Kedves Tobi,
éppen 4 éves voltál, amikor először utaztam ezzel a 4-ülésessel Hinterglemmben, (1989) tehát pontosan tudom, hány éves, kutakodnom sem kell utána. Viszont azt is tudom, hogy ott gondosan karbantartották, és csak télen volt üzemben, tehát az üzemideje nem 30 év , hanem csak évente 4 hónap volt.(A budapesti Libegő 40 éve üzemel, minden nap, és biztonságos, pedig nagyon mostoha körülmények közt, itthon készült) Ezt csak azért írom, ne féljen senki, nem ócskavason utazik.
Először futószalag sem volt alatta, azt később építették be.
A fix kapcsolású berendezések rendszere azóta sem változott,
Persze, modernizálnak, párnáznak, pénz kérdés.
Ezeknek a típusoknak a megengedett max. sebessége Ausztriában is, 2,5 m/s.( A helyére tett 8-as ülős is volt amikor megállt, mikor utaztam rajta, mert ott is vannak kezdők.) Az új lift kb 1,5-2 milliárd Ft-ba került. Verseny ide-oda, ilyen beruházás magánerőből itt (Magyarországon, vonatkoztassunk el Eplénytől) elképzelhetetlen. Ott a síterepeknek a saját erőn kívül tartományi és központi állami támogatása is van, nálunk semmi.
Amúgy azt is tudom, miért cserélték ki: néha Karácsonykor, síszünetes 1-2 hétvégén túl nagy volt a sor.(Ez közvetlen információ a volt üzemvezetőjétől)
Bár csak mi is itt tartanánk, hogy ez már elég legyen egy lift cserére, és semmi más akadálya (főleg pénz) ne legyen !
Reméljük, az idei szezon minden sípályán jobban sikerül mint az előzőek, és tudnak egy kicsit fejleszteni a komforton is.
Sok sízést kívánok még az idén a hazai pályákon !