Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

Mil kiemelt beszámolói
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Lengyelország
Czarny Gron
2024.01.17.
Kellemes, jó hóviszonyok most és hétköznap semmi tömeg. A Tiger funparkot két részre szedték, följebb a pálya egyik szélén egészen óriási sáncok, ugratók vannak, kicsit lejjebb a másik szélén kisebb, gyerekek is rámennek, huppangatnak. A bázisállomásnál a Talarino siiskolában a lankás, tolókaros pályán tanulgatnak a gyerekek. (Még lejjebb Rzyki falu szélén mozgószönyeges kis pálya is van, az egészen kicsiknek.) Aztán ahogy belejönnek, az instruktorokkal mennek fel a magasabb részekre. Fent a csúcsállomásnál is épitettek és nyitottak egy kis hüttét. A kölcsönzöt kibövitették és feljebb hozták, egészen a kassza és a felvonó blokkjába, kényelmes, kevesebbet kell caplatni. A lenti parkolót kibövitették, a kisbuszok folyamatosan járnak, pörögnek. Hétköznapra nagyon kellemes és jó hely lett családoknak és extrémebb igényeknek is. A funpark mellett, a pályák közötti részeken a fák között kalandozni is jó, elég tér és hó van hozzá. Esti sielés is van minden nap, a délutáni zárás után frissen ratrakkolt pályán. Felteszek egy képet a kivilágitott pályáról, a szemközti hegyoldalról fotózva.
IMG-20240117-102942.jpg
IMG-20240117-110708.jpg
IMG-20240117-111321.jpg
IMG-20240117-111337.jpg
IMG-20240117-111403.jpg
IMG-20240117-111439.jpg
IMG-20240117-111502.jpg
IMG-20240117-113551.jpg
IMG-20240117-113558.jpg
IMG-20240117-121430.jpg
IMG-20240117-123644.jpg
IMG-67b253c660a267f07c0777bb8244f2c0-V.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Lengyelország
Czarny Gron
2023.02.20.
Nagy olvadás után is egészen jó viszonyok még. Éjszaka rendesen kifagy.
IMG-20230220-100802.jpg
IMG-20230220-103215.jpg
IMG-20230220-095056.jpg
IMG-20230220-100308.jpg
IMG-20230220-100302.jpg
IMG-20230220-103200.jpg
IMG-20230220-103421.jpg
IMG-20230220-103422.jpg
IMG-20230220-103424.jpg
IMG-20230220-124525.jpg
IMG-20230220-130929.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Lengyelország
Szczyrk
2020.02.15.
Feb 14-én pénteken megnéztük Szczyrket. Hosszas tanakodás után, mert a síterep saját honlapján, friss jelentés szerint bár az összes felvonó járt a pályák fele zárva volt, 0 cm hóval. A nyitva levő páylákon 20-25-30 cm havat írtak.. majdnem nem mertük bevállalni. Ehhez képest a lezárt páyákon is bőven volt elég természetes hó, és a pályán kívül is épp elég freeride-hoz. (Nem készítettem képeket, csak a közeli Czarny Gron-on, azokat feltöltöttem, oda. Nagyon hasonló hóviszonyok voltak, illetve jobbak, ez magasabb.) Íme Szczyrk elrettentése, Feb 13-ról:
viber-kep-2020-02-13-07-12-42.jpg
viber-kep-2020-02-13-07-13-05.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Lengyelország
Czarny Gron
2020.02.15.
Friss: ma, 2020 február 15-én újra elindították a 6 üléses felvonót. A hír, képekkel: http://www.mamnewsa.pl/magazyn/szes...cioosobowa-kanapa-na-czar... Mi is ott voltunk Czarny Gron-ban Feb 10-13-ig, így erről épp lekéstünk, de amúgy nagyon jót síeltünk. Az 1-es piros és a 2-es kék pálya közti erdős részen több egymást keresztező, síelhető erdei ösvény is van, a felső részen pedig nyitott, ligetes rész a két pálya között. Valamint a térképen nézve az 1-es pirostól balra fekvő erdőben is számos síelhető utacska van amit bejártunk, annak meg az alján egy nyitott freeride rész. Kellemes kis terep, mindenkinek ajánlom, a krakkói és katowicei magyaroknak is (kb. 75 kilométer mindkét várostól) akik szerintem nem ismerik és értékelik eléggé. A pályán nagyon komoly hóalap van, és bár az idei gyenge tél azért a pályán kívül is épp elég természetes hó volt, hogy menni lehessen. Ismét bebizonyosodott, hogy egy Mátraszentistván magasságú terep 400 kilométerre északra, a Tátra északi oldalán, mediterrán helyett balti és sarkvidéki behatású klímával egészen hóbiztos. Pár kép, most a terep alsó részén lőttem párat a felvonóról:
IMG-20200213-113756.jpg
IMG-20200213-113802.jpg
IMG-20200213-113806.jpg
IMG-20200213-113821.jpg
IMG-20200213-113858.jpg
IMG-20200213-113901.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Lengyelország
Czarny Gron
2019.10.06.
Szervusztok. Látom még nincsenek fent képek Czarny Gron-ról, ezért feltöltök párat. 2019 Január 31-én készítettem őket a 4 üléses tetejénél, a Tiger síparkról. Illetve az utolsón látszik a 6 üléses felvonó bázisállomása, parkoló ülőszékekkel. A síterepet építtető vállalkozó engedély nélkül vágatta ki azt az erdősávot és engedély nélkül építette a felvonót.. és a környezetvédők a hatóságoknál elérték, hogy ne működhessen. A 2019 szezonban már nem működött és ezért a Tiger sípark felső, nagyobbik része gyakorlatilag csak gyaloglással érhető el (!). Angol cikket nem találtam róla, de Lengyelországban elég nagy sajtója van, pl.: https://beskidzka24.pl/uziemiony-wy...ciag/ Ez van sajnos. Ettől függetlenül a terep elég jó, idén is megyünk remélhetőleg. Készítek majd fotókat az alsó részről is. Még egy: síbusszal lehet csak felmenni a terephez. De ez nem para, a kisbuszok gyorsan pörögnek, nem kell várni.
6.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
7.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Lengyelország
Wisla - Soszów
2012.04.20.
A 2012-es szezonban Lengyelországban, Sziléziában síeltem Czarny Gron-ban ( http://www.czarnygron.pl/ ) és Soszow-ban ( http://www.soszow.pl/ ).

