A céget barátaival közösen alapította 1945 szeptember. 24-én, és még ebben az évben elkészült az első 800 pár ELAN síléc. Nem sokkal később a cég saját üzletet nyit, és exportálni kezd az Egyesült Államok piacai számára.
A 60-as években a cég széles termékprofillal rendelkezik, a sílécen kívül gyárt többek között még: kis vitorlás hajókat, teniszütőket, ping-pong felszerelést, jégcsákányt, hegyimentő felszereléseket, sportruházatot, hokiütőket, és korcsolyákat, valamint vízisíket.
A 70-es években a gyár végleg az alpesi sílécek gyártására specializálódik, a legendás Ingemar Stenmark, a világkupa sorozatok sztárja ELAN síléccel versenyez, önmagán kívül ezzel legendás hírűvé tette a céget is.
1990-ben a cég eladósodik, privatizálják, saját tulajdonosi köre lesz, amely 1992-ben továbbadja új tulajdonosának, a zágrábi Horvát Kereskedelmi Banknak. Az ezt követő időszakban a vállalat oroszlánrészt vállal a carving forradalom kirobbantásában.
Jurij Franco mérnök, ex-síversenyző és Pavel Skofic kostrukciós tervező, szintén ex-versenyző 1989 telén elhatározták, hogy olyan lécet terveztek, amely összehasonlíthatatlanul gyorsabban és jobban fordul bármelyik addig gyártott sílécnél. A síléc csőrénél, és faránál a szélesség megnövelésével íveltebbé tették az oldalélt, ekkor született meg a carving irányzat a sílécgyártásban, első modelljük az SCX nevet viselte ("Sidecut Experimental" rövidítése). Az új irányzat többek között lehetővé tette, hogy a kezdő síelők gyorsan és szépen ívelt kanyarokat vehessenek.
1997-re az új találmánnyal a vállalat megnégyszerezte üzleti nyereségét. Az elkövetkező években pedig a világ összes sílécgyártója megalkotta a saját carving léceit.
2000-ben a vállalat új menedzsmenttel, üzleti átszervezéssel újra javuló üzleti eredményeket ért el. Új termékvonalak kerültek kifejlesztésre, technológiai újításokat vezettek be, újraszervezték a marketing tevékenységet, ezeknek a lépéseknek a következtében az ELAN-t ismét a legelismertebb sílécmárkák között tartják számon.
Napjainkban az ELAN cég lécei a világ legjobbjai között szerepelnek, kiváló helyezésekkel büszkélkedhetnek neves sí magazinok tesztjein is.
Az ELAN a legsikeresebb sílécmárka, az "ex-keleti" blokkban amely túlélte a rendszerváltozást, Jugoszlávia feloszlását, és önerőből, köszönhetően nagyszerű mérnökei teljesítményének.
Újdonságok 2005/2006