Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Franciaország
Val Cenis
síterep infó oldal
ÜZENETEK (140)Időben csökkenő Időben csökkenő
senusret
4 élménybeszámolót írt
4
13 éve tag
2013.03.05. 17:19
Hááát, ha már megnyílt az idei fórum... Idén február 2-tól 9-ig voltunk itt. Nem ide akartam jönni, annak ellenére, hogy tavaly is jól éreztük magunkat, de családi okok miatt végül itt landoltunk ismét. Nem bántuk meg, bár az idő elég borongós és ködös volt, de két kiváló nap azért akadt. A Les Alpage-ban szálltunk, felvonó jóval közelebb mint tavaly, itt is nagyon kedves személyzet. Kislányom (vagy én? Één??!) égve hagyta az autó belső lámpáját és a 6 nap alatt a mélygarázsban az akku csendben megadta magát. A recepciós intézte a helyi szervízet, megbeszélt mindent az intelligens (hiszen tudott franciául!) autószerelővel, (igazából akkutöltőt is adott volna, de nem találta). Nem szabad mondanom - ezért írom - hogy a kauciót sem kérték el. Nekem elég meleg volt a kinti medence úszáshoz, a jacuzzi ázáshoz, meg a szauna is az izzadáshoz. A szoba is rendben volt, szóval ilyen jó francia szálláson az életemben sem voltam. (Olaszon azért igen.)
Milano-i szállással (Idea hotel: 4 fő szállás + büféreggeli 67 eur) a szombatok is jócskán kihasználhatók- megtettük: délre simán meg lehet érkezni és du. 2-kor bőven elég visszaindulni. Nagyon jó hó volt - meg esett is hozzá - most nem voltak jegesek a pályák, a tavalyival ellentétben alul sem. A pályákat már annyian leírták, hogy én nem szaporítanám, nekem a La Mettel kombinált(= jár a felső felvonó, ami most nem mindig esett meg) Bec Rouge jött be talán legjobban. Széles, kényelmes és azért lehet húzni is rajta. (Lachtalon a Zinken 6b fekete vizet sem vihet neki - csak mert épp most voltunk.) Na szóval jó volt. Kedves Wolf! Hogy aztán mennyi marad a hóból márc. végére? Hát maradni biztos marad, van elég, meg termelik is ha csak lehet, de milyen lesz, inkább az a kérdés. Jó síelést Nektek és minden arra vetődőnek,
Senusret
asztra
2 élménybeszámolót írt
2
15 éve tag
2013.03.04. 13:50
Szia pontosan mikor mész, és melyik irodával?
Előzmény: (wolf 155211)
wolf
15 élménybeszámolót írt
15
13 éve tag
2013.02.17. 18:10
Üdvözlet mindenkinek!

Ezennel beröffentem a Val Cenis fórumot 2013-ra.