Mindkét terep 1000 méter alatt fekszik, kb. Dobogókó magasságban, mégis hóbiztosak.

Csatolok pár képet, melyeket Soszow-ban, Április 7-én szombaton készítettem. Ez egy egész komoly kis pályarendszer elágazásokkal, mozgószőnyeges ülőszékessel, jó hüttékkel.

Érdekesség, lengyelül a síelés nem "lyze", hanem "narty", a síterep "stacja narciarska". Van új a nap alatt :)
IMAG0002.jpg
IMAG0008.jpg
IMAG0009.jpg
IMAG0012.jpg
IMAG0013.jpg
IMAG0015.jpg
IMAG0016.jpg
IMAG0017.jpg
IMAG0019.jpg
IMAG0021.jpg
IMAG0023.jpg
IMAG0025.jpg
IMAG0026.jpg
IMAG0027.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Svájc
Engelberg
2010.12.13.
A múlt héten Zürichben voltunk és Dec. 8.-10. szerda, csütörtök és péntek Engelberg-Titlisen síeltünk.
Főleg mert kevesebb mint száz kilométerre van Zürichtől és az út nagy része autópálya. Illetve mert gleccserterep, háromezer méter a teteje és a gleccseren mindenképp jó hóra számítottunk, nem is csalódtunk. Szerda estétől pedig kisebb megszakításokkal folyamatosan havazott, tökéletes hó volt az egész terepen.

