Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

hamoriarpi által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (158)Időben csökkenő Időben csökkenő
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2024.02.23. 08:19
A kalkulátor az aktív talphosszt sem veszi figyelembe, ami durván befolyásolja a léchosszt. Tip&tail rocker léceken beül is nagy eltérések vannak az első és hátsó kontaktpont közötti szakaszhosszok között.
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2024.02.04. 20:12
Csak egy rövid megjegyzés, hogy ez általában fordítva szokott lenni a széllel kapcsolatban. Turrach Kornock az egyik legszelesebb. Ha BKK zárva van szél miatt, akkor Kornock kb. biztosan zárva van és innen mennek a sielők szélvédettebb helyre.
Előzmény: (Ethanol 220656)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2024.01.31. 19:31
Szia!
Első 2 nap International napi, utána Val d'Aosta 4 nap. Az International upgrade jegy 50euro/nap.
Előzmény: (petib 220592)
Foglalj szállást a legjobb síterepeken!
KERESÉS
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2024.01.29. 09:45
Szisztok!
Jan. 20 és 27 között látogattuk meg a síterepet a sífanatikus baráti körrel.
Szállásunk a breuil-cerviniai 3-as pályán lévő https://book.hellochalet.com/en/ski-apartment-matterhorn-white-dream volt, a Cretaz felvonóhoz közel. Ski-in, ski-out szállás. Lokációját tekintve tökéletes, jól felszerelt, frissen felújított apartman. Meg voltunk vele elégedve. Ami negatívum: a fürdők kicsik és fűtés csak reggel és kora este van. Komoly termikus koefficienssel rendelkező pizsama ajánlott. Wellness rész nincs, ami egyébként egész Cervinián hiánycikk.
Időjárással az elmúlt 30 évben összesen nem volt annyi problémánk, mint ezen a héten. Isha és Jocelyn viharos erejű szelet hozott. Ez határozta meg a hetünket. A teljes pályarendszer (olasz és svájci oldal) csak vasárnap és hétfőn volt síelhető. A bérletpénztáros kislány nagyon kedves volt és nem engedte megvenni az egész hetes International bérletet (440 Euro) a várható időjárás miatt.
Vasárnap a Theodulpass alatti, az olasz oldal bal oldalára eső területet síeltük be. A pályák nem igazán változatosak, rövidek, sokszor tartalmaznak olyan részeket, amelyeket ha nem kellő lendülettel tol meg az ember, vagy nagy szembeszél van, akkor botozásba is bele lehet esni. Sokat kell felvonózni, ezen a napon gyakorlatilag nem kellett várakozni, mivel ment minden lift. A táj elég holdbéli, egyetlen fa sincs. A szépséget a Matterhorn adja.
Hétfőn átsíeltünk a svájci oldalra. Talán a leggyorsabb átjutás a cerviniai központi parkolóból indulva Plan Maison, majd Fornet, majd a Bontadinivel a csúcsra, onnan jobbra le, egy rövid, meredekebb pálya, ami talán feketével van jelölve, de igazából egy dinamikus piros. Innen bal irányba már jelöli Furgg-ot és ezen keresztül Furi-t. Eddig ereszkedtünk le és sieltük be a Glacier Paradise és Furi közti részt, ami nekem nagyon elnyerte a tetszésemet.
Keddtől már az Alpine Crossing és a teljes Zermatt zárva volt. Déltől olyan orkán erejű szél volt az olasz oldalon, hogy bemenekültem az UpCervino hüttébe, ahonnan 2 órán keresztül nem tudtam kijönni. A síléctartó fa rendezőt kb. 20 léccel együtt felborította a szél. A Plan Maison feletti részt az olasz oldalon is leállították.
Szerdán összesen 2 lift üzemelt Breuil-Cervinián, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy átautózunk Torgnon-ba, ahová szintén érvényes az Aosta-Valley bérlet. Breuil-Cerviniától kb. 1 óra autózásra fekszik, kicsi (20Km) pályarendszer. Rendkívül hangulatos, szélvédett helyen található. A bázisállomás 1500m-en, a csúcs 2250m-en fekszik. 1 tojás és 4 beülős lift szolgálja ki a terepet. Tömeg nincs, várakozások nem voltak. A magasságnak megfelelően délután az alsó részek kásásodtak. (Cervinián is…)
Teljesen elfogadható sínapot töltöttünk itt. A másik, kicsit messzebb lévő, de lényegesen több lehetőséget kínáló síterep Pila.
Csütörtökön és pénteken Cervinián maradtunk. Helyzet szintén ugyanaz. Csütörtök reggel a cerviniai 43-ból 9 pálya ment. Zermatt zárva. A Plan Maisonra vivő nagy kabinosra 1 óra 20 percet vártunk. A pályákon nem lehetett közlekedni. Péntek kb. ugyanez. A délutáni olvadás és az éjszakai hidegek miatt az alsó pályák alapja glatt jég, beszórva kristálycukorral. Középső részek jók voltak, de irdatlan tömeg, fent pedig a szél miatt minden lezárva.
