Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Síelésünk kivesézése

ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
Joci
461 élménybeszámolót írt
461
17 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Síelésünk kivesézése
2011.03.30. 19:06
Szia, Laci!


No van itt egy igazi "ördögi részlet". Tetszik, nem tetszik, a meredekebb pálya következtében a nagyobb gyorsulás a befordulás elkezdésének már az első pillanatában elkezdődik, (pszihésen még előbb). Bár a fenti idézetben nem ugyanezt mondod, gondolom, ezt nem akarod cáfolni. Nyitott szemmel figyelem a sípályákon történő oktatásokat, és ezerszer láttam az ebből a szituációból kialakuló "léc elszabadulást".

Egy ív befejezését követő új ív megkezdésére úgy gondolom optimális esetben az esésvonal keresztezésében kell megtörténjen. Hiszen ilyenkor működnek a síelőre ható erők a legoptimálisabban. Ebben a pozícióban a legjobb az él váltás akár párhuzamos akár támasztott lendület esetén. ( Ettől függetlenül ugye az élváltás történhet az esésvonal keresztezése előtt vagy után is. Ez szituáció kérdése. Amennyiben utána, úgy a kikormányzás végén tovább tudjuk a lendületet csökkenteni.)
Szóval esésvonal keresztezésében történő új ív kezdésekor tehermentesítés (bár a terheletlen léc hajlamos felgyorsulni azáltal, hogy nincs ívbe hajlítva, de pont az esésvonal keresztezésében nulla a lejtő irányú vektor ami hat a síelőre.) Egy kellően gyors élváltás esetén már az esésvonalba érkezés előtt megkezdhető a bekormányzás. Esés vonalban a legnagyobb a lejtő irányú erő ami a síelőre hat. Egy jó síelő ilyenkor már javában terheli a léceket és ezzel tudja kordában tartani a sebességét.Az én olvasatomban amit Lackó írt valami hasonlót próbált megfogalmazni. Egy tanuló esetében ez a fajta gyors ív váltás még ilyen dinamikusan nem tud végbe menni. A "léc elszabadulás" ahogy írod részben ennek a számlájára is írható.És ahogy Lackó is írta ehhez először a lapos pályán kell rendbe tenni a mozgás sorozatot.
Dinamikusan végre hajtott tehermentesítésre és a megfelelő súlyponti helyzet kialakítása mind- mind fontos a sebesség szabályozás miatt is.

Bár pszihésen tényleg már az esésvonal keresztezésekor sőt még előtte ki tud alakulni a túlgyorsulás esete.Ezzel nagy igazságot írtál. Nem tagadom ebbe a szituba én is sokszor bele esek. Ilyenkor már biztosan tudom, hogy el is fogom rontani a kanyart. Ebben az esetben vagy megállok és újra indulok, vagy a következő kanyarvételt már egyszerűen túlgyorsulom.

Üdv:
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.