Most döntöttük el, hogy ide megyünk március utolsó hetében. Jön még valaki ezidőtájt? Lesz még hó akkor egyáltalán?
senusret
4 élménybeszámolót írt
4
13 éve tag
2012.01.23. 09:50
Kapcsolódnék az utazás témájához. A fr.o.-i síterepre vezető utat Olaszo.-ban meg szoktuk szakitani, már legalább negyedszer mentünk így. Időben foglalva 50-60 EUR körül büféreggelis szállást kaptam a 4 fős családnak - tegnap szlovén Marché-ban ebéd 40 eur. Az estét és hazaútban a délelőttöt egy kis olasz hangulat átélésére, városi csatangolásra (Milano, Verona, Vicenza) szánjuk, "kultúrcseppecskék" a gyerekeknek, óvatosan adagolva. Többször mentem a Velence - Bologna - Piacenza - Torino utvonalon (Viamichelin: 84km-rel több csupán! de nyugisabbnak is tűnt, meg az idő is jobbnak), így szálltunk már meg Ferraraban, Bolognaban, láttuk Modenat, és jártunk Canossát Reggio nell Emiliaból. Végül is vasárnap estére bőven ráérünk hazaérni. Sőt Orcieres-be egyszer a Monaco Nizza utvonalon mentem, feb. közepén nyíltak a mimózák és rövidujjúban sétáltunk, de aztán Provence-on át az szívás. Na és ez hosszú még szállással is, 1700km nél is több.
Ja, és a kaját nem itthonroól viszem, hanem az olaszoknál egy nagy bevásárlóközpontban veszem meg, "célközelben", így nem romlik meg, és alig drágább a magyar áraknál, a zöldség pedig friss. Pl. friss tej 0.75 Eur, a hegyen a SPAR-ban francia, az íze vacak de 2.03. Csirkehús - u.ilyen arány. Sajna egy. tanárként nem sűrűn éttermezünk.
Hát ez is egy alternativa - végül is a változatosság gyönyörködtet.
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
2011.12.16. 21:45
Így igaz!!!!
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2011.12.15. 19:32
Ízlések és pofonok. Mi ketten úgy gondolkodunk, hogy a kényelmesebb, gyorsabb utazásért inkább kifizetünk kicsivel (ez is relatív) többet, Bélapó meg gondolom még sokan mások viszont nem. Alternatívaként viszont én is megvizsgáltam, de eddig elvetettem. Sőt tavaly még én beszéltem le a többieket a 8-as út-A2-olasz útvonalról a szlovén irányra. Meg attól is függ, hogy ki honnan indul. Bp-ről könnyebb elindulni az M1 irányba, de Siófokról én semmiképpen nem mennék arra. Max. Alsó-Ausztria céllal. Már Felső-Ausztriába is kényelmesebb a szlovén-Graz-A9 útvonal.
Előzmény: (Ron87 127211)
Ron87
52 élménybeszámolót írt
52
16 éve tag
2011.12.15. 16:14
Oks az olasz pályát kicsit alulméreteztem,de még úgy sem jön ki akkora árkülönbség, h megérje kerülni majd 300km-t!
Mi nem szoktunk megaludni, mert akkor az plusz költség, nem éri meg...
azt nem írtam h ez egy 8 személyes Renault Trafic azért eszik ilyen "sokat"...
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2011.12.14. 23:32
Én is leírom a tavalyi Siófok-La Norma (1100km) utamat, előszedtem az xls táblát. Illetve idei, csak márciusi. 270 körüli € árfolyam és 330-336 (Szlovénia)-357 (Francia)-384 (Magyar) Ft/l dieselárral. Chrysler Grand Voyager 7 fős telepakolva, tetőbox-szal és 7 személlyel (4 felnőtt + 3 gyerek), 110 km/h-ás átlag, 8,85 l/100km fogyasztás.
Szlovénia 30€ 8eFt
Olaszország 47,4€*2=94,8€ 25,5eFt
Frejus alagút 45,9€ 12,5eFt
Nem tudom, hogy Franciába mire jött ki a 2eFt, mert ott nem kell sztráda (legalábbis Val Cenis-be és La Normára)
tehát útdíj összesen 46eFt + üzemanyag 68eFt = összesen 114eFt
1 főre 16.300 Ft.
Hát ez idén több lesz, még nem számoltam, mennyivel.

