Menü ≡

Túrázás Svájcban

Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
következőutolsó laponként: összesen 74, rendezés:
Üzenetek Üzenet íráshoz regisztrálj
Üzenet szövege
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.12.26. 21:22
(Üzenetazonosító: 210433)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ma Oberalppass környéken túráztam. Oberalppass(2044m) Uri és Graubünden kanton határán helyezkedik el. A túra ötlet a hikr.org oldal alapján találtam, a terv az volt, hogy Andermattból vonattal felmegyek Oberlappassig ott felmegyek a környező csúcsra például a Pazolastock(2739m) majd onnan lecsúszok Andermattba. Pazolastock a gerincen helyezkedik, itt húzódik a kanton határ. Pazolastockról lehet Graubündenbe illetve Uri kantonba ereszkedni. A vonat Andermattból a hágóra óránként közlekedik, nem az első lehetséges vonattal indultam mert 7:27-es indulásnál még sötét volt. Kerékpároztam itt de részletesen nem ismertem a hegyeket. Nem akartam elsőnek nekivágni a hegynek, úgy hogy egy nyom sem volt mert előző nap havazott.

Ma 9 óra körül fent voltam az Oberalppasson. Igazi nagybetűs Tél fogadott az előző túrához képest, Andermattban reggel -8C volt a hágón -10C, napközben sem emelkedett feljebb a hőmérséklet. A második vonatból kb. 7-en indultak sítúrázni a többiek mind síeltek. Érdekes volt ez a vonat kb. az utasok 95% síelő volt, Uri kantonban most nincsenek nyitva a sípályák, Oberalppasson van két felvonó az egyik Uri kantonban(az nem működött) a másik Grubündenben az működött mert a kanton ott nem zárta be a sípályákat. A vonat teljesen kiürült Oberalppasson. Az idő a mai napon csodálatos volt, néhány ködfelhő még volt az égen de látszott, hogy egy tökéletes sítúrázó nap lesz. Mivel nem volt helyismeretem hagytam a többieket menjenek előre, én mentem a nyomukban. 12 körül érkeztem fel a Pazolastockra. Ott már több túrázó volt szinte mindenki Graubünden felé ment vissza. Megkérdeztem helyieket mennyire veszélyes Andermattba lemenni, mondták eléggé meredek, mivel nem volt helyismeretem inkább én is Graubünden felé mentem. Igen de az autó Andermattban volt ez pedig az ellentétes irány. Itt most két lehetőségen volt: lecsúszok a völgyig és vonattal jövök vissza Andermattba vagy ismét mászok hegyet. Az láttam kb. 300 méter szintkülönbség volt a hágóig, gondoltam az nem gond mászok még egyszer. Igen ám de a fókabőrt nem tudtam visszatenni a lécemre mivel állandóan esett le, nem akart odatapadni, valószínűleg a hó miatt. Próbáltam, úgy felmenni, hogy egyik lábamon fókabőr másikon meg nem de akkor mintha féllábú lettem volna állandóan visszacsúszott amelyiken nem volt fókabőr. 16 óra körül felértem végre az Oberalppassra, ott rengeteg síelő várta a vonatot. Nem akartam vonattal menni mert tömve lett volna és Covidos időben kerülöm az ilyen helyeket. Reggel vonattal utaztam de akkor még kevesen voltak a legközelebbi ember tőlem 5 m-re ült. Szóval Oberalppassról elindultam síléccel lefele. Az első 5 km-en alig van szintkülönbség ott olyan volt mintha sífútás lenne a főúton mentem ami ilyenkor le van zára mert 1-2m hó van rajta. Nätschentól pedig volt az igazi érdekesség: a sedruni sípálya Andermattba vezető része a főúton vezet. Ilyen helyen még nem síeltem, hogy főutat sípályának használjanak télen. Még alagútban is csúsztam gondoltam, itt nem lenne kedvem lecsatolni de a svájciak ezt is behavazták. Szóval a túra vége jól sikerült, 17:30-ra érkeztem Andermattba mikor már eléggé sötétedett, 10 km helyett ma 20 km-t túráztam. A végére teljesen lemerültem az erővel azt hiszem most 3 napig minimum nem megyek sítúrázni. Azért jó volt nagyon szép helyeket láttam.
reggel az Oberlappass nyugati hegyeit már süti a nap Oberalppasson a sítúrázók már készülődnek az idő kezd szép lenni csak a nyomot kellett követni a felhő lassan kezdett felszállni hó mindenütt vajon merre kell menni? Pazolastock Graubünden kanton hegyei Itt a tábla legalább 1 méter hóban volt a völgyben Andermatt Pazolastock Ismét Graubünden hegyei Oberalppass a lemenő napsütésben a Hold már öt órakör feljött Andermatt esti fényei
Feladó:  Peter SzekelyFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.12.23. 11:05
(Üzenetazonosító: 210382)
Peter Szekely Hozzászólások: 306
Regisztrált: 2014.12.15.
21 síterepet értékelt

