Kedves Tobi,
a 4 üléses sem nem elavult, sem nem lassú. Lassabban járatják, mert a nagyobb sebességeknél még több kezdő esett el a be-kiszállásnál, és akkor a biztonság miatt egyértelműen meg kell állítani a berendezést, ami sem annak, sem az utasok komfortjának nem tesz jót. Tehát maradt a "lassan járj tovább érsz" taktika, a lassúbb, de folyamatosabb haladással több a szállított utas, mint a gyorssal.
A Chopok régi kettesen már nem sokat utazhatott életkora miatt, de az volt az első lekapcsolódó rendszerű személyszállító pályatípus (eredeti Von Roll, svájci gyártmány, persze az akkori színvonalon)
Szerintem valamennyi sípálya üzemeltető szívesen venné, ha valahonnan előkerítene 1,5-2 milliárd forintot egy vadonatúj ülősre, ami aztán a lehúzó görgőkön áthaladva ugyanúgy üt mint ez, csak a székek finomabb rugózása és a párnás ülés miatt az utasok kevésbé érzik.
A jelenleg működő magyar síterepek egy kivétellel megszállott emberek igyekezetéből, saját pénzből és embertelen hitelkonstrukciók alapján valósultak meg, ebből igyekezett mindegyik a lehető legjobbat kihozni. Ennek ellenére az egészségmegőrzésért többet tesznek, mint a stadionok. Egy olyan árából kb 12 eplényi síterepet lehetne berendezni, de a legújabb felvonókkal !
Azért annak ellenére, hogy eleve negatív beállítottsággal kereste fel a síterepet, mégis csak elismeri, hogy a lassú felvonónál pár perc volt csak a várakozás.