Sziasztok!
Ha valaki mostanában készül ide akkor annak tudok szolgálni néhány friss információval.
Mi a mai nap (január 12-én) jártunk kint, az út egészen Pinggau-ig száraz volt, onnét kezdett szálingózni a hó. A Bergfex tegnapi előrejelzése szerint ma részben napos, részben borús idő lesz, 1 cm-nél kevesebb hóval. Ehhez képest szinte egész nap havazott, kisebb-nagyobb intenzitással. Délután fél három felé már szemüveg nélkül nem igen lehetett síelni.
Mi kilenc óra körül értünk oda, akkor már félig tele volt az alsó parkoló. A sok autó ellenére, a felvonóknál nemigen volt sor. Az 5-ös kék felvonójánál szinte soha nem volt sor, délután fél három után pedig már az érkezés után azonnal ülhettünk is fel a felvonóra.
A 2-es, 3-as és a 4-es pályát kiszolgáló piros felvonónál kialakultak néha sorok, de 5 percnél itt sem kellett többet várakozni.
Akkor nézzük a pályák állapotát:
A webkamera képén tegnap láttam, hogy mentek a hóágyúk és ez meg is látszott a pályák állapotán. Az 5-ös kék pályán most már több hó van. A hó puha por, állapotú kicsit tapadós volt. Ha valakinek nem volt vaxolva a léce akkor főként a pálya középső részén, ha elvesztette a lendületét akkor csak botozva tudott lejönni. Amúgy ez a pálya tényleg kék, az eleje és a vége kék, a közepe pedig világoskék.
A 2-es, 3-as pályák viszonylag jó állapotúak, egy-két foltban jegesek voltak. Ezek a pályák szerintem világos piros besorolásba esnek.
A 4-es pálya első része (rögtön ahogy jobbra kijövünk a felvonóból) elég meredek, kezdőknek szerintem nem ajánlott.
A mai napon úgy döntöttünk, hogy átnézünk a Mariensee-i oldalra, mert ott még nem jártunk.
Így utólag belegondolva, a mi sí tudásunkkal elég merész döntés volt. Pedig ez eleje nem indult rosszul. Miután lassan leereszkedtünk a 4-es meredek részén, átmentünk a kék 6-osra, amely tényleg kék, de jóval szűkebb mint az 5-ös kék pálya. Ezt követően a pálya betorkollik a piros 7-es pályába, amely nehézségben szerintem a 2-eshez hasonló. Aztán a Fernblick panziónál kezdődtek a problémák. Itt a pályában van egy nagy jobbos kanyar és innen kezdődik a piros 9-es pálya. A kanyar után rögtön többen is álltak és nézegettek lefelé. Mi is megállatunk és elszörnyülködtünk azon amit láttunk. Ez egy hosszú meredek pálya, amely ma tele volt buckákkal. De tekintettel arra, hogy a többiek (és az autónk) a Mönichkirchen-i oldalon voltak ezért nekünk is vissza kellett jutnunk oda, így nem volt más választásunk (na jó lett volna, az úton akár vissza is gyalogolhattunk volna sícipőben) meg kellett küzdenünk a pályával. Ezt a küzdelmet nekem négy eséssel sikerült abszolválnom. Miután épségben sikerült leérnünk elhatároztuk, hogy az elkövetkező 1-2 évben nem biztos, hogy járunk majd erre. Én is csak meg tudom erősíteni Samuraptor intelmét, amely szerint kezdők ne menjenek át a Mariensee-i oldalra. A 9-es pálya véleményem szerint eléggé sötét piros, és a kék kerülő ágakat ma napközben is hóágyúzták, de még le vannak zárva.
Miután felértünk a csúcsra úgy döntöttünk, hogy visszamegyünk a jól bevált Mönichkirchen-i oldalra. A 6-os, 4-es, 5-ös pálya egy változatos, és hosszú lesiklást kínál, amit mi is nagyon élvezetünk a korábbi megpróbáltatások után.
Délután fél három felé kezdett rosszabbra fordulni az idő, ezért sokan már ekkor elindultak hazafelé, de mi kitartottunk háromnegyed 4-ig. Ahogy visszaértünk a parkolóba láttuk, hogy egy mentőhelikopter köröz a fejük fölött. Ahogy körözött körbe-körbe mind lejjebb ereszkedett és óriási hófelhőt csinálva leszállt a síiskola pályájára. A hazafelé úton kb. 15 kilométert jöttünk kissé, havas latyakos úton, majd azt követően száraz úton, jó tempóban lehetett haladni.