Szevasztok!
Haza jöttünk Marillevából, írom a tapasztalataimat. A beutazást Insbruck felé bonyolítottuk Szombaton. A Brenner autópályán hatalmas dugó volt valóban egészen Kufsteinig, a német sielők miatt. A mint elhagytuk Salzburgot a túloldalon min 20 km-es dugó mellett hajtottunk el, meg is fogadtuk, hogy nem erre jövünk haza. Az olasz autópályára rátérve nem vettük túl komolyan, hogy az elektromos táblán jelezték az egyik kihajtóná "Stau" van, így felhajtottunk álltunk is vagy másfélórát.
A sípályákról: Az egész héten esett a hó, az elején még olvadt is. Ehhez képest a pályákat valahogy mindig rendbehozták reggelre, lehetett sielni. A Marillevai rész pályái engem nem nyűgöztek le, mindig átsieltünk Masonnára. Ott a pályák nagyon jók voltak, különösen az 1-es kék pálya tetszett, nem volt zsúfolt és a mellette lévő fehér buborékos felvonó nagyon gyors. Én mindenkinek azt javaslom, hogy vegye meg a Suprer Skirama jegyet mellyel minden nap át lehet sielni Madonnára. Marilleván az olcsóbb jegy miatt, vagy mittudomén miért, de óriási tömeg volt. Ez mindennap megnehezítette az átjuást, mert a főbb felvonóknál 20 perces tömeg alakult ki. Rengetegen vettek (kaptak) olyan jegyet mellyel csak egynapra lehet átsielni Madonnára. Emiatt kedden és szerdán este a visszajutás igen zsúfolt volt (lásd a melléklet képet). Remek érzés volt a töménytelen cseszlovákkal és lengyellel vívni, hogy feljussunk a felvonóra. Akkor a lift bőven a zárás utánnig működött. Az a felvonó, mely visszavisz Marillevára a környég leglassabb liftje (Mi csotrinak hívtuk).
A hegyi éttermek itt még drágábbak mint Ausztriában. Egy átlagos ebéd 40-50 €-ba került. Javaslom az utolsó pihenés alkalmával próbáljátok ki a "Bombardini" című italt. Remek, egy kissé erős melegital.
Összegeze: A Marillevai és a Folgardia relative olcsóbb szállások nagyon sok kelet-európai sielőt vonzanak. Tudjátok zöldeslilás overál, párhuzamos ezeréves síléccel. Az olcsóbb bérlet miatt megszállják az itteni pályákat és egésznap nyomják, így aztán nagyon zsúfoltak a pályák. Néhány jobb felvonó mellett igen elterjedt a mi libegőnghöz hasonló szerkezet, mely igen lassú és általában kétüléses. Emiatt át kell menni Madonnára, ahol nincs igazán tömeg (Csak, ha átjönnek a Cseszlovákok) és a pályák még egy klasszissal jobbak is.
A haza vezető úton a Brenner fizetőkaputól Insbruckig dugó volt mivel ott egy alagútat még építgetneg, és csak egysávra szűkül a forgalom.