISPO-2012