Nagyon klassz!!
Előzmény: (TibiF 210379)
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.12.23. 07:56
(Üzenetazonosító: 210379)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Egy ideje Svájcban nagyon enyhe idő van, a két héttel ezelőtt lehullott hóból nagyon sok elolvadt. Hétvégén Eigenthalban túráztam Luzern mellett, akkor 1000 méteren csak az északi részen volt valami hó a déli részen teljesen elolvadt a hó. Tegnap sítúrázni voltam, olyan helyet kellett választani amely magasan van a kevés hó miatt. Tegnaptól közép és kelet Svájc sípályái bezártak, ezért Andermattra esett a választás. Andermatt Uri kantonban található 1440 méteren, elég magasan fekszik ahhoz, hogy hóbiztos legyen. A terv az volt, hogy a sípályán indulok felfelé addig amíg bírom. Az idő nem volt annyira tökéletes, nem volt képeslapot idéző kék ég, ezen kívül a hó is olvadt, reggel 8-kor 5C volt Andermattban. A pályán nem voltak sokan mivel a síterep nem volt nyitva, összesen 10-12 sítúrázóval találkoztam egész nap. A hó eléggé olvadt 2000 méterig rendesen tapadt, 2400 méter felett lehetett tegnap a fagyhatár utána volt a porhó. Előző nap a völgyben esett az eső ezért is tapadt nagyon a hó. Érdekes volt úgy túrázni, hogy emberrel alig találkoztam, az utat eltéveszteni nem lehetett. Néha a Nap is próbálkozott kisütni de a felhők többségben voltak. Jó volt az út, bruttó 5 óra alatt Andermattból 1440 méterről felértem a Gemsstockra 2961m amely a síterep legmagasabb pontja. Érdekes volt látni milyen kevés a hó, 1400 méter alatt a Reuss völgyében barna volt minden, olyan érzésem volt mintha március vége lenne nem pedig a tél kezdete.
Hazafele jövet láttam, hogy Muotathal teljesen zöld pedig két hete még ott sítúráztam egészen a völgyig.
Jó volt a túra, kint voltam tiszta levegőn, élveztem a csendet meg a természetet.
a fa határt elhagyva a felhők között kezd világosodni tíz óra után a Nap is besütött 2200 méteren a távolban egy túrázó nem sokan jártak előttem a célt már látom 2960 méteren kelet felé Graubünden behavazott csúcsai számolom a nyomok alapján ma itt mennyien csúsztak le néha még kék eget is láttam nem volt sok hó
h i r d e t é s

