Mindenesetre aki szeretne kisérletezni kötésfelszereléssel (NEM AJÁNLOM!!!), az az alábbiak szerint igyekezzen eljárni:
Nélkülözhetetlen eszköz a végállás állítási lehetőséggel rendelkező állványos fúrógép és a megfelelő fúrószárak, pontos tolómérő.
A leglényegesebb dolog, hogy a síbakancs közép és a sílécen található jelölés egy vonalban legyen.
Ezért az első kötést kell először pozícionálni, hogy ez teljesüljön, utána jön a hátsó kötés, aminek a saját sínjén középállásban kell lennie, hogy lehessen a beállításnál előfeszítést adni a hátsó gépnek, valamint alkalomadtán rá lehesen állítani +/-2 bakancsméretre is.
A legelső teendő a sablon készítése a kötésszereléshez, erre a legalkalmasabb egy kb a síléc szélességével megegyező pár mm vastag kemény műanyag lap, ezen kell bejelőlni először a pozícionált furatok helyét, majd kifúrni azokat, természetesen tökéletesen a hosszanti felezőre szimmetrikusan.
Ezután a kapott sablon segítségével el kell készíteni a lyukakat NEM a lécre, hanem egy hasonló szélességű egyenes vastag fadeszkára! A furat átmérője a csavar fej alatti szár-átmérőjénél (nem a menet átmérőjénél!!) fél számmal legyen kisebb (ha pl. 4es a csavarszár átmérője, akkor 3.5ös fúróval kell dolgozni), a furat mélységét úgy kell meghatározni, hogy a csavar a kötésen található lyukjába téve le kell mérni mennyire lóg ki, ennél fél mm-rel mélyebb legyen a furat. Tehát ha elkészültek a furatok a próbadeszkára (vagy akár egy régi kiszuperált sílécre), akkor fel kell csavarozni rá a síkötést és beállítani a bakancs talphosszúságához a megfelelő előtolást. Ha ezek után is ok a dolog, rendesen, pontosan, egysenesen állnak a kötések, akkor jó a sablon, ha valami gond van, kezdődhet elölről a sablonkészítés.
Ha jó a sablon, akkor most már élesben a felszerelésre váró sílécen folytatjuk a munkát.
A sablon precízen hozzáigazitjuk a sílécen található jelöléshez, és a sablon lyukjain keresztül filccel pontosan megjelöljük a készülő furatok helyét.
Ezután a jelöléseket bemérjük, hogy egyelő távolságra legyenek a síléc széléstől, mivel a kötéseknek a léc szélességén szimmetrikusan kell állnia.
Ezután ráhelyezzük a kötéseket a lécekre és ellenőrizzük, hogy a csavarok lyukjainan közepére esnek-e a jelölések (ha jó a sablonunk, akkor oda kell, hogy essenek).
A biztos siker érdekében tartsuk meg az ellenörzést mégegyszer, valamint nézzük meg, tényleg egyformán középre vannak-e állítva a hátsó kötések a sinen (ha az első kötések is állíthatóak hosszirányban, akkor ezeket is középre kell állítani).
Ha ez megvan, akkor pontozóval-kalapáccsal óvatosan meg kell ütni a furatok helyét, hogy a fúrószár pontosan itt hatoljon a lécbe.
Ellenőrizzük mégegyszer a furatmélység beállítását!
Ezek után készítsük el a lyukakat, először maximum 2mm-es fúrószárral, ez csak előfúrás, az előfúrt lyukban pontosabban és könnyebben halad majd a következő fúrószár.
Ha készen vannak az eredetinél egyelőre kisebb átmérőjű lyukak, ellenőrizzük ismát a helyzetüket a feljebb leírtak szerint.
Ha mindet rendben találunk, akkor fúrjuk ki a lyukakat a megfelelő átmérőjű fúróval.
A kész lyukak szélét sorjátlanítsuk le, fújjuk ki a firatból a forgácsot, majd szereljük fel a kötést, és húzzuk meg jól a csavarokat, azután állítsuk a kötést a bakancsunkhoz.
Pár csúszás után a csavarokat érdemes utánhúzni, ügyelve arra, hogy ne szakítsuk meg a menetet.
Aki pedig meg akarja sporolni a fáradtságot és a rengeteg idegeskedést, munkát, macerát ami ezzel jár, valamint nem akarja elcseszni a lécét, az vigye szervízbe, ahol 10 perc alatt szakértő módon felteszik a kötést.