Én kb. 20-25eFt-tal olcsóbbnak számoltam az északibb utat, de akkor nekem Siófokról a 8-as úton 200 km-t vagy Győr felé a 81-vagy 82-es úton 120 km-t kellene megtennem egy irányba. Ez visszafelé a végén számomra nem éppen kívánatos. Sokkal kényelmesebb egyből (és végig) sztrádán menni. Én még nem vagyok nyugdíjas, de hamarosan 40 leszek és egyre kényelmesebb. Nameg ha több főre oszlik, akkor már csak pár eFt a különbség.
Januárban Val Cenisben 129eFt-ra jött ki (volt pár váratlan pluszkiadás, volt benne Szfvár-Siófok oda-vissza, Val Cenis kicsit messzebb is van, plusz jobban nyomtuk neki, így 10 literre jött ki a fogyi) és csak 4,5-en voltunk (egy srác megsérült, ő repülővel jött vissza), így 1 főre 29eFt lett.
Még annyit, hogy az olaszoknál márciusban nem tankoltunk, mert januárban megjártuk. Szlovénoknál olcsó a tankolás, így ott tankoltunk az elején (Pince) meg a végén (Sempas), aztán hazafelé Modaneban (Fro) tele, ez kitartott a szlovén Lukovicáig (ez is a magyar határ közelében van, Pince környékén, ha jól emlékszem) és itthon. Ja és benne volt egy orelle-i út is a franciáknál.
Előzmény: (Ron87 127066)
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
2011.12.14. 21:43
Az olasz autópályát kicsit szűken számoltad, oda vissza több mint 100 EU. A többinél minimális az eltérés. ... és tényleg nagyon sokat fogyaszt az autód!!!! Egyébként mint előzőekben írtam tényleg határeset. Nekem - aki 120-130-nál nem megyek gyorsabban s ilyen sebességnél megpakolva az autóm fogyaszt 8-9 l gázt - több mint 3 óra a különbség. Viszont én 0,7-0,8 Eu-ért veszem az LPG literjét.

Az, hogy én inkább a német utat választom, abban elsősorban az játszik közre, hogy egy németországi panzió parkolójában hagyom a megpakolt autót, nyugodtan alszom. Olaszországban nem biztos, hogy nyugodtan aludnék. Ha észak Fr-be megyek péntek reggel indulok, a svájci határ előtt alszom, reggel kényelmesen megreggelizem és du 2 és 4 között el tudom foglalni a szállást a síterepen. Ha dél Fr-ba megyek, akkor indulok szombaton 00 órakor, és akkor is 2 és 4 között vagyok a síterepen de közel sem vagyok olyan üde és friss, mintha az éjszakát ágyban töltöttem volna. Persze én nem vagyok mérvadó, egyrészt mint nyugdíjasnak nem kell pénteken dolgoznom, másrészt mint nyugdíjast már jobban megvisel a hosszú utazás
Előzmény: (Ron87 127066)
Ron87
52 élménybeszámolót írt
52
16 éve tag
2011.12.14. 10:01
Leírom a számításomat:
Euro: 310
Mo-Slo-It-Fr:
táv: 1220km (google maps)
Üzemanyag:
diesel: 450/liter
fogyasztás: 11 l/100km
= 120780 Ft
Útdíjak: https://sielok.hu/rovat/auto/cikk/autopalyadijak-europa/
Mo: 2970Ft
Szlovén: 9300Ft
Olasz: kb 18600Ft
Francia: kb 2000Ft
Frejus: 14000Ft
Összesen: 167650Ft

Mo-A-D-S-Fr
táv: 1491km (google maps)
Üzemanyag:
diesel: 450/liter
fogyasztás: 11 l/100km
= 147609Ft
Útdíjak:
Mo: 2970Ft
Ausztria: 2449Ft
Németország: 0
Svájc: 9920Ft
Francia: kb 6000Ft
Összesen: 168948Ft