Feladó:  BélapóFérfi
Dátum: 2020.12.08. 05:41
(Üzenetazonosító: 210065)
Bélapó Hozzászólások: 1259
Regisztrált: 2005.11.07.
82 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Vágyakozva olvasom és álmodozom! Nekem is szerepel a bakancslistámon Svájc, de a lehetőség egyre jobban halványul.
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.12.07. 20:12
(Üzenetazonosító: 210062)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ma túrázni voltam Schwyz kantonban. Mától nekem elkezdődött a síszezon ezzel a túrával. Idén nem fogok felvonózni, nem veszek síbérletet, ezt még a Covid időszak előtt eldöntöttem mikor január közepén Grindelwaldban megnyitott a völgyig Männlichen pálya. Nagyon szép hétvége volt, mindenki oda jött a V Bahn aljában kb. 1,5 órát várakoztam amíg a lifthez értem. Ekkor döntöttem el, hogy nekem következő szezonban nem lesz síbérletem. Építhetnek akármennyi felvonót, ha sokkal több ember jön akkor képtelenség annyit embert felvinni. Ez pont olyan mikor legnagyobb melegben hétvégén az M7-en ha 5-6 sávos autópálya lenne a Balaton felé akkor is dugó lenne mert annyian utaznának rajta. Szóval nekem nem kell új felvonó, fűtött ülés, stb. inkább idén túrázok és nincs idegeskedés.

December elsején óramű pontossággal megérkezett Svájcba a tél, akkor havazott idei télben először, az a hó meg is maradt a völgyekben is. Hétvégén jött a következő nagyobb havazás, Svájcban az Alpok déli része kapta meg jobban a havat Tessin és Graubünden kantonok, itt északon nem volt az a hókáosz ami délen volt. Azért nem kell félni itt is hullott hó csak nem 2m a hétvégén mint délen, hanem az északi részen 1m hó szerintem leesett. Jelenleg 4 napos hosszú hétvége van a katolikus kantonokban mert holnap Maria Empfängnis ami hivatalosan ünnep, sokan a hétfőt is kiveszik, így négy napos hosszú hétvégénk lehet. Hétvégén nem lehetett síelni menni mert végig esett, alig lehetett valamit látni. Ma reggel is hatalmas volt a köd, szemerkélt is valami a völgyben így reggel nem indultam síelni. Szerencsére 10 óra körül próbálkozott a Nap kisütni kevés sikerrel. Akkor döntöttem el, hogy ma megyek túrázni. 11 után el is indultam, ilyen késkőn még soha nem mentem túrázni, mert a sítúrázás is mint a síelés reggel a jobb, ugyanis akkor jobb a hó minősége. A kiválasztott hely a közelben volt 30km-es körzetben, nem akartam túl messzire menni mert nem mondtak annyira jó időt, ez a Mediterrán ciklon nem nagyon megjósolható mikor mennyi esik le belőle és hol süt ki a Nap. A kiválasztott hely Muota völgyben volt Schwyz kantonban. A település ahonnan indultam Illgau a neve 800 méteren helyezkedik el tengerszint felett. Itt található egy lift, amely ma nem volt nyitva később tudtam meg ez egy bekötő lift aki Hoch Ybrigre akar innen menni síelni ne kerüljön egy másik völgyet hanem egyből felvonóval fel lehessen menni. 12 óra után el is kezdtem a túrázást, néhányan már akkor jöttek visszafele. Aki későn indul így járt. Az út ahol felmentem később megtudtam egy nem hivatalos sípálya akik Hoch Ybrigből erre jönnek vissza itt lehet leereszkedni. Szóval a mai túra 800 méterről mentem fel 1770 méterig a Laucherenstöckliig, ez Hoch Ybrig sípálya széle. Visszafele jövet egy helyi sítúrázó mesélte, hogy tavaly egész szezonban ezen a pályán nem lehetett lejönni mert annyira nem volt hó. Most pedig nagyon jó szezonnak nézünk elébe. Mikor elindultam még szemerkélt az eső, 0C lehetett de ahogy emelkedtem lassan kezdtem kék eget illetve Napot látni. Érdekes az Alpok déli részén ma egész nap esett itt északon pedig még a Nap is kisütött. Ahogy emelkedtem a hó egyre nagyobb volt, 1200 méteren már volt kb. 1m friss hó, 1700 méter felett pedig 1.5m lehetett a hóréteg vastagsága. Ahhoz képest, hogy ma hétfő volt ami munkanapnak számít kb. 30-40 túrázóval találkoztam. A Nap mindig mögöttem volt, néha elég meleg volt, mögöttem volt Stoos sípályái, szemben velem a hegy mögött Hock Ybrig sípályái. Az út közepétől tiszta kék ég volt, ragyogó napsütéssel. Ekkor gondoltam nem kell nekem felvonó, itt nincs tömeg, nyugodtan fel lehet menni. Csend, nyugalom szép idő volt, kell ennél több egy tökéletes sínaphoz? Szerintem nem.