Távozásunk napján (szombat) megnéztem az applikációt. Zermatt és Cervinia is teljes kapacitással üzemelt.
Természetesen egy ilyen fiaskó után nagyon nehéz objektív értékelést adni. Ha valamikor legközelebb visszajövök (kicsi az esély), akkor biztosan a zermatti oldalt választom. A cerviniai oldal rendkívül unalmas, átjárni sok idő.
Ilyeneket nem néztem, hogy a hüttében a melyik oldalon mennyibe kerül egy sör vagy egy kávé, mert úgy is annyi-amennyi. Ha olcsó, akkor sem veszek kettőt ha nem kívánom, ha kicsit többe kerül, mint gondoltam, akkor is megveszem a szükséges mennyiséget és nem többet. Egy sielés összköltségét nem befolyásolja szerintem.
Az elmúlt 30 év olaszországi tapasztalata azt mondatja velem, hogy személy szerint nekem nincs jobb verzió egy Arabba-Marmolada-Dolomiti Superski-nél. Ott mindent megtaláltam. Szélesíteni kell a látókörömet Ausztria és Franciaország magasan fekvő területein.
Szerencse, hogy megyek még idén sielni, mert most nagyon magam alatt lennék…
Köszönöm, hogy végigolvastad!
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2024.01.10. 21:36
Köszönöm szépen, a magasságkülönbséget nem is néztem, csak azt, hogy a völgy is hóbiztos legyen.
Előzmény: (Ike 220177)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2024.01.09. 22:58
Ismét a Nagyérdeműt szeretném kérdezni, főleg azokat, akik a közelmúltban mindkét síterepem megfordultak, hogy egy 4 napos sielésre megyik terepet ajánlanátok inkább? Szempont a tömeg, a pályakezelés minősége, a táj, felvonók, stb., szóval egy összkép.
Idei síszezon nekem jövő héten indul a Ti javaslatotokra Cervinia. Már a jővő évet szevezem… Amúgy generálisan ez a véleményem, hogy csak 1800-2000m fölé és 1 évvel előre.
Köszönöm előre is a segítséget!
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2024.01.09. 09:00
Colonnaide Optimal-t kötöm, amióta létezik.
EUB Europe Assistance XL, ami még értékelhető. Többiben mindben volt valami menekítő mondat az apróbetűben.
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.26. 11:24
Nem voltam még Alpe d’Huez-ben, csak általánosságban tudok írni. Egy sielés összköltségét igazából nem változtatja meg az, hogy a hüttében pár euroval többet vagy kevesebbet fizet az ember. Ez az a rész, amit nem tudsz elkerülni.
A vacsorák tekintetében mi kb. az esték felére viszünk jól elálló és jól melegíthető, előre elkészített húsételt (vörösboros marhapörkölt, vadas, …) és ott csak a tésztát főzzük meg gyorsan. Komplett étel elkészítése fél délután, amit én speciel nem szánok rá az ott töltött időből. Minden második este pedig beülünk étterembe és kizárólag helyi ételeket kóstolunk meg. Ez szerintem egy arany középút, úgymond jut is-marad is alapon.
Franciáknál kicsit erősebb árak vannak hüttékben, éttermekben, mint az olaszoknál és az osztrákoknál, valamint az osztákoknál megszokottól kicsit, az olaszoktól pedig jóval barátságtalanabbak. Ahogy 2 szót szólsz hozzájuk az anyanyelvükön, utána már nem egy éppen megtűrt valaki vagy.
Előzmény: (majati 219897)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.23. 21:23
Irigykedem! Én is jó sielést kívánok és köszönöm az aktív részvételt a döntés meghozásához!
Már alig várom, hogy induljunk. Őszintén szólva nem tudom elképzelni, hogy egy Val Gardenát vagy Marmoladát verőfényes napsütésben hogyan lehet még tetézni…
Előzmény: (MM 219873)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.23. 18:59
Pont 4 hét múlva már a helyszínen leszünk ha a jó Isten is úgy akarja.
Végül Cervinia ski in-ski out szállást választottunk.
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.23. 16:52
Maga a jövevényszó a szakkifejezés, ezt szerintem senkinek a világon nem kell megmagyarázni.
Mielőtt 200-as vérnyomással suttyózol, káromkodsz meg őrjöngsz nekem privát üzenetben - ha másképp nem megy - akkor próbáld meg szép komótosan (akár szótagolva) újra elolvasni és értelmezni, amit írok.
Előzmény: (endre77 219838)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.21. 14:26
A szakkifejezés, amit sikertelenül keresel: jövevényszavak.