Én ezekkel a költségekkel számoltam, alacsonyabb fogyasztású autóval kicsit kedvezőbb, de még mindig nem akkora a különbség(szerintem), h megérné 10-15000Ft-ért ekkorát kerülni.
GYT
46 élménybeszámolót írt
46
12 éve tag
2011.12.13. 22:36
Egyetértek Bélapóval, elég durva kőolajár-emelkedés kellene ahhoz, hogy ugyanannyi legyen az útiköltség. Természetesen még mielőtt megkérdőjelezném a számításaidat, kiemelem, hogy nem tudom milyen az autód fogyasztása. Én 8 literrel számoltam eddig mindig, mert 7,5-8 körül eszik a pacink.
Előzmény: (Ron87 126660)
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
2011.12.10. 19:54
A 2-3 óra stimmel!!!(nekem több) de hogy az útiköltség ugyan annyira jött ki ????? Nagyon sokat zabál az autód!
Előzmény: (Ron87 126660)
Ron87
52 élménybeszámolót írt
52
16 éve tag
2011.12.10. 14:32
Helo!
Idén január végén készülünk ide síelni, most számoltam egy útiköltséget, és ugyan annyira jött ki a Német-Svájc útvonal, mint a Szlovén-Olasz, csak ugyebár ez 2-3 órával rövidebb, nem is beszélve, egy jó kis hóvihar lehetőségéről, ami sokkal magasabb a Osztrák-Német-Svájci útvonalon mint az olasz alföldön...
Bélapó
1434 élménybeszámolót írt
1434
18 éve tag
2011.12.02. 09:21
Svájcon keresztül Val Cenis határeset. több mint 200 km-rel hosszabb, és Fr-ben is 2*14Eu körül van az autópálya dij.....én ettől függetlenül arra mennék, és D-ban megaludnék a svájci határ előtt (szuper kis hotel, én többször aludtam ott, szívesen megadom a címet)
GYT
46 élménybeszámolót írt
46
12 éve tag
2011.12.01. 22:03
Én is azt ajánlom, hogy érdemes csinálni egy útvonaltervet az Ausztria-Németország-Svájc útvonalra, mert lehet, hogy Val Cenisbe így jelentős összeget tudtok megspórolni.
Az osztrák 10 napos és a Svájci éves(!!!) matrica ára elenyésző a szlovén 1 hónapos matrica, az olasz fizetőkapuk és a Fréjus-alagút díjához képest.
Kilométerben egy kicsit több, de ez még a gyorsan felfelé kúszó üzemanyagárak mellett is olcsóbb lehet, és ha nem undorodtok az autózástól, akkor nem kibírhatatlan távolság. Ha mást nem is, de egy számolgatást megér. Én utólag már nem mentem bele mélyen, de elvileg megérte volna erre mennünk.
Egyébként az Intersí irodával mentünk, nem lehet rájuk panaszunk, idén is őket választottam.
A Fréjus-alagútra vonatkozó kérdést Brockey megválaszolta, az retúr jeggyel szombati érkezéssel és távozással meg tudtok fordulni.
Előzmény: (netexp 123619)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2011.11.20. 10:53
A 7napos Frejus alagút díj idén 45,90 euró volt, és a belépéstől számított 7. napon 23:59-ig érvényes, tehát tulajdonképpen majdnem 8napos.
GYT kolléga igen figyelemre méltó írását egészíteném ki egy pár dologgal.
Mi 2011 január végén voltunk itt egy hetet. A szállásunk a Les Valmont de Cenis apartmanházban volt, Lanslebourg-ban, ami a középső település. Tökéletes pályaszállás uszodával a Csiga (escargot) pálya alján, a 3 db ülős (2 6os és 1 4es) lift alsó állomása felett 100 m-re. Nagyon jó helyen van, mert innen el lehet indulni Termignon felé is, meg a másik irányba is, és visszajutni is könnyebb ide akármelyik oldalról.
A 6osülős Ramasse felvonó tetejétől balra indulva érhetőek el a Lanslevillard feletti pályák (ez a pályák nagy többségét jelenti ezen az oldalon meg az egész síterületen is). Ezekről csak annyit, hogy sok, széles, általában piros hosszú pálya ülős liftekkel kombinálva, egyszóval nagyon élvezetes. Azért nem írom, hogy 1400-2800 között, mert az alsó pályák itt mindenhol zöldek (kezdők Mekkája, nekik L'villard az ideális pályaszállás), így a felső 2/3 részét síeltük be (kb. 1700-1800-tól 2800-ig). Az egyik kedvencem a 6fős Arcelle lift (a pályarendszer legszélén, bal oldalon a középső lift) alatti erdei piros pálya volt (ha jól emlékszem ugyanilyen névvel), 2500-ról 1700-ig ment, jókat lehetett döngetni rajta. A másik eggyel mellette egy kis csákányos felvonó melletti Femme nevű 4-500 m hosszú pálya, ami nem túl hosszú, de nagyon jó esése van, erre jártunkkor sose hagytam ki, sőt még a csákányos felvonóval is mentem párat.
