Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Tauplitz topikból

ÜZENETEK (2)Időben csökkenő Időben csökkenő
samuraptor
93 élménybeszámolót írt
93
14 éve tag
2012.03.20. 23:31
Négynapos ünnep első napja újra Tauplitz, mivel itt lehet felvenni a rendelt bérletet és egyébként is a piros 1-est még nem síeltük be eléggé, ezt most pótoljuk. Először is egy tárgyi tévedés előző leírásomban: a piros 1 felvonójának közepéről nem tudsz visszacsúszni, oda csak becsúszni tudsz ha föntről jössz, tehát az alsó szakaszon nem tudsz keringeni csak a fölsőn. Ha egy métert sem szeretnél botozni, akkor négyülésesből lecsúszol p9-re, majd csákány föl, k11-en elcsúsz p12 aljáig, majd csákány föl, k18-on elcsúsz nagyfelvonóig ha kabinos felé tartasz, vagy k14-en elcsúsz p1-es kezdetén lévő kötelesig, ha p1-re tartasz. Ha valaki azt mondja macera, egyetértek.
Összefoglalva, ha kiérlelt, jó sítudással rendelkezel erős piros pályákhoz (szerinem a fekete is zúzós, nem olyan rövidke az), akkor jó választás (pl. kabinos ágon tekersz), de kék tudáshoz nem ajánlom, mert nincs csak kéken megközelíthető, széles, hosszú, klasszikus kék pálya (ami van az is piroson áttörtetve).
A maradék 3 napot Riesneralmon töltöttük, ami az elvárásainknak és tudásunknak jobban bejött.
Néhány szép képet azért hoztam.
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4637.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4638.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4639.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4644.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4650.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4653.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4655.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4661.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4665.JPG
2012.03.15-Tauplitz-IMG-4666.JPG
samuraptor
93 élménybeszámolót írt
93
14 éve tag
2011.12.31. 00:45
Tauplitz? Három nap, három arcát mutatta. Az első napon csalódott voltam, második napon megkedveltem az alábbiak szerint.
Első kötelező feladat egy kellemes kék pálya keresése feleségnek. Kabinossal föl tetejére kék 25-höz, hát ez inkább kis lesiklócska piros 23-hoz, gyerünk tovább. Piros 23 tényleg piros, kerülő kék 23d jópofa, de rövid. Térképolvasás, kis talpalás kék 17 és kék 19 felé, ott a remény egy széles pályára, elvégre rendelkezésre áll az egész hegyoldal. Hát nem, kék 19 azért uncsi, kék 17 felső szakasza keskeny, majd enyhe letörés, végre egy jó, de rövid szakasz és talpalhatsz felvonóhoz. Ez sem az igazi, többre vágyunk. Dél van, hógombóc, pihenés. Erről a környékről a visszamenekülést a kabinoshoz a kék 2-es is nyújtja, végre egy kellemes erdei pálya, de hát ide meg nem vezet felvonó.
OK, akkor kék 29 a tetejéről, annak jónak kell lennie. Igen, alapjában véve egészen kellemes egy biztos közepes tudással, ugyanis kabinos középállomásáig keskeny nyomtávú, kezdőnek nem ajánlom, én nem ilyennek képzelek el egy kék pályát.
Asszem kezd érthetővé válni az első napi csalódottság. A megoldás: kabinossal középállomásig, innen kék 29 második szakasza már jobb (de nem nullkilóméteresnek), becsatlakozik piros 27-be, ott van egy rövid szakasz, ami piros, majd a hütte mellett balra és folyamatosan balra tartva kék 29, ami becsatlakozik fentebb említett kék 2-be, ami elérve és belecsípve piros 27 végébe végül is egy nagyon kellemes, hosszú, széles, jól kezelt, tényleg kék pályaként szalad a kabinos felvonó aljáig (ezt vártam).
Második nap faluban köd, de felhőalap fölött az egész pályarendszer, ragyogó napsütés. Fiúszakasz tetőn keresztül (p23) átlendül piros 1-re, ami kellemes meglepetés, hosszú, széles, változatos, nincs benne igazán nehéz rész, erősebb kéket tudó is megpróbálhatja. Az alján lévő csákányos is jónak néz ki, kezdőknek gyakorlásra is. Piros 1-es felvonója közepén megtörik, onnan akár vissza is csúszhatsz, ha továbbmész, akkor át kell csúszni a kezdetéig, de jó felé lejt (rajzról ez nem derül ki).
A napos idő miatt az összes pálya sokkal jobb arcát mutatta, látszódnak a kontúrok, nem folyik össze a pálya a hómezővel. Harmadik nap tejfölszerű köd, csak műszerek után, ez nem kellemes.
Mi Bad Mitterndorf felől közelítettünk, első nap még felmentünk a kabinos aljában lévő parkolóig (csak érvényes síbérlettel), de aztán a faluban lévő parkolóban álltunk meg, ahonnét síbusszal mentünk fel (bérlettel ingyenes), mivel a völgylesiklás nyitva volt, ezért a végén lesiklottunk, nagyon kellemes, de a falurészen botoznod kell.
Összegezve: megkedveltem, előny a tényleg 1,5 méter hó, vissza fogok ide térni, de alapfeltétel a napos idő.
Bad Mitterndorf alsó parkoló: É47.55423, É13.94663
Kabinos aljában lévő parkoló: É47.57972, É13.97478
Kék 29-es legfelső szakasza vágatlanul: https://sielok.hu/video/192018/
Sisakkamera híján felvonós videók lesznek nemsokára.

Ki kell emeljem, hogy a táj eszméletlen gyönyörű.
Kék 29-es táj
Kilátás kék 17-ről
2011.12.26-Tauplitz-IMG-3284.jpg
2011.12.26-Tauplitz-IMG-3310.jpg
2011.12.27-Tauplitz-IMG-3341.jpg
2011.12.27-Tauplitz-IMG-3346.jpg
Kék 29-es középszakasz
Kabin felső állomás, így indul a fekete, de aztán eldurvul
2011.12.27-Tauplitz-IMG-3357.jpg
2011.12.27-Tauplitz-IMG-3359.jpg
2011.12.27-Tauplitz-IMG-3361.jpg
2011.12.27-Tauplitz-IMG-3363.jpg
Piros 1-es felvonójának vége
Az említett utolsó napi köd, csak műszerek után...
Hütte a csúcson
Kék 2-es a falu felé, laza, de szeretem (botot vigyél)
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.