A gleccserpályák nagyon jók, lendületesek, változatosak. Nagyon jó a Jochpass rész is, amolyan Obertauern féle teknő, változatos, dimbes dombos, mindkét oldalt kiváló pályán kívüli részekkel.

Ami nem tetszett, hogy a kabinosoknál sokat kell caplatni, lépcsőházazni vagy liftezni, a Trübsee hopper ülőszékes térképen jobb oldali végénél a felszálláshoz pályán felfelé caplatni vagy pályán kívül lefelé freerideolni :) kell, a talabfahrt egy egészen hosszú szakaszán caplatni, esetleg sífutni kell, és az ezerháromszázon található kék pályáktól vissza a kabinosig szintén caplatni kell. Nem nagy gáz, csak hát a legtöbb síterep olyan, hogyha van egy párszáz méter hosszú, néhányszor tíz méter magas emelkedő, akkor felfelé betesznek egy tárcsást, hogy ténylegesen egybesíelhető legyen a síterep... Engelberg nem az.

Ennek ellenére mázlisták a luzerniek, zürichiek, a gleccser egész nagy és szeptember végétől május végéig fullos.

Csak a síelésért ide jönni biztos nem éri meg, Ausztriában sokkal közelebb sokkal olcsóbban vannak hasonló adottságú terepek.

Pár kép a gleccserről, az Ice Flyer ülőszékes melletti pályáról.
021.JPG
022.JPG
026.JPG
028.JPG
029.JPG
031.JPG
032.JPG
033.JPG
034.JPG
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2010.03.20.
ma "erős szél" miatt nem járt a két négyüléses. így persze hatalmas sor volt a Zahradky hatülésesnél, meg persze a tetejétől induló kétülésesnél (ami a két négyülésesnél sokkal magasabbra visz).. merthogy ez meg járt, ahogy az ennek a tetejétől induló csúcsra vivő húzólift is. nagyon helyesen, szél ide vagy oda.
elég dezorientáltak ezek a fiúk... Magyarországon ezt tuti nem lehetne megjátszani, meglincselnénk az üzemeltetőket.

elég sok időt vesztettünk mire visszajutottunk délre (ahol parkoltunk) ami meg szuper volt! puha hó, lehetett ugrani, huppani, csapatni teljes gőzzel. a tavaszias idő, jó látási viszonyok, sunshine sokakat kicsalt, de minden lift járt, eloszlott a nép a hegyoldalban.
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Magyarország
Dobogókő
2010.02.21.
Most voltam először Dobogókőn úgy, hogy ratrakkal kezelve volt a pálya. Délutánra kopottas volt, de volt egy jó pályaalap és egyáltalán nem buckásodott. Nagyon élvezetesen és kifejezetten gyorsan lehetett lesiklani. Soha nem gondoltam, hogy ilyen élményt nyújthat.
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Ukrajna
Bukovel
2009.01.27.
Hadd írjam le tapasztalataimat a Bukoveli síhétvégénkről.

Először is: messze van, Budapestről van jó 600 km. Van határátkelő is, amitől elszoktunk az utóbbi években Ausztriába, Szlovákiába és Szlovéniába járva. Az út főleg a Tisza felső szakaszán Huszttól felfelé nem túl széles, viszont kanyargós, sok hosszan elnyúló településen átmegy és egyes szakaszokon erősen kátyús. Nappal lehet kerülgetni, sötétedés után rémálom.

Másodszor: ez a síterep még eléggé kialakulatlan, olyan értelemben, hogy gőzerővel építik a hozzá vezető völgyben az apartmanszállókat, parkolókat, magát a síterepet, mindent. Tehát a toronydaruk látványa és az anyagszállító Kamazok dízelgőze miatt még nem igazán alpesi falu hangulat uralkodik. A nagy építkezéseken megszokott sár, rossz utak, stb. A sípályákról látszanak a szemközti hegyoldalba az erdőbe irtott sávok.

