Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Mil kiemelt beszámolói

2019.10.06. Síterep: Czarny Gron, mások beszámolói
Szervusztok. Látom még nincsenek fent képek Czarny Gron-ról, ezért feltöltök párat. 2019 Január 31-én készítettem őket a 4 üléses tetejénél, a Tiger síparkról. Illetve az utolsón látszik a 6 üléses felvonó bázisállomása, parkoló ülőszékekkel. A síterepet építtető vállalkozó engedély nélkül vágatta ki azt az erdősávot és engedély nélkül építette a felvonót.. és a környezetvédők a hatóságoknál elérték, hogy ne működhessen. A 2019 szezonban már nem működött és ezért a Tiger sípark felső, nagyobbik része gyakorlatilag csak gyaloglással érhető el (!). Angol cikket nem találtam róla, de Lengyelországban elég nagy sajtója van, pl.: https://beskidzka24.pl/uziemiony-wy...ciag/ Ez van sajnos. Ettől függetlenül a terep elég jó, idén is megyünk remélhetőleg. Készítek majd fotókat az alsó részről is. Még egy: síbusszal lehet csak felmenni a terephez. De ez nem para, a kisbuszok gyorsan pörögnek, nem kell várni.
6.jpg 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 7.jpg
h i r d e t é s
2010.12.13. Síterep: Engelberg, mások beszámolói
A múlt héten Zürichben voltunk és Dec. 8.-10. szerda, csütörtök és péntek Engelberg-Titlisen síeltünk.
Főleg mert kevesebb mint száz kilométerre van Zürichtől és az út nagy része autópálya. Illetve mert gleccserterep, háromezer méter a teteje és a gleccseren mindenképp jó hóra számítottunk, nem is csalódtunk. Szerda estétől pedig kisebb megszakításokkal folyamatosan havazott, tökéletes hó volt az egész terepen.

A gleccserpályák nagyon jók, lendületesek, változatosak. Nagyon jó a Jochpass rész is, amolyan Obertauern féle teknő, változatos, dimbes dombos, mindkét oldalt kiváló pályán kívüli részekkel.

Ami nem tetszett, hogy a kabinosoknál sokat kell caplatni, lépcsőházazni vagy liftezni, a Trübsee hopper ülőszékes térképen jobb oldali végénél a felszálláshoz pályán felfelé caplatni vagy pályán kívül lefelé freerideolni :) kell, a talabfahrt egy egészen hosszú szakaszán caplatni, esetleg sífutni kell, és az ezerháromszázon található kék pályáktól vissza a kabinosig szintén caplatni kell. Nem nagy gáz, csak hát a legtöbb síterep olyan, hogyha van egy párszáz méter hosszú, néhányszor tíz méter magas emelkedő, akkor felfelé betesznek egy tárcsást, hogy ténylegesen egybesíelhető legyen a síterep... Engelberg nem az.

Ennek ellenére mázlisták a luzerniek, zürichiek, a gleccser egész nagy és szeptember végétől május végéig fullos.

Csak a síelésért ide jönni biztos nem éri meg, Ausztriában sokkal közelebb sokkal olcsóbban vannak hasonló adottságú terepek.

Pár kép a gleccserről, az Ice Flyer ülőszékes melletti pályáról.
021.JPG 022.JPG 026.JPG 028.JPG 029.JPG 031.JPG 032.JPG 033.JPG 034.JPG
2010.03.20. Síterep: Chopok - Jasná, mások beszámolói
ma "erős szél" miatt nem járt a két négyüléses. így persze hatalmas sor volt a Zahradky hatülésesnél, meg persze a tetejétől induló kétülésesnél (ami a két négyülésesnél sokkal magasabbra visz).. merthogy ez meg járt, ahogy az ennek a tetejétől induló csúcsra vivő húzólift is. nagyon helyesen, szél ide vagy oda.
elég dezorientáltak ezek a fiúk... Magyarországon ezt tuti nem lehetne megjátszani, meglincselnénk az üzemeltetőket.

elég sok időt vesztettünk mire visszajutottunk délre (ahol parkoltunk) ami meg szuper volt! puha hó, lehetett ugrani, huppani, csapatni teljes gőzzel. a tavaszias idő, jó látási viszonyok, sunshine sokakat kicsalt, de minden lift járt, eloszlott a nép a hegyoldalban.
2010.02.21. Síterep: Dobogókő, mások beszámolói
Most voltam először Dobogókőn úgy, hogy ratrakkal kezelve volt a pálya. Délutánra kopottas volt, de volt egy jó pályaalap és egyáltalán nem buckásodott. Nagyon élvezetesen és kifejezetten gyorsan lehetett lesiklani. Soha nem gondoltam, hogy ilyen élményt nyújthat.
2009.01.27. Síterep: Bukovel, mások beszámolói
Hadd írjam le tapasztalataimat a Bukoveli síhétvégénkről.