A másik különlegesség is egy csákányos felvonóval közelíthető meg. A L'bourgból induló Ramasse feletti Mont Cenis-ről van szó, aminek 2300m-ről van egy jobbra induló része (Goulet), ezt egyszer ki kell próbálni minden haladó síelőnek (kezdőknek azért kicsit erős). Szép időben nagyon szép kilátás nyílik a tóra. Innen egy kis Buffa nevű tányéros felvonózás után elérünk egy hüttéhez, mellette volt egy hókunyhó (úgy kellett bemászni térdenállva), benne karácsonyfával és egy kis ablakkal, amelyen át rendelni lehet a hüttéből (nem kell, mi is csak megnéztük belülről, aztán kimásztunk). Innentől amit lehet bele kell adni, mert még úgyis sífutás következik (ezért csak egyszer kell ezt az útvonalat kipróbálni) egészen a husky-telepig. Na nekem ez volt még egy nagy élmény, kb. 50 husky él itt. Reggel 9-10 körül jártam erre, épp akkor indult egy husky túra, akkor fogták be a kutyákat, kb. 8-10-et egy 2 gyerekes francia családnak.
Egy problémánk volt, a hideg idő. Kb. -15 fok lehetett a felső szakaszokon, és hát ez nem csinál túl jó kedvet 9-17-ig. Fel voltunk öltözve, volt laposüvegünk is, de fáztunk. Ekkor jött az ötlet, hogy nézzük meg a termignon-i oldalt. Sokkal melegebb volt ez a rész (10 fokkal legalább), nagyon kevesen voltak. Az utolsó 2 napot végig itt síeltük, nagyon jó volt. 2400-2500-ről indul a teteje, de aki nem akar csákányos liftezni, az is 2100-ról indul, és 1300m az alja, 2 ülős lift van közötte. A kedvencem a középső piros Bois des Coqs (kakasok erdeje) volt, széles, hosszú, nagyon jó esésű, kiváló minőségű pálya, bárcsak mindig ilyen pályán kellene síelnem. Egy régebbi, lassabb 4üléses tartozik hozzá, a lenti újabb és gyorsabb, ezért is mentünk le az aljáig, ha volt kedvünk 2 lifthez.
A hideghez tartozik még, hogy régóta nem esett a hó, ezért voltak kemény, jeges pályák (főleg a szállásunk mellett leérkező piros ramasse-madeleine-sablons, ami egyébként szintén nagyon jó pálya lett volna), de itt is a termignoni részen a melegebb éghajlata és a kevesebb síelő miatt ez nem volt tapasztalható. Volt egy sztorink is, ami feldobta a napunkat. A termignoni Bois des coqs alján még a lift előtt picivel megálltunk, hogy bevárjuk egymást, erre jött 4-5 lengyel fiatal síelő, akik a pálya túloldalán álltak meg, 2 csaj elkezdett levetkőzni, felülről egy melltartóig, a sínadrágot nem levéve és fényképezkedtek. Mi először köpni-nyelni nem tudtunk, aztán odamentünk mi is fényképezkedni velük (megengedték) és megkínáltuk egymást a laposüvegekből. Az egyik lengyel srác azt is el tudta mondani, hogy lengyel-magyar 2 jóbarát. Szóval ilyen meleg volt ezen az oldalon.
Egyszóval jó pályarendszer, szívesen visszamennék, de 0--10 fok között.
Előzmény: (netexp 124036)
netexp
61 élménybeszámolót írt
61
17 éve tag
2011.11.15. 10:08
Bocs, látom már az apartman nevét...
netexp
61 élménybeszámolót írt
61
17 éve tag
2011.11.15. 10:06
Szia,
kérdeznék, ha nem bánod :-) melyik irodával mentetek, és mi volt az apartman neve? Illetve a Frejust ki kellett fizetni oda-vissza? Merthogy elvileg 37,1 eu ha igaz a díja, de épp 7 napig érvényes.. Vagyis hogyan értelmezik a franciák a 7 napot, ez elég lényeges lehet.
Nagyon köszi,
András
Előzmény: (GYT 123888)
GYT
46 élménybeszámolót írt
46
12 éve tag
2011.11.13. 17:02
Sziasztok!

