Mintha én írtam volna:)
Az "externáliákhoz" vegyük hozzá még az autónkkal való esetleges lerobbanást vagy balesetet messze az otthonunktól. Talán ez az, ami legjobban paráztat a síutak kapcsán és nemcsak az esetleges tetemes költség tényezők miatt.
A benzin és az autópálya díj csak egy töredéke a valós utazási költségeknek, ha a gépjármű teljes életciklusát és azalatt felmerülő összes költséget vizsgáljuk, "érdekes" számok jönnének ki, ha a síeléssel kapcsolatos km-ekre visszaosztanánk ezeket az "általános" költségeket is.
Emellett, ha már a síelés extra, luxus energia felhasználással jár - bár szerencsére egyre több terep nyeri az erőforrásokat megújulókból - legalább a folyamatban itt hagyjunk kevesebb "lábnyomot" a környezetünkben.
Remélem a vasutas infrastruktúra is olyan ütemben fog fejlődni, mint ahogy az a komolyabb síterepek esetében történt az elmúlt évek során.
A hozzánk közel eső Semmeringnél vagy a schladmingi völgyben is komoly vasúti vonal húzódik, de oda sajnos fajlagosan elég drágán mérik a vasúttal való eljutás költségeit.
Mondjuk, ha itt tartunk, akkor nagyon hiányolom a hazai sípályákhoz való autó nélküli egyszerűbb eljutási lehetőségeket, pedig a fővárosból szerintem nyugodtan meg lehetne tölteni buszokat, csak "hozzá kellene szoktatni" az embereket.