Először is: messze van, Budapestről van jó 600 km. Van határátkelő is, amitől elszoktunk az utóbbi években Ausztriába, Szlovákiába és Szlovéniába járva. Az út főleg a Tisza felső szakaszán Huszttól felfelé nem túl széles, viszont kanyargós, sok hosszan elnyúló településen átmegy és egyes szakaszokon erősen kátyús. Nappal lehet kerülgetni, sötétedés után rémálom.

Másodszor: ez a síterep még eléggé kialakulatlan, olyan értelemben, hogy gőzerővel építik a hozzá vezető völgyben az apartmanszállókat, parkolókat, magát a síterepet, mindent. Tehát a toronydaruk látványa és az anyagszállító Kamazok dízelgőze miatt még nem igazán alpesi falu hangulat uralkodik. A nagy építkezéseken megszokott sár, rossz utak, stb. A sípályákról látszanak a szemközti hegyoldalba az erdőbe irtott sávok.

A jó hír, hogy jövőre a szemközti hegyoldalban lesz három-négy új négyüléses Doppelmayr és 10 új pálya. Tavaly 38 km pálya volt, most 51, jövőre még több és ez így megy tovább. A felvonók gyorsak, úgy emelnek el az eleve gyorsan mozgó szőnyegről, hogy csak na.

Jó látni, hogy lesz egy csomó pályaközeli apartmanszálló és apartmanház, mint a nagy francia síterepeken.

Minden felvonó tövében és tetején kívül-belül színvonalas hütték.

Tervezik, hogy a terepet összekötik Dragoblattal, kabinost építenek, stb. Az építkezési láz láttán ez teljesen hihető. Képzeljük el, mintha Donovalyt összekötnék Chopokkal.. végülis csak néhány tíz kilométer, max néhány tucat ülőszékes.. de mindez Bukovelben teljesen hihető, benne érződik a levegőben.

Viszonylag kevés hó volt. A hely 950 és 1370 m között fekszik, tehát kb. mint Donovaly, de még az 1370-es csúcson is elég nagyra és sűrűre nő az erdő. Ez meglepő, mert a Nova Holán eléggé Szibéria feeling tud lenni. Ehhez képest Bukovel egy védett hely. Az egész terep az erdőhatár alatt fekszik, és nagyon sűrű az erdő. Ráadásul a nagy igyekezetben az erdőirtáskor elég sok fatörzs az erdőbe dőlt és ott is maradt, szal nem egy freeride paradicsom. Szerencsére a szembe levő csúcsok már magasabbak, 1500-1700 méteresek. Ami engem meglepett, hogy van egy csomó 1800, 1900 méteres csúcs is a környéken, sőt 2000 felettiek is, mégse ezekre építették a terepet.. na mindegy. Ha összejön a tervezett 250 km pályarendszer, akkor biztos bevonják ezeket a csúcsokat is.

Tárcsás felvonó nincs is, csak ülőszékes, de mégsem boardos paradicsom: a felvonók alján és tetején egész komoly placcok vannak, ahol léccel is jó párat kell lépni, hogy kívánt pályához vagy felvonóhoz érjen az ember.

A síelők többsége első vagy max második szezonos ukrán vagy orosz. Egyszer hallottam magyar, román, illetve német szót. Szal annyi hóekét, bukdácsolást no meg ön és közveszélyesen száguldozót látni mint sehol máshol. Először kicsit ijesztő volt.. Aztán jó érzés, hogy gyakorlatilag a legjobban síelők közé tartoztam :) A hegyimentők azért jobban síelnek mint én.

Tényleg eléggé zsenge a társaság. Pl. az egyik piros pályáról nyílik egy meredek fekete. A népek csak nyújtogatták bizalmatlanul a nyakukat. Mikor elindultunk, szép lassan megindultak utánunk. Néhány kör után már csapatostul verődtek hozzánk, sikongattak illetve kurjongattak a meredek pályán.
Ha megkerülsz a pályán kívül egy hóágyút, először néznek, aztán szépen lassan rákapnak az ízére..

Ja, a parkolóban a forgalomirányító, a kasszás, liftkezelő még csak nem is gondol arra, hogy vki nem tud ukránul/oroszul, olyan, mintha Magyarországon lennél, ahol ha a külföldi nem ért valamit, akkor hangosan ismétlik neki ugyanazt.. szal nagyon is kellet az a gyenge alap orosz. Amúgy kedvesek, de inkább azt mondanám, hogy ijedten néznek: még nem láttak külföldit.

A szállásunk Körösmezőn (Yasinya) volt, az utolsó falu a Tatár hágó előtt (Bukovel a hágó utáni első faluból nyílik). Láss csodát, élnek még magyarok. Mi is egy magyar háznál szálltunk meg. Jó erős hegyi kaja, reggeli, vacsora, príma volt. Mellesleg alig 50 méterre a Tisza partjától :)

Mit mondjak még, van egy két dolog, amiben változniuk kell, pl. a cigisdobozt meg a sörösüveget ledobják az ülőszékesről, ott éktelenkedik a szemét végig a nyomvonal alatt.

De ez változni fog, ha valahol, akkor itt érződik, hogy tanulni, adaptálódni akarnak. Fel fognak húzni egy francia méretű síközponotot, a negyede már kész.

Az időbeosztás is hasonló Franciaországhoz: a keleti idő miatt 8:30-tól 16:30-ig járnak a liftek, ez egy órával több, mint a CET zónában megszokott.

Amúgy hihetetlen hely, a Székelyföld hangulata keveredik a nagy nyugati síközpontokéval. Meg lehet szállni a hegyi emberek faházában, és reggel a szőnyegeikkel kibélelt lovaskocsijukkal megérkezni a sfelvonókhoz. De vannak modern apartmanok, színvonalas szállodák is, és Merci Sprinter kisbuszok is fordulnak a lovaskocsikkal együtt.

Mindenképp megéri elmenni! A hely legnagyobb hibája az, hogy megfájdul az ember szíve tőle, mert itt látni igazán, hogy basszus, tényleg, de tényleg meg lehetne ezt csinálni Szlovákiában is. Bazi nagy, grandiózus síterepet építeni, gyors, korszerű ülőfelvonókkal, jó minőségű, színvonalas hüttékkel.
2009.01.18. Síterep: Visegrád, mások beszámolói
Szombat este Visegrádon síeltünk. Szuper az a sok ugrató és külön élmény a bazi nagy ugrató! Szó szerint "fun" :) Visegrádon síelni. No meg persze érzékelhetően több boardos is van mint tavaly.
2008.11.19. Síterep: Alpe d'Huez, mások beszámolói
Mindenképp Oz-t javaslom. Egyrészt a síterep centrális helyén található, a legjobb pályák közvetlenül felette találhatóak. Plusz Oz van a legmélyebben (nyugi, totál hóbiztos) a Pic Blanc-ról ide a szálláshoz lecsúszva lehet besíelni a maximális 2200m szintkülönbséget (félúton már izomrángások :) ). Másrészt a Couleur de Soleil abszolút pályaszállás, a ház egy lejtős havas utacska mellett található. Az úton feljeb és lejjeb is van sípálya és felvonó. Tehát küszöbtől küszöbig lehet csúszni..
Mondjuk ott is ugyanolyan kicsi az apartman, mint bárhol máshol Froban.

Vaujany felé visz le egy kék pálya, ami a fekete "la fare" nevű pályába folytatódik. Na ezek a részek a legtutibbak az egész terepen. A kék pálya mellett lankásabb a terep, lehet a pályán kívül síelni.
2008.02.18. Síterep: Visegrád, mások beszámolói
Ma 19:10-kor indultam síelni Óbudáról, 19:45-kor már a pályán voltam Visegrádon. Kilencig síeltem 15 + 1 tiszteletkört :) 21:40-kor már újra itthon.

Érdemes kipróbálni, nagy feeling!

Aki úgy gondolná, hogy túl kicsi a pálya, annak ott egy jó kis ugrató! Egyébként egész profik is carvingoltak meg boardoztak, és nagyon igazuk van, nulla sorállással folyamatosan lehet csúszni.
2008.02.18. Síterep: Chopok - Jasná, mások beszámolói
Vasárnap azért elég sokan voltak. Helyiek főleg, mert szombaton havazott, vasárnap reggel meg teljesen tiszta idő volt, jöttek.
Az persze látszik, hogy mindenki elfért a hegyoldalon :)

Komoly sorállás nem volt, a négyülésesnél max 5 perc, de általában annyi se.
Ami zavaró volt, hogy az alsó tárcsás többször leállt percekre, ekkor mindig összejött egy kisebb tömeg. Amint elindult a felvonó, a tömeg is lefogyott pár perces sorra.

Csatolok még pár képet vasárnapról.
(A félreértések elkerülése végett: a csúcsra vezető tácsás is elindult. A Magas Tátrás képek egy másik fényképezőgépen vannak, ha megkapom őket, teszek fel.)

Chopok Dél a király!
Srdiecko-rol-felnezve.JPG fentrol-Srdiecko-ra-lenezve.JPG assak-a-csucsra-vezeto-tarcsast.JPG freeride-3.JPG freeride-4.JPG freeride-5.JPG no-komment.JPG
2008.02.10. Síterep: Chopok - Jasná, mások beszámolói
Minden lift járt és tökéletes szélcsend és felhőmentes napsütés volt napkeltétől napnyugtáig. Valami hihetetlen élmény volt a teljes, majd ezer méter szintkülönbséget szikrázó időben beszáguldani. A hó természetesen már nem az a friss porhó ami a videón látható, hanem keményebb hó, ami délutánra kissé felpuhul. Komolyabb sorbanállás nem volt, kivéve egyszer, amikor a Kosodrevina szállóban turnusváltás zajlott és pár tucat embert meg a csomagjaikat fellibegőzték a szállóhoz. Teljesen nyugis, laza, hibamentes nap volt, olyan, ami nem feltétlenül jellemző Szlovákiára.. kicsit furcsállotttuk is. Minden lift és pálya ment, csodálatos idő volt és egyáltalán nem volt tömeg. Március közepi Franciaország feeling volt.

Chopok Dél király!

Majd teszek fel képeket. Addig is egy mai webkamerakép, egész nap ilyen volt:
Chopok-Del-10022008.jpg
2008.01.26. Síterep: Visegrád, mások beszámolói
Kint voltam délután, nagyon király!!

33 km-t gurultam Óbuda északi részéről. Azt hittem, majd a tavaszi dzsekimben és farmergatyában fogok csúszni.. hát elkelt a sícucc, jóval hűvösebb van odafenn, szerencsére.

A kispálya ment (30 m szintkülönbség), szerintem tanulni tökéletes, legalábbis én anno Brianconban egy hasonló kaliberű kispályán tanultam meg az alapokat.

Az ugrató a pálya közepén aranyat ér!

Nagyon feldobott, hogy a lakóhelyemhez ilyen közel is síelhetek!

Ha Mönichkirchen kaphatott 290 ezer eurót Alsó-Ausztriától, akkor az országnak, régiónak, megyének, városnak is illene odatennie magát és telepakolni hóágyúkkal a nagypályát is. Jó erős pirosnak tűnik, ha az menne, maga lenne a paradicsom.

A hóminőségről: nem hittem volna, hogy egyetlen fagyos éjszaka alatt ennyi havat lehet gyártani. A hóréteg vékony volt, de kevésbé kásás, mint pl. egy hete vasárnap fent Donovaly Nova Hola-n (1361 m).
A hely hangulata leginkább a 2007 március közepi St. Gervais Mont-Blanc alsó pályáira emlékeztetett; a pályán kívül semmi hó, a pályán pont annyi, hogy jól lehessen síelni.

Visegrad-Si-2008-01-004-.jpg Visegrad-Si-2008-01-006-.jpg Visegrad-Si-2008-01-012-.jpg Visegrad-Si-2008-01-013-.jpg Visegrad-Si-2008-01-015-.jpg
2008.01.01. Síterep: Gemeindealpe, mások beszámolói
Már a felvonón ülve is látszik, hogy elég keskeny ösvény az a kék pálya. Azon tűnődtem, hogy a ratrak elfér e egyáltalán rajta. Ezert mi pl. egyszer sem jöttunk le a tényleg idezőjeles "kék pályán".

GA-n a szintkülönbség elég rendben van. Ma meg sem próbáltam megállás nélkül lecsúszni, mert mindenhol mély hó volt, tegnap és ma is szinte végig havazott.
Mégse lesz kedvencem ez a terep, pár hosszú lapos szakasz miatt.

A felső fekete pálya elég meredek. Akinek tetszik, egy tipp: Jasnán fent Konsky Grun-nál a (térképen nézve) jobbra elindulva a freeride rész még sokkal meredekebb. A lavinajelzést nézni kell.

Amúgy ohne tömeg, széles piros pályák. Két fotó a 2-es felső szakaszáról.
GA01.JPG GA02.JPG
2007.12.01. Síterep: Alpe d'Huez, mások beszámolói

Aki Alpe D'Huez-be megy kocsival, az figyeljen, hogy a még Olszaországban Oulx-nál jöjjön le az autópályáról, és ne menjen be a Fréjus alagútba! Két éve 35 euró volt, de nem is ez a bibi, hanem hogy utána 150 km kerülő körbe az autópályán, Grenoble-on keresztül elérni Alpe d'Huez-t. Ha kijöttél a Fréjus alagútból, az autópályáról balra lesz két kis sárga út, amin át lehetne menni Alpe d'Huez-be, de ezek igen magas hágók, amik télen le vannak zárva. Tehát marad a kerülő Grenoble-on át, két-hátom autópályakapuval. Viszont Grenoble szép kis város, érdemes megnézni, sétálni egyet a folyóparton, ha valaki nagyon korán érne oda.

Oz-ban a Couleurs Soleil-nek van saját parkolója az apartmanház mellett, ami ingyenes. Viszont nem lehet csak úgy leparkolni az út szélén akárhol, mert büntetnek! Van elég helya parkolóban, nem kell a fizető parkolóházat használni, ami inkább a fel-fel rándulóknak van, nem a helyben megszállóknak.

Amúgy a Couleurs Soleil abszolút pályaszállás. Az apartmanház ajtaja előtt közvetlenül fut egy lejtős havas utacska. A háztól feljebb, és lejjebb is van egy-egy felvonó és pálya, tehát reggel a háztól, este a házig lehet csúszni.
2007.02.07. Síterep: Alpe d'Huez, mások beszámolói

Tavaly január közepén votlam Alpe d'Huezben, lejöttem az alagút túloldalán is.
Amint kinézel az alagútból, látod, hogy necces lesz, mert meredek és kezeletlen (méteres keményre fagyott buckák-hókupacok). Lehet, hogy csak azért, mert béna voltam, de ahogy bukdácsoltam lefele, mellém szegődött két síoktató, a kabátjuk alapján a síterephez tartoztak. Tippeket adtak, hogy hol kanyarodjak, merre menjek, stb. Másoknak is segítettek, aztán az egyik srác át is csúszott vki máshoz.
Amikor léertünk, elmondták, hogy nem szabad elmászkálni oldalra a hegyoldalon, meg a hegy alatt, se sehol lemenni a pályáról az egész terepen, mert lavinaveszélyes, és jópáran haltak már meg. Persze nehéz nem elmászkálni,gondoltam, mert itt nincs jelölve a pálya, csak látod, hogy hova kell leérned, oszt leérsz ahogy tudsz. A továbbiakban én se nagyon erőltettem az alagutat, egyszer felmentünk panorámázni, fényképezkedni, kihagyhatatlan. A Mont Blanc felőli panoráma azóta is a telcsimen virít. Köszi a szép képeket lentebb!

Ottartózkodásunk alatt egyik éjszaka esett a hó. Reggel pukkanásokra-dörrenésekre lettünk figyelemsek, és aztán egész délelőtt robbantgatták még a havat. Magán a sterepen nem láttam, de az Oz feletti meredek hegyekről sokat leszedtek. Le is zárták a faluba vezető utat, és letolták az útra omlott hótömeget.

Ha a hírekben hallani, hogy Fro-ban a lavina elsodort pár síelőt, akik letértek a pályáról, gyakran kiderül, hogy Alpe d'Huezben próbálkoztak.

Síterepajánló
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 100 vendég és 14 regisztrált felhasználó látogatja.