Mi (négy fővel) 2011. március közepén síeltünk egy hetet Val Cenis-Termignon-ban. Alapvetően nagyon pozitív élményeink voltak.

Az utazást mi Szlovénia-Olaszország-Fréjus-alagút útvonalon oldottuk meg, de lehet, hogy Svájc felől kicsit hosszabb úton jelentős összeget tudtunk volna megtakarítani (a szlovén és az olasz autópálya méregdrága, a Fréjus-alagútról nem is beszélve). Emellett, aki Szlovénia felé tervez menni, még csak véletlenül se felejtse el az autópálya-matricát KIRAGASZTANI a szélvédőre, mert én tudatlanul (vagyis inkább kímélve a szélvédőt a későbbi kapargatástól) csak odacsíptettem a szélvédő belsejéhez, és ez a hiba később 150,- EUR-ba került. Minden külföldit kiszedtek az ellenőrök, és hajthatatlanok voltak, de lehetőséget adtak bankkártyával befizetni a bírságot a helyszínen (ezúton is köszönet és üdvözletem nekik...).

A szállásunk Termignon-ban, a Les Terrasses de Termignon apartmanházban volt. A ház közvetlenül a Termignon-i felvonó lábánál volt, kb. 15 m-t kellett sétálni. A személyzet gyakorlatilag egy fő 60 év körüli bácsi volt, aki a francia szokásokkal ellentétben egészen jól beszélt angolul, és a franciás mogorvasága mellett készségesen segített, ha kérdeztünk vagy problémánk volt. (Kérésünkre gond nélkül engedte, hogy korán reggel elhagyjuk a szállást a távozás napján, a kauciót már előző este visszaadta, és nem szórakozott a szoba állapotának vagy a leltárnak az ellenőrzésével.)
Az apartman a francia viszonyokhoz képest egészen tágas volt, egy előszoba jó nagy ruhásszekrénnyel, fogasokkal, polcokkal; káddal, nagy tükörrel szerelt tiszta fürdőszoba; külön WC; egy dupla-ágyas hálószoba szintén nagy méretű ruhásszekrénnyel, és a konyha-étkezővel egy légterű nappaliban egy kihúzható kanapé két személynek. Kényelmesen elfértünk, a bútorok újszerű állapotban voltak, tiszta, modern, igényes volt a kégli. Konyhai felszerelés tökéletes volt. Sajnos a mi apartmanunk pont nem volt erkélyes, pedig a házban a lakások 80%-ához tartozott.
A wellness rész a célnak pont megfelelt, bár a szauna elég kicsi volt, de kis várakozást követően mindig be tudtunk ülni 30-40 percre.

Termignon egyébként egy kis ékszerdoboz, aki szereti a "mézeskalácsház" kinézetű régi házikókat, annak tetszeni fog. Csendes, nyugodt kis falu. Lanslebourg és Lanslevillard kicsit nagyobb és zsúfoltabb Termignon-nál, de hasonló a hangulata. Termignon-ban egy két kisebb üzlet, és egy nagyon szimpatikus kis pékségen kívül nincs más. A pékségben reggel 8-kor 2-3 perc sorban állást követően nagyon finom, friss pékárut lehetett venni. A másik két faluban vannak nagyobb üzletek, szupermarketek, autószerelő, benzinkút, stb.