A jó hír, hogy jövőre a szemközti hegyoldalban lesz három-négy új négyüléses Doppelmayr és 10 új pálya. Tavaly 38 km pálya volt, most 51, jövőre még több és ez így megy tovább. A felvonók gyorsak, úgy emelnek el az eleve gyorsan mozgó szőnyegről, hogy csak na.

Jó látni, hogy lesz egy csomó pályaközeli apartmanszálló és apartmanház, mint a nagy francia síterepeken.

Minden felvonó tövében és tetején kívül-belül színvonalas hütték.

Tervezik, hogy a terepet összekötik Dragoblattal, kabinost építenek, stb. Az építkezési láz láttán ez teljesen hihető. Képzeljük el, mintha Donovalyt összekötnék Chopokkal.. végülis csak néhány tíz kilométer, max néhány tucat ülőszékes.. de mindez Bukovelben teljesen hihető, benne érződik a levegőben.

Viszonylag kevés hó volt. A hely 950 és 1370 m között fekszik, tehát kb. mint Donovaly, de még az 1370-es csúcson is elég nagyra és sűrűre nő az erdő. Ez meglepő, mert a Nova Holán eléggé Szibéria feeling tud lenni. Ehhez képest Bukovel egy védett hely. Az egész terep az erdőhatár alatt fekszik, és nagyon sűrű az erdő. Ráadásul a nagy igyekezetben az erdőirtáskor elég sok fatörzs az erdőbe dőlt és ott is maradt, szal nem egy freeride paradicsom. Szerencsére a szembe levő csúcsok már magasabbak, 1500-1700 méteresek. Ami engem meglepett, hogy van egy csomó 1800, 1900 méteres csúcs is a környéken, sőt 2000 felettiek is, mégse ezekre építették a terepet.. na mindegy. Ha összejön a tervezett 250 km pályarendszer, akkor biztos bevonják ezeket a csúcsokat is.

Tárcsás felvonó nincs is, csak ülőszékes, de mégsem boardos paradicsom: a felvonók alján és tetején egész komoly placcok vannak, ahol léccel is jó párat kell lépni, hogy kívánt pályához vagy felvonóhoz érjen az ember.

A síelők többsége első vagy max második szezonos ukrán vagy orosz. Egyszer hallottam magyar, román, illetve német szót. Szal annyi hóekét, bukdácsolást no meg ön és közveszélyesen száguldozót látni mint sehol máshol. Először kicsit ijesztő volt.. Aztán jó érzés, hogy gyakorlatilag a legjobban síelők közé tartoztam :) A hegyimentők azért jobban síelnek mint én.

Tényleg eléggé zsenge a társaság. Pl. az egyik piros pályáról nyílik egy meredek fekete. A népek csak nyújtogatták bizalmatlanul a nyakukat. Mikor elindultunk, szép lassan megindultak utánunk. Néhány kör után már csapatostul verődtek hozzánk, sikongattak illetve kurjongattak a meredek pályán.
Ha megkerülsz a pályán kívül egy hóágyút, először néznek, aztán szépen lassan rákapnak az ízére..

Ja, a parkolóban a forgalomirányító, a kasszás, liftkezelő még csak nem is gondol arra, hogy vki nem tud ukránul/oroszul, olyan, mintha Magyarországon lennél, ahol ha a külföldi nem ért valamit, akkor hangosan ismétlik neki ugyanazt.. szal nagyon is kellet az a gyenge alap orosz. Amúgy kedvesek, de inkább azt mondanám, hogy ijedten néznek: még nem láttak külföldit.

