Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

A sportpiac trendjei - beszámoló a müncheni ISPO-ról

2012.02.06. | Frissítve: 2012.02.07. | Szerző: Árvay Sándor
Mint minden évben, idén is február legelején rendezték meg a bajor fővárosban a magyar mértékkel elképzelhetetlen nagyságú területen elhelyezkedő ISPO-t, az International Sports Business Network kiállítást és bemutatót.
Kilépés a vetítésből
másodpercenként
3
váltás
Aki számít valamit is a sport területén, jelen van. Gyártó cégek ezrei mutatják be kollekcióikat, rengeteg üzlet köttetett a négy nap alatt. Ötvenegy ország 2344 kiállítója sorakozott felé a müncheni vásárváros és az ICM kongresszusi központ seregszemléjén. Tizenhét csarnokban, összesen 185 ezer négyzetméternyi területen lehetett ámulni, bámulni, s felmérni, merre tart a (sport)világ. Válaszadásként két kulcsgondolat, irány máris megfogalmazható: modern technológia és környezettudatos gondolkodás. Ami pedig a trendeket illeti: tovább erősödik az ultrakönnyű termékek tábora, sok a természetes anyag, az újrahasznosított elem, előtérbe lépnek a szolid színek, a tarka helyett több szerepet kap a fehér és a fekete, sportossá formálódnak a vonalak, a funkcionalitás maximális figyelembe vételével, hasznosság-alapon készülnek a fejlesztések.

A ruházat- és felszerelésgyártás nagyágyúi, az outdoor-szakágak, a síelés, a snowboard és az extrém sportok ismert képviselői, régiek és újak, a bejáratott néven futók és vadiúj márkák is ott sorakoztak a kiállítók között: Eagle Creek, Ecco, Protest, Nixon, X-Bionic, X-Technology, Adidas Porsche Design Sport, Black Yak és Li Ning egyaránt felvonultatta kínálatát. Ezzel együtt az ISPO jóval több, mint egy gigantikus vásár - a tematikus bemutatók, konferenciák, előadások gondolkodásra késztetik a látogatót, ötleteket adhatnak számára, vagy egyszerűen "csak" képbe hozzák arról, hogy milyen irányba tart a sport iparág, milyen trendek érvényesülnek a wellness területén, mire fókuszálnak az egészséges életmód jövőkutatói. A nyolcvanezer szakmai látogató zöme természetesen a házigazda országból, illetve a közeli Ausztriából és Svájcból érkezett, de meglepően sok francia és brit is fontosnak tartotta a jelenlétet. S egyre erősebb "csapattal" képviseltette magát Oroszország, Törökország, Kína, Kanada és az Egyesült Államok.

A fődíjasok között található a NOW Snowbording új fejlesztésű I.P.O-kötése, a Dupraz új léce, a szép formájú D2 freeski, az outdoor kategóriában az Edelrid cég Cable Vario via ferrata hegymászó készlete, s kiemelt elismerést kapott a svéd Free2Move cég HIOD One fejlesztése, amely bluetooth segítségével teszi lehetővé a kerékpározók egymás közötti kommunikációját. S ha kétezernél is több termék, fejlesztés, új sportszer bemutatására nincs is lehetőség, érdemes legalább a havas szakágakat érintő újdonságokról beszámolnunk. Nagy figyelmet és sok dicséretet kapott a Völkl mindössze 5,7 kilós, 176 cm hosszú V-WERKS RTM with Rocker Technology szuperkönnyű léce, vagy az A.M.P. bolt által kifejlesztett, kemény, jeges felületen is tökéletes biztonságot nyújtó K2 carving sí. A zsűri értékelte a Salomon Guardian-16 kötésének kialakítását, hogy egyaránt jól használható túrasízéshez és freeride lesikláshoz. Elismerés illette a Rossignol és a Look fejlesztéseit, a Xelium - Xpress kötéseket is. A védőfelszerelések közül a POC cég új sisakja aratott sikert, hiszen a Fornix egyesíti azokat a tulajdonságokat, amelyeket a síelő vagy a snowboardos elvár: teljes biztonságot és kényelmes viseletet nyújt, könnyen kezelhető és alig van súlya. A Komperdell slopestyle síbotja a Disco dizájn jegyében készült, s a zsűri indoklása szerint azért érdemelte ki a díjat, mert "abszolút szabad mozgást garantál". A divatra is figyelve: a Sympatec 3F márkajelű női dzsekije a Function, Fashion and Femininity szellemében trendi outdoor kabát, víztől és széltől is védelmet nyújt az öltözködésre is nagy figyelmet fordító túrázást kedvelő hölgyeknek. De hogy ne csupán a gyengébb nem ruházkodását kövesse a módi, a Haglöfs is kifejlesztett (profi versenyzők segítségével) egy Vassi névre "hallgató" pillekönnyű, jól "lélegző" kabátot, melyet vélhetően a freeriderek használnak majd nagy előszeretettel. S ha az ISPO-díjas dzsekihez hasonló elismerésben részesült hátizsákot is akarunk választani, akkor a Salewa termékét, a Taos 28 PRO-t öltsük magunkra. A Mountain Hardwear and Montrail a hegyi túrázóknak Hooded Effusion néven könnyű, vízálló sportkabátot fejlesztett ki, mely három réteges felépítésével kellőképpen védelmet nyújt a hideg ellen.

Na, s bőven vannak új fejlesztésű ötletes furcsaságok is. A Hudora a tánc, a síelés és a hódeszkázás élményének kombinációját kínálja a Twin-Skate ikerdeszkával, melynek 360 fokos fordulatú görgőivel számtalan trükkre és nagy sebességre is lehetőséget nyújt. ISPO Díjat kapott az Amplid hódeszkás cég is, amely úgy döntött, hogy száműzi a környezetet károsító összetevőket a termékeiből, s a jövőben a zöld gondolkodás jegyében fejleszt és gyárt snowboardot (Greenlight). Hasonló elképzelés, a környezettudatus gyártmányfejlesztés miatt kapott díjat a Niche all-mountain freestyle deszkája is, mely Snowboard Story márkanéven kerül majd a boltokba.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 108 vendég és 4 regisztrált felhasználó látogatja.