Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
RENDBEN
Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK
FIRST MINUTE SZÁLLÁSAKCIÓK
Kreischberg
5 % kedvezmény október 31-ig, szállás alpesi apartmanban!
Präbichl
Erzberg Alpin Resort 10 % kedvezmény szeptember 30-ig!
Krvavec
10 % akció október 30-ig a csomag-és listaárakra!
További first minute szállásakciók »
SÍTEREPAJÁNLÓ
Mölltal gleccser
Nyári síelés és Karintia kártya 160+ ingyenes programmal!
Schladming-Dachstein
Nyári kártyával több mint 100 ingyenes program!
Bohinj - Vogel
Aktív csomagok a gyönyörű Bohinji-tó körzetében!
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
KÖVESS MINKET!
facebook twitter googleplus youtube instagram

A wakeboard és az örök élet

2013.08.15. | Frissítve: 2015.07.04. | Szerző: Fekete Ági
A wakeboard a 80-as években született a snowboard, a vizisí és a szörf szerelemgyermekeként. Olyan rosszcsont kölykök sportja volt, akik stikában nyúlták le hozzá apu motorcsónakját, ma már - a kábelpályáknak köszönhetően - sem gazdag apukára, sem komisz csínyekre nincs szükségünk, ha művelni akarjuk.
Kinek nem való a wakeboard?
Ha nincs humorérzéked, akkor bele se kezdj! Eleinte hatalmasakat fogsz perecelni, lányos zavarodban esetleg elfelejted esés után elengedni a kötelet és úgy hasítod majd a vizet hassal, mint egy mozgássérült delfin. Senki, még a legjobbak sem ússzák meg a kezdeti nehézségeket, ezért fontos, hogy ne vedd magad túl komolyan.

Kinek való a wakeboard?
Mindenkinek, aki hajlandó feszegetni a saját határait. És itt most nem a fizikai határokra gondolunk, mert azok viszonylag minimálisak: légy vízbiztos úszó, aki nem esik pánikba, ha a szemébe megy a víz. Mivel a mentőmellény használata kötelező, ezért bármikor megállhatsz pihenni, csak az a fontos, hogy a pálya vonalát mihamarabb elhagyd, nehogy a következő versenyzővel ütközz. A legnehezebb a pszichés feladatok megoldása lesz: minél hamarabb kiiktatod az ösztönös reakciókat és a természetes félelemérzetedet, annál gyorsabban fogsz fejlődni. Az életkor előrehaladtával ezt egyre nehezebb kivitelezni, ám annál inkább lesz fontos, hogy ilyen jellegű pszichés kihívások elé állítsd magad. Segítségükkel a rugalmasságot és az új tanulására való képességet őrizheted meg, ami egyesek szerint az örök fiatalság titka.
Kilépés a vetítésből
másodpercenként
3
váltás
Hogyan kezdjek neki?
Végy egy wakeboardozásra alkalmas motorcsónakot, egy szakavatott sofőrt, egy deszkát és egy hosszú kötelet! Igen, tudjuk, magas a léc, de akinek van rá lehetősége, mindenképp kezdje így, mert a csónak fokozatos gyorsulása mellett hamar megérzed, hogy mikor és hogyan kell felállnod a deszkára. Csónak hiányában válassz egy olyan kábelpályát, ahol van tanulóidő! A kecskeméti Ride Cable pálya minden délelőtt 9 és 11 között megy lassabban, a gyömrői Lakeboard külön tanulópályával vár mindennap 10 és 19 óra között. Győrött hétköznaponként 10-től délig és este 6-tól 8-ig, hétvégi napokon pedig 10-től délig van tanulóidő. Felszerelést minden pályán tudsz bérelni, sok helyen külön költség nélkül kaphatsz tanulószetett a pályabérleted idejére. Sokat segít, ha fejben előre felkészülsz a mutatványra: az internet tele van szuper howto videókkal. Azonnal el is kezdheted az ülő helyzetből való indulással és a kanyarodással.

Fejben már kőprofi vagyok, haladhatnánk?
Hát hogyne. Képzeld el, hogy a prók akár 50 km/órás sebességgel is nekiszaladnak a pályának. Ilyen sebesség mellett már komolyakat lehet szaltózni, de hobbistáknak inkább a 30 km/órát javasoljuk. Ha már őrültprofin megy az ülő helyzetből való start, akkor elkezdheted csiszolni a beugrásos elindulásodat és az olliedat. Az elemeket viszont kezdőként nagy ívben kerüld ki.

A beugrásos elindulás


Minden ugrás alapja: az ollie
Mégsem vagyok kőprofi, feladom
Rengeteget fogsz esni, csak sokadjára fogsz tudni felállni, vizes leszel, biztos ki is röhögnek majd. És ez így van jól. Ne add fel, legyél magaddal nagyon türelmes, és próbálj meg minden hibádból tanulni! Soha ne feledd, hogy minden másodperc, amit ennek a kihívásnak szentelsz, fejleszti az egyensúlyérzéked, a koordinációs készséged, koncentrálni tanít és jót tesz a lelkednek. A csúszás a meditáció egyik legkönnyebben művelhető formája: elfelejted a mindennapi gondjaidat és nem marad más, csak a víz, a szél, a sebesség és a határtalan szabadság. Próbáld ki!

Egy gyönyörű wakeboardos videó. Ha ettől nem kapsz kedvet ...
h i r d e t é s
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a síelők.hu friss híreit és síelőknek szóló aktuális ajánlatait.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 29 vendég és 3 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet
A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk. Elfogadom. Több infó...