A szállásunk Körösmezőn (Yasinya) volt, az utolsó falu a Tatár hágó előtt (Bukovel a hágó utáni első faluból nyílik). Láss csodát, élnek még magyarok. Mi is egy magyar háznál szálltunk meg. Jó erős hegyi kaja, reggeli, vacsora, príma volt. Mellesleg alig 50 méterre a Tisza partjától :)

Mit mondjak még, van egy két dolog, amiben változniuk kell, pl. a cigisdobozt meg a sörösüveget ledobják az ülőszékesről, ott éktelenkedik a szemét végig a nyomvonal alatt.

De ez változni fog, ha valahol, akkor itt érződik, hogy tanulni, adaptálódni akarnak. Fel fognak húzni egy francia méretű síközponotot, a negyede már kész.

Az időbeosztás is hasonló Franciaországhoz: a keleti idő miatt 8:30-tól 16:30-ig járnak a liftek, ez egy órával több, mint a CET zónában megszokott.

Amúgy hihetetlen hely, a Székelyföld hangulata keveredik a nagy nyugati síközpontokéval. Meg lehet szállni a hegyi emberek faházában, és reggel a szőnyegeikkel kibélelt lovaskocsijukkal megérkezni a sfelvonókhoz. De vannak modern apartmanok, színvonalas szállodák is, és Merci Sprinter kisbuszok is fordulnak a lovaskocsikkal együtt.

Mindenképp megéri elmenni! A hely legnagyobb hibája az, hogy megfájdul az ember szíve tőle, mert itt látni igazán, hogy basszus, tényleg, de tényleg meg lehetne ezt csinálni Szlovákiában is. Bazi nagy, grandiózus síterepet építeni, gyors, korszerű ülőfelvonókkal, jó minőségű, színvonalas hüttékkel.
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Magyarország
Visegrád
2009.01.18.
Szombat este Visegrádon síeltünk. Szuper az a sok ugrató és külön élmény a bazi nagy ugrató! Szó szerint "fun" :) Visegrádon síelni. No meg persze érzékelhetően több boardos is van mint tavaly.
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Franciaország
Alpe d'Huez
2008.11.19.
Mindenképp Oz-t javaslom. Egyrészt a síterep centrális helyén található, a legjobb pályák közvetlenül felette találhatóak. Plusz Oz van a legmélyebben (nyugi, totál hóbiztos) a Pic Blanc-ról ide a szálláshoz lecsúszva lehet besíelni a maximális 2200m szintkülönbséget (félúton már izomrángások :) ). Másrészt a Couleur de Soleil abszolút pályaszállás, a ház egy lejtős havas utacska mellett található. Az úton feljeb és lejjeb is van sípálya és felvonó. Tehát küszöbtől küszöbig lehet csúszni..
Mondjuk ott is ugyanolyan kicsi az apartman, mint bárhol máshol Froban.

Vaujany felé visz le egy kék pálya, ami a fekete "la fare" nevű pályába folytatódik. Na ezek a részek a legtutibbak az egész terepen. A kék pálya mellett lankásabb a terep, lehet a pályán kívül síelni.
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Magyarország
Visegrád
2008.02.18.
Ma 19:10-kor indultam síelni Óbudáról, 19:45-kor már a pályán voltam Visegrádon. Kilencig síeltem 15 + 1 tiszteletkört :) 21:40-kor már újra itthon.

Érdemes kipróbálni, nagy feeling!

Aki úgy gondolná, hogy túl kicsi a pálya, annak ott egy jó kis ugrató! Egyébként egész profik is carvingoltak meg boardoztak, és nagyon igazuk van, nulla sorállással folyamatosan lehet csúszni.
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2008.02.18.
Vasárnap azért elég sokan voltak. Helyiek főleg, mert szombaton havazott, vasárnap reggel meg teljesen tiszta idő volt, jöttek.
Az persze látszik, hogy mindenki elfért a hegyoldalon :)

Komoly sorállás nem volt, a négyülésesnél max 5 perc, de általában annyi se.
Ami zavaró volt, hogy az alsó tárcsás többször leállt percekre, ekkor mindig összejött egy kisebb tömeg. Amint elindult a felvonó, a tömeg is lefogyott pár perces sorra.

