Ha egymás után sok-sok alkalommal ugyanolyan okból kell megállítani a felvonót (Pl.: leold a léc a síelők lábáról) akkor ennek a helyzetnek a javítására, megoldására mindenképpen tenni kell valamit. Azzal nem oldódik meg, hogy kijelentjük: "- A kezdők miatt áll meg a felvonó." és ezzel át is hárítottuk a problémát a kezdőkre?
Amit írtam egy ötlet volt, egy lehetőség a megoldásra.
A "szervíz" alatt a kölcsönzőt érted? Ott annyian szoktak sorban állni, hogy rendszerint alig lehet beférni abba a kis helyiségbe, nemhogy még embert találni, aki belátható időn belül foglalkozik veled.
Korábban voltak kihelyezve láncos csavarhúzók a fából készült síléctartókhoz erősítve, amivel mindenki beállíthatta a lécét.
Legalább annyit meg kellene tenni, hogy a felvonó kezelők (akik ott állnak jobbról - balról a beszállónál) udvariasan figyelmeztessék a vendéget, hogy állítsa (vagy állíttassa) be a lécét a következő csúszás előtt.
A "probléma elemzés" pedig abból áll, hogy összesítem, hogy aznap milyen okokból kellett százszor is megállítani a felvonót és megvizsgálom, hogy tehetek-e valamit ezek enyhítésére, megszüntetésére.