Mire felértem már a Nap elérte azt a szintet, hogy látszott hamarosan kezd lemenni a felhők közé. A völgyben köd volt, fent a hegyen még napsütés. Mire leérkeztem a völgybe már kezdett sötétedni. Igazi jó sínap volt a mai.
innen indult a sítúra, a tábla jelzi vigyázat sielőkkel lehet találkozni havazás után csak úgy roskadnak a fák a hótól ekkor még nem volt tökéletes kék ég a háttérben Stoos sípályái kezd alakulni a jó idő az útvonalat nem lehetett elrontani itt már nincsenek felhők előttem egy túrázó, távolság 2m betartva távolban Hoch Ybrig felvonója látszik meseszép érintetlen táj közeledek Hoch Ybrighez a völgyben száll fel a köd az ilyen helyeket nagyon szeretem Hoch Ybrigen nem síel senki Laucherenkapelle Hoch Ybrig sípályái hamarosan lemegy a Nap
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.09.09. 21:12
(Üzenetazonosító: 209386)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ma Axalp környékén túráztam. Nagyon szép időt ígértek mára, a túlóráim száma a cégnél túllépet egy határt, a főnököm azt javasolta, hogy a mai napot vegyem ki, én pedig engedelmeskedtem a főnökömnek, "feláldoztam" magam és túrázni mentem. Az ötlet egy korábbi bicajozásból származott, Axalpon idén bicajoztam májusban. Ez is egy BIG csúcs, akkor láttam 1500 méterről sok túraútvonal indul. Ma napfelkeltére (7 óra körül) felértem Axalpra amely 1535 méteren helyezkedik el, és az volt a terv, hogy a gerincig felmenjek, hogy lássam Grindelwaldot meg mögötte a négy ezreseket. Kb. három óra alatt felértem Bachapsee környékére, onnan már szépen látszottak a négyezres hegyek. Igen ám de ott láttam az út levisz Gridelwald Firsthez, a "civilizációba" pedig nem akartam menni mert működtek a felvonók és sok ember jött oda. Így inkább visszafordultam és a gerinc déli oldala helyett inkább az északin mentem. Ezzel az volt a gond, hogy a mellettem levő hegy takarta a gyönyörű kilátást dél felé a négyezres hegyek felé. Mikor 2600 méter felé értem már jól látszottak a nagy hegyek. Végül a Wildgärst másztam meg amely 2890 méteren fekszik. Onnan nagyon jól látszik fél Svájc, kelet felé a Glarner Alpokat láttam észak felé a Jura hegység majd távolabb a Fekete erdő hegyei jól látszódtak. Dél felé a négy ezresek takarták Wallist de jól látszódtak Berner Oberland jellegzetesebb hegyei: szemben velem a Wetterhorn(3672m), mellette a Schrechkorn(4078m), mögötte a Finsteraarhorn(4274m), majd az Eiger, Mönch, Jungfrau.

Kb. egy órát ültem a hegytetőn és néztem a csodálatos hegyeket, szuper volt a látvány, semmi szél, kellemes idő, felhőtlen kék ég. Kb 20km volt az út, több mint 1500 méter szintkülönbséggel. Szép nap volt a mai, túrázás szempontjából.
A kedvenc hegyeim Kelet felé már világos van A völgyben jól látszik a hidegebb, párás levegő Brienzersee A gerincig terveztem menni Ezen a "falon