Csatolok még pár képet vasárnapról.
(A félreértések elkerülése végett: a csúcsra vezető tácsás is elindult. A Magas Tátrás képek egy másik fényképezőgépen vannak, ha megkapom őket, teszek fel.)

Chopok Dél a király!
Srdiecko-rol-felnezve.JPG
fentrol-Srdiecko-ra-lenezve.JPG
assak-a-csucsra-vezeto-tarcsast.JPG
freeride-3.JPG
freeride-4.JPG
freeride-5.JPG
no-komment.JPG
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2008.02.10.
Minden lift járt és tökéletes szélcsend és felhőmentes napsütés volt napkeltétől napnyugtáig. Valami hihetetlen élmény volt a teljes, majd ezer méter szintkülönbséget szikrázó időben beszáguldani. A hó természetesen már nem az a friss porhó ami a videón látható, hanem keményebb hó, ami délutánra kissé felpuhul. Komolyabb sorbanállás nem volt, kivéve egyszer, amikor a Kosodrevina szállóban turnusváltás zajlott és pár tucat embert meg a csomagjaikat fellibegőzték a szállóhoz. Teljesen nyugis, laza, hibamentes nap volt, olyan, ami nem feltétlenül jellemző Szlovákiára.. kicsit furcsállotttuk is. Minden lift és pálya ment, csodálatos idő volt és egyáltalán nem volt tömeg. Március közepi Franciaország feeling volt.

Chopok Dél király!

Majd teszek fel képeket. Addig is egy mai webkamerakép, egész nap ilyen volt:
Chopok-Del-10022008.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Magyarország
Visegrád
2008.01.26.
Kint voltam délután, nagyon király!!

33 km-t gurultam Óbuda északi részéről. Azt hittem, majd a tavaszi dzsekimben és farmergatyában fogok csúszni.. hát elkelt a sícucc, jóval hűvösebb van odafenn, szerencsére.

A kispálya ment (30 m szintkülönbség), szerintem tanulni tökéletes, legalábbis én anno Brianconban egy hasonló kaliberű kispályán tanultam meg az alapokat.

Az ugrató a pálya közepén aranyat ér!

Nagyon feldobott, hogy a lakóhelyemhez ilyen közel is síelhetek!

Ha Mönichkirchen kaphatott 290 ezer eurót Alsó-Ausztriától, akkor az országnak, régiónak, megyének, városnak is illene odatennie magát és telepakolni hóágyúkkal a nagypályát is. Jó erős pirosnak tűnik, ha az menne, maga lenne a paradicsom.

A hóminőségről: nem hittem volna, hogy egyetlen fagyos éjszaka alatt ennyi havat lehet gyártani. A hóréteg vékony volt, de kevésbé kásás, mint pl. egy hete vasárnap fent Donovaly Nova Hola-n (1361 m).
A hely hangulata leginkább a 2007 március közepi St. Gervais Mont-Blanc alsó pályáira emlékeztetett; a pályán kívül semmi hó, a pályán pont annyi, hogy jól lehessen síelni.

Visegrad-Si-2008-01-004-.jpg
Visegrad-Si-2008-01-006-.jpg
Visegrad-Si-2008-01-012-.jpg
Visegrad-Si-2008-01-013-.jpg
Visegrad-Si-2008-01-015-.jpg
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Ausztria
Gemeindealpe
2008.01.01.
Már a felvonón ülve is látszik, hogy elég keskeny ösvény az a kék pálya. Azon tűnődtem, hogy a ratrak elfér e egyáltalán rajta. Ezert mi pl. egyszer sem jöttunk le a tényleg idezőjeles "kék pályán".

GA-n a szintkülönbség elég rendben van. Ma meg sem próbáltam megállás nélkül lecsúszni, mert mindenhol mély hó volt, tegnap és ma is szinte végig havazott.
Mégse lesz kedvencem ez a terep, pár hosszú lapos szakasz miatt.