A magyar - mint minden nyelv - dinamikusan változik.
Ettől még nem kell hazánk nevét kis kezdőbetűvel írni, ékezeteket teljes mértékben mellőzni. Egybe vagy külön? Mondatkohézióról nem is beszélek, mert sokszor a mondat alapelemei nem fedezhetőek fel.
A magam részéről nem kívánom tovább fűzni a gondolatmenetet.
Békés Karácsonyt!
🌲
Előzmény: (endre77 219831)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.20. 18:44
Én sem szívesen olvasom/nézem az efféle hozzászólásokat, de véleményem szerint ez egy kép önmagunkról. Az online média ilyen.
Örülj, hogy tudod dekódolni! :D
Előzmény: (WéberF 219817)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.14. 15:26
Véleményem szerint keveredik az úgynevezett "fékező" hóeke fogalma a helyesen, a lécek irányítására használt hóeke fogalmával és nagyon nem mindegy a kettő.
Ez csak az én meglátásom.
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.12. 19:56
Mellre ne szívd! Én csak szeretek a szavakon lovagolni… :)
Mit javasolnék? R 10,5-öt. A legpuhábbat, amit a tanuló még nem érez instabilnak.
Én ezen az objektumon tanultam sielni 1994-ben, Szlovákiában.
Csak szólok.
Sem nem carving, sem nem puha.
Ha nem lett volna elől-hátul diagonal a rajta lévő Tyrolia, akkor lehet, hogy már térdprotézisem lenne…
Előzmény: (gaboca 219661)
IMG-2690.jpeg
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.11. 23:19
Kisebb rádiuszú léc kisebb íven fordul. Kisebb erőtől a puhább szerkezetű léc fordul.
Az én olvasatomban.
Előzmény: (gaboca 219634)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.08. 23:46
Még a karbonszálas erősítés/tömegcsökkentés tárgykörben maradva. Említettem a karbonszövet fáradása/fatális sérülése/törése jelenséget.
Mindenki ismeri. Kerékpároknál karbon villa, szörföknél karbon boom, karbon gyök. Reped, törik. 3-5 szezon? Valami ilyesmi. Ezt látod, hogy eltörik. A karbonozott lécekben viszont nem fogod látni, hogy a szerkezetében miszlikekben áll a karbonszövet/karbon rúd, mert mátrixként körbeveszi az epoxigyanta meg az 1000 más annyag.
Annyit fogsz érezni, hogy 3-5 szezont követően exponenciálisan veszít majd a stabilitásából.
Rövid örömök?
Ok, a fa is fárad, de nem ilyen sebességgel.
Tervezett avulást a sílécekbe is sikerült beleintegrálni.
Szerintem.
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.08. 23:31
Szénszál erősítéssel, ahogy mondtam vigyázni kell, mert keverheti a paklit.
Volkl Deacon 84 vs. Volkl Deacon VWerks
Elan Wingman 82 vagy 86 Ti vs. Elan Wingman 82 vagy 86 CTi.
Mindhárom példánál az első léc a nehezebb, a második a könnyebb, mégis expertebb, magasabb torziós stabilitású léc.
Elég sok fát ki tudnak szedni, tömegcsökkentés gyanánt és szénszálakkal helyettesítve még merevebb lesz a konstrukció.
A szén a kivétel. Ami erősíti azt a szabályt, hogy a nehezebb az expertebb léc.
Vagy mégsem.
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.08. 11:32
A geometria szóban szerintem minden benne van.
Előzmény: (jóska63 219539)
hamoriarpi
175 élménybeszámolót írt
175
7 éve tag
2023.12.08. 10:29
Véleményem/eddigi tapasztalataim az általad elmondottaknak a szöges ellentéte. Az, hogy milyen gyors az élváltás azt leginkább a síléc geometriája és torziós stabilitása határozza meg.
Torziós stabilitást fa nélkül nem lehet elérni. Kiegészítésként használnak még szénszálat, térhálósan egymásra merőlegesen összeállított üvegszövetet, Titánt, alumíniumot és egyéb fémeket is, de csak kiegészítésként. Önmagukban ezek a dolgok különböző mechanikai jellemzők miatt nem működnek. A carbon pl extrém mód öregszik és törik a folyamatos hajlítgatástól.
A fának már önmagában tömege lesz.
Az első famagos lécem előtt az összes habszerkezetű ipari hulladékot utáltam és ősi ellenségnek gondoltam. Tekeredik, csavarodik, remeg, stb. Élváltás ezekkel??? Megcsavarod a közepét ha mered, de az eleje, vége csak órák múltán mozdul.
Előzmény: (Pisti P 219532)
következőutolsó
h i r d e t é s
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
KIEMELT SÍTÁBOROK
MEGÚJULT A SÍELŐK NAPTÁRA
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.