Aki Termignon-ban száll meg, annak a reggel egy kb. 20 perces felvonó-kis síelés-felvonó-kis síelés túrával indul a napja, ha át akar jutni a hegy másik oldalára, ahol sokkal több pálya található. Ez egyáltalán nem megerőltető, mert a Termignon-t és Lanslevillard-ot összekötő retúr-liftek modernek, kényelmesek és gyorsak, illetve a völgy látványa a reggeli napsütésben megfelelő hangulatot teremt a nap kezdéséhez.
Első reggel mi elkövettük azt a hibát, hogy megpróbáltunk a Termignon-i felvonótól átsíelni a térképen jelölt hosszú, kanyargós zöld pályán a Lanslebourg-i felvonó aljához. Ezt a pályát természetes állapotában találtuk, kezelés nélkül, és sajnos néhol inkább emelkedett, mint lejtett, úgyhogy itt-ott sífutóedzés lett a dologból, de átértünk. A többi napon ezt kikerültük az oda-vissza közlekedő retúr-lifttel, másnak is ezt ajánlom a gyorsaság és kényelem miatt.

A pályák jelentős része itt, Lanslebourg/Lanslevillard felett található, és itt gyakorlatilag minden pálya elérhető ülőliftekkel. A magasabb részeken főleg kellemes lejtésű, széles, jól kezelt piros pályák vannak, egy-két hasonló, de lankásabb kék, és szintén egy-két kicsit meredekebb fekete. Kicsit lejjebb, a fák között is egészen széles pályák voltak, bár itt egy kicsit több ember volt, de a forgalom egyáltalán nem volt zavaró. A nap második felében ezekre az alsóbb, erdei pályákra volt jellemző a buckásodás, latyakosodás.
Mi az utolsó napokban fedeztük fel a Termignon-i oldalon lévő pályarendszert, ahol szintén nagyon szép, és kellemes kék-piros pályák vannak, egyetlen hátrányuk, hogy a felsőbb pályák már csak tányéros felvonóval érhetőek el. Egy napot érdemes ezekre is szánni.

Aki Termignon-ban lakik, az a nap végén nagyjából egy fél órás utazással számoljon. Ez nagyon jó levezetése volt a napoknak, a retúr-lifttel visszaértünk a Termignon-i hegy tetejére, és onnan egy jó hosszú, de nem túl megerőltető síelés következett egészen az apartmanház bejáratáig.

Az időjárás felemás volt, ugyanis gyakorlatilag egész héten esett a hó, ami egyrészt biztosította a megfelelő hómennyiséget/hóvastagságot, viszont így csak két-három napsütésben síelős napunk volt, illetve a nagyon sok hó itt-ott már rontotta a pályák minőségét, könnyebben alakultak ki buckák. Minden este kezelték a pályákat, ezt folyamatosan lehetett látni, de közben folyamatosan szakadt a hó, ezért lehetetlen volt 100%-os pályákat csinálni.
A délutáni órákban, a pályák alsóbb részein pedig néha 10-15 fok volt (március közepe), ezért 1600-1700 m alatt már voltak latyakosabb, buckásabb pályák. Ezekkel főleg akkor találkoztunk, amikor a nap végén lesíeltünk az apartmanházunkhoz, mert nap közben elsősorban 2000 m környékén vagy magasabban voltunk, ahol ebből nem lehetett érezni semmit.

Volt közöttünk rutinos, régóta síelő, középhaladó és teljesen kezdő síelő is, és mindannyian megtaláltuk a megfelelő pályákat, ahol jól éreztük magunkat.

Mi nagyon jól éreztünk magunkat, ha valaki ide szeretne menni, nem rossz választás. Biztosan van jobb hely, de egy kellemes hetet tökéletesen el lehet itt tölteni.
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2011.11.09. 11:06
Olaszország felől necces, mert a Torinó és Oulux között Molerattonál északra forduló út hágója nagyon bizonytalan, valószínű hogy (még) le van zárva. Svájcból Albertville felé haladva elérhető, de én még nem mertem megpróbálni. Bélapó szokott arra járni.
Előzmény: (netexp 123619)
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.