Gyõr, Tatabánya, Bicske és Budaörs közelében szerelnek fel úgynevezett dobozos traffipaxokat, jelenleg az alapozás folyik - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Pausz Ferenc, az Országos Rendõr-fõkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetõje. Az alezredes elmondta, hogy a négy helybõl mindig csak kettõben lesz mérõmûszer, de sosem lehet majd tudni, mikor melyik mûködik. A dobozok környékén azonban tábla fogja figyelmeztetni az autóst, hogy sebességellenõrzéssel kell számolnia.
Elõnye a rendszernek, hogy éjjel-nappal, folyamatosan mûködhet emberi felügyelet nélkül. Hátránya, hogy mivel nem állítják meg az autóst a helyszínen, nehéz bizonyítani, hogy õ vezette a sebességhatárt túllépõ jármûvet, a jelenlegi törvények alapján ugyanis a kocsi tulajdonosa mondhatja, hogy rokona volt a sofõr, de nem akarja megnevezni. E kiskapu megszüntetésére egyébként már két törvényjavaslat is született, de az egyiket alkotmányossági problémákra hivatkozva elvetették tavaly, a másikon még dolgoznak.
M1-M7 10km+700m
M1 17km+000m
M1 63km+800m
M1 104km+000m
A mûszerek az elválasztósávban lesznek. Mivel 2 mûszer van, azok idõnként áthelyezésre kerülnek. Az egyik mûszer mindig az elsõ két helyszín valamelyikén, a másik értelemszerûen a másik két hely egyikén lesz.
A mûszerekrõl azt kell tudni, hogy 4 irányba képesek mérni, azaz mindkét forgalmi irányból szembõl és hátulról is képes sebességet mérni, de egyszerre csak egy irányt lehet beállítani.
Üzembe helyezés 2006. november
Tovabbi info:
http://index.hu/tech/hoax/2006/11/30/tenyek_es_kamuk_a_traffipax_lanclevel/