Nem optimális dolog felrepülni a levegőbe, mikor eltűnnek az élszögek az élváltás középpontjában.
Ez bárkivel előfordulhat, de nem okoz olyan eséseket, mint a Jóska javasolta, mert nem löki ki a testedet se előre, se hátra, se oldalra. Csak felfelé löki ki a testedet, merőleges vonalban a lécek középpontjaitól, mikor nullák az élszögeid. Tehát felemel a hóból a lécekkel együtt.
Ilyen előfordul a videóban amit feltettem neked, de nem minden kanyarban.
Ez ellen nagyon hasznos, ha felfelé nyomod a lábfejeidet a bakancsaidban, már a kikormányzás kezdetétől egyre erősebben.
Én ezt aktív bokahajlításnak nevezem. Többek között behajlítod ezzel a léceidet az ellenkező irányba, mint amerre az ugródeszka hatás hajlítja őket. De be is tud segíteni ez a nyomás, hogy könnyebben átbillenhessen a tested a lécek fölött és csökkenti a rizikót, hogy beleakadjanak a lécek valamibe a hóban, mert felemelik a lécek csőreit.
A bekormányzásnál már nincs szükség erre az aktív bokahajlításra.