Sokat olvastam Kaprun-Kitzsteinhorn síterepéről itt a fórumban, régóta izgatott már a pálya kipróbálása! Miután a 46 EUR-os napijegyet kicsit túlzásnak találtam, úgy sáfárkodtunk, hogy 4 nap Stubaital után hazafele irányban egy délutáni síelésre beugrunk március 12-én szerdán az áhított síterepre. A kedvezményes napijegy fél12-től 39,5 EUR volt, amit viszont kedvezőnek találtam.
Itt jegyzem meg, hogy Stubaital – Kaprun útvonal, csodálatos környezetben igazán élvezetes, szerpentin utakkal övezve, nagyon lassú, de rendkívül érdekes több, nagyobb síterep előtt elhaladni és nézelődni! (Ha mégis bevezetik 2015-től a 100 EUR-os német autópályadíjat, amit korábban hallottunk a tévében, mi most kipróbáltuk, nem jó erre kerülni, muszáj lesz a plusz költséggel számolni)
Nos, 11 felé értünk a parkolókhoz, már csak a 4.-ben volt hely. Ott borzasztó sártenger fogadott bennünket. A cipőnk, nem viccelek, de kb.3 cm mélyen is besüppedt a talajba, a nadrágszárat nem is említem. Rendkívül nehéz volt így átöltözni, sokan a kocsival a busz-sáv aszfaltozott részéhez álltak, ami nem volt a legszerencsésebb. Ez negatívan hatott ránk, nem gondolom, hogy ennek így kell lennie, Salzburg-Régió nem a legolcsóbb, biztosan telne a parkoló fejlesztésre is. A parkolóból síbusz vitt bennünket a pénztárakig, ahol már állt a sor, vártuk, hogy elkezdődjön a kedvezményes jegyárusítás. Ezek után eljutottunk egy kabinos felvonóhoz, aznap csak egy működött, a Gletscherjet1. Tovább pedig egy hasonlóval, a Gletscherjet2.-vel az Alpincenterig utaztunk, ahol az épületben a megszokott színvonalú Intersport is megtalálható.
Számunkra a pályarendszer zsúfoltnak tűnt. A pályák nagyon közel voltak egymáshoz, ami gondolom a terep adottságai miatt alakultak így. Rendkívül sokan voltak, ahhoz képest, hogy szerda délután volt. Zavaró volt, hogy a pályák közelsége miatt, sokan keresztbe-kasul siklottak, állandóan tekergettük a fejünket, hogy mikor rohan valaki belénk. Minőségben, finom porhó volt, de sajnos már majdnem minden pálya erősen buckásodott.
Sikerült megtalálnunk a Gipfelbahnt, ami számomra különlegesnek tűnt, hogy csak (talán) 2 kabin váltotta egymást. Először azt hittem, nem is üzemel. Elég nagy embertömeg várt a kabinra, beálltunk a sorba és vártunk. Úgy voltunk vele, ha már itt vagyunk, menjünk fel a kilátóba is. A kabin megérkezésekor beszálltunk sokadmagunkkal, és már tele volt, amikor is a vezető, harsányan betessékelt, vagyis benyomott még ugyanannyi embert. A japán metró jutott eszünkbe, ahol kívülről betuszmákolják a népet.
A kilátó szokásosan nagyon szép volt. Na de ami ez után jött, arra igazán nem számítottunk. A Gletscher-Restaurant-ban ahol kikértünk egy csapolt sört, és miközben választottunk még a kínálatból, kicsit beleittunk. Odaértünk a pénztárhoz, és képzeljétek, a csapos fiú (aki a vezetőnek tűnt) elvette a poharat és még teletöltötte! Hát ilyen kedves gesztust még nem tapasztaltunk!
Nem tudtuk, hogy itt kiállítás is van! Fent a kilátóból indul a hegyen keresztül egy barlang a másik kilátóba! A Gletscher kialakulása, kristályok, az örökfagy szemléltetése, a bányászok megfeszített munkája és története képekben és leírásokban, egyszerűen teljesen le voltunk nyűgözve! Most már értettük a 46,- EUR napi jegyet! A tárlat végén egy még csodálatosabb kilátóba értünk, ahol csak hófedte helyeket láttunk. Leírhatatlan volt! Ez volt itt a Nationalpark Hohe Tauern. Lenyűgöző! A barlangban visszagyalogolva újabb attrakcióval lettünk elkápráztatva. Mozi 3000m-en! 10 perces ámulatba ejtő természetfilmet nézhettünk meg. Ezek után még maradt egy egész óránk síelni. A kilátóból talán ?mágnesvasút? vitt le bennünket a sípályára.
Ez a maradék egy óra igazán hamar elröppent, sikerült azért a legalsó pontig elsíelnünk, ahol beszálltunk a Gletscherjet1-be. Sajnálatos módon itt nem volt Talabfahrt. A kocsihoz visszatérve átöltöztünk a sártengerben, amin újra bosszankodtunk, és még egy negatívum: nem találtam szemetest.
Összességében jól éreztük magunkat, ajánlom mindenkinek, aki ha teheti, töltsön el itt egy napot! Örülök, hogy ide is eljutottunk!