A felső fekete pálya elég meredek. Akinek tetszik, egy tipp: Jasnán fent Konsky Grun-nál a (térképen nézve) jobbra elindulva a freeride rész még sokkal meredekebb. A lavinajelzést nézni kell.

Amúgy ohne tömeg, széles piros pályák. Két fotó a 2-es felső szakaszáról.
GA01.JPG
GA02.JPG
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Franciaország
Alpe d'Huez
2007.12.01.

Aki Alpe D'Huez-be megy kocsival, az figyeljen, hogy a még Olszaországban Oulx-nál jöjjön le az autópályáról, és ne menjen be a Fréjus alagútba! Két éve 35 euró volt, de nem is ez a bibi, hanem hogy utána 150 km kerülő körbe az autópályán, Grenoble-on keresztül elérni Alpe d'Huez-t. Ha kijöttél a Fréjus alagútból, az autópályáról balra lesz két kis sárga út, amin át lehetne menni Alpe d'Huez-be, de ezek igen magas hágók, amik télen le vannak zárva. Tehát marad a kerülő Grenoble-on át, két-hátom autópályakapuval. Viszont Grenoble szép kis város, érdemes megnézni, sétálni egyet a folyóparton, ha valaki nagyon korán érne oda.

Oz-ban a Couleurs Soleil-nek van saját parkolója az apartmanház mellett, ami ingyenes. Viszont nem lehet csak úgy leparkolni az út szélén akárhol, mert büntetnek! Van elég helya parkolóban, nem kell a fizető parkolóházat használni, ami inkább a fel-fel rándulóknak van, nem a helyben megszállóknak.

Amúgy a Couleurs Soleil abszolút pályaszállás. Az apartmanház ajtaja előtt közvetlenül fut egy lejtős havas utacska. A háztól feljebb, és lejjebb is van egy-egy felvonó és pálya, tehát reggel a háztól, este a házig lehet csúszni.
Mil
19 élménybeszámolót írt
19
17 éve tag
Franciaország
Alpe d'Huez
2007.02.07.

Tavaly január közepén votlam Alpe d'Huezben, lejöttem az alagút túloldalán is.
Amint kinézel az alagútból, látod, hogy necces lesz, mert meredek és kezeletlen (méteres keményre fagyott buckák-hókupacok). Lehet, hogy csak azért, mert béna voltam, de ahogy bukdácsoltam lefele, mellém szegődött két síoktató, a kabátjuk alapján a síterephez tartoztak. Tippeket adtak, hogy hol kanyarodjak, merre menjek, stb. Másoknak is segítettek, aztán az egyik srác át is csúszott vki máshoz.
Amikor léertünk, elmondták, hogy nem szabad elmászkálni oldalra a hegyoldalon, meg a hegy alatt, se sehol lemenni a pályáról az egész terepen, mert lavinaveszélyes, és jópáran haltak már meg. Persze nehéz nem elmászkálni,gondoltam, mert itt nincs jelölve a pálya, csak látod, hogy hova kell leérned, oszt leérsz ahogy tudsz. A továbbiakban én se nagyon erőltettem az alagutat, egyszer felmentünk panorámázni, fényképezkedni, kihagyhatatlan. A Mont Blanc felőli panoráma azóta is a telcsimen virít. Köszi a szép képeket lentebb!

Ottartózkodásunk alatt egyik éjszaka esett a hó. Reggel pukkanásokra-dörrenésekre lettünk figyelemsek, és aztán egész délelőtt robbantgatták még a havat. Magán a sterepen nem láttam, de az Oz feletti meredek hegyekről sokat leszedtek. Le is zárták a faluba vezető utat, és letolták az útra omlott hótömeget.

Ha a hírekben hallani, hogy Fro-ban a lavina elsodort pár síelőt, akik letértek a pályáról, gyakran kiderül, hogy Alpe d'Huezben próbálkoztak.

Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.