2023. március 13-án, Hétfőn voltunk Lomnicón
Nyugati árak, kelet-EU hozzáállás. :)
Kassa felől, az autópályán érkeztünk.
Elég normális az autópálya - igaz, külön díjas, mint Magyarországon (és már ott is rendszám alapú, nincs fizikai matrica).
Tátralomnic/Csorba-tó között vekengtünk, a pályáról lehajtva végül Lomnic lett a döntés, mert ott szépen sütött a nap, a Csorba-tó felé meg valami felhőt tolt oda a déli szél.
Neten megnéztem reggel 9 körül: +3 fok, napsütés az egész pályán, tetejétől az aljáig, jó lesz ez. :)
Mondjuk erős szelet jeleztek erre a napra, de akkor még nem volt olyan vészes...
A parkolás sorompós, kb. mint egy mélygarásban (kifelé előre kell fizetni az automatánál).
Egész napra 10 Euró, gopass kártyával legközelebb talán már csak 5 Euró lenne (a síbérlet kártya a "gopass" kártya - nem visszaváltós, hanem kb. "tartsd meg, és most már járj vissza ide síelni").
Van külön Comfort parkoló (a kasszához legközelebb) - gondolom külön pénzért :)
Először a 11-es pálya aljához közelebb parkoltunk - szép, teraszos parkoló - deviszont ott nincs kassza és WC, ezért átmentünk a G-H felvonókhoz (az ott a "központ").
49 Euró volt a napi síbérlet a pénztárban (már itt is naponta változó az ár)
43 Euró lett volna az automatákban (meglévő gopass kártyára),
39 Euró lett volna online
Jaj, ezt a kavarást nem szeretem...
A végén csak az az érzés marad meg, hogy rosszul jártam.
A pályán a "Single-spur" -oknak külön beengedőkapuja van, és az nem is enged be a sima napijeggyel - arra külön Fast Pass-t kell(ett volna) venni.
Ami napi 25 Euró :)
https://www.gopass.travel/SK/fastpass
Hát, jól kimaxolják a pénz lehúzást... ez már szinte olyan, mint a Szigeten a 3 különböző szintű VIP-páholy :)
Látom a Tót atyafiak is szinte magyar módra gondolkodnak :)
De leginkább a Monarchia maradt meg itt is a fejekben, a rendek-rangok velünk élnek tovább. (régebben még egy Ing (mérnök) titulust is ki szoktak írni)
Na mindegy, most nem kellett a Fast Pass, nem volt sorban állás (szezon végi hétköznap).
A pályatérkép nem praktikus - kb. 4 drb A4 oldal méretű, és szét kell hajtogatni (szélben nem jó). És azon belül nem is olyan nagyok a térképek, mert a 2/3 reklám. Ja, és mindkét pálya rajta van: Tátralomnic + Csorba-tó
A tájékozódás amúgy is nehéz az elején, pl. engem mindig megkavar hogy a Start a pálya közepén van :) persze lehet hogy valamikor régen ott volt a start.
Meg eleve a Tátralomnic + Csorba-tó honlapja is egyben van "Vysoké Tatry" néven, mintha más hely nem is lenne a Magas-Tátrában.
A vt.sk-n a webkamerákat meg nekem kell fejből tudni hogy melyik pályán van a 2 közül, mert nem írják alá... :)
A pálya amúgy egész jó volt - akkor volt itt még tartalék, jó sok műhavat gyártottak rá (fénykép). Itt-ott volt 1-2 földfolt az alsó kék pályákon, de jól ki lehetett kerülni.
Igaz, lenn vizes volt a hó, lassan/kicsit néha akadozva csúszott a léc.
Feljebb mentünk, a jó időre való tekintettel egyenesen a Lomnici Nyeregbe (7-es fekete pálya).
Ott elállt a szél (déli szél, keleti pálya => lenn oldalról fújt, de feljebb a hegy rátakart).
Nos, fentről nézve valahogy meredekebb volt mint lentről :)
Fentről >45 fokosnak tűnt az első pár száz méter :) szerencsére nem volt jeges (inkább kenhető-kásás), és ANNYRA még nem is buckás, szóval le tudtunk jönni (és nem seggen).
A pályától (a térképen) balra, a freeride zone felé egy kicsit könnyebb is volt: ott kevesebben jártak, még kevésbé volt buckás :)
Na, most már ez is megvolt, el lehet mesélni a klubban hogy freeride-oltam a Lomnici nyeregben :)
A fenti kajáldában, kintre, talponálló jelleggel csak inni adnak, kajáért be kelett menni.
És aztán mindjárt fel is a lépcsőn az emeletre, mert a földszinti kávézó bezárva (üzleti érzék nulla?!?).
Fenn amúgy nekem ízlett a kaja, de az árak itt is majdnem nyugatiak: 1 csésze kolbászos káposztaleves 3.80 Euró (a ropogós zsemle ebben talán már benne van).
És jót nevettem a WC bejáratán, amiről mindig az jut eszembe hogy a fotocellás üvegajtó mögött lehet valami szibériai, karóba kapaszkodós, guggolós WC van :)
Lefelé, a középső piros pályákat próbálgattuk, de hiába csak hétköznapi tömeg, a kásás hó eléggé össze lett túrva a szűkebb részeken.
Lejjebb mentünk a kék pályákra, de akkor meg az erős oldalszél miatt lezárták a lenti kabinos + ülős felvonókat.
Kellemetlen, mert így lenn ragadtunk a G-H felvonók mellett - amiket viszont nem szabad/lehet használni, mert ki van adva oktatásra gebinbe vagy mit tudom én (normálisan nincs kommunikálva, csak láttam hogy elzavarták onnan a népeket).
Szóval ez kiütötte a teljes alsó, kék részt.
Voltak akik felcaplattak a piros részekre.
Mi beültünk a hüttébe és vártuk a csodát.
Aztán a forró csokoládétól megvilágosodtam, és rájöttem hogy ha ez ennyire "egy cég" a Csorba-tóval, akkor lehet hogy érvényes a napijegy oda is. Nem nagyon reklámozták, de valami rémlett innen a fórumból.
Megkérdeztük, és igen, a pénztárban vett napijegy érvényes mindkét pályára (az online-ra nem esküdnék meg).
Nosza rajta, felpakoltunk, és átmentünk a Csorba-tóhoz.
De ezzel elég sok idő elment, és ott meg nem voltam képben hogy mennyire átvariálták a parkolást, abból is volt egy nagy csúszás, szóval végül síelés már nem lett belőle...
Hát, ez is megvót, végülis nem volt olyan rossz, és már vagy 10 éve nem síeltem itt - jó volt visszanézni, felmérni a terepet.
De legközelebb hétköznap lehet hogy inkább kipróbálom Bialkát, Lengyelországban.
Az nem sokkal van messzebb, olcsóbb is, és olyankor talán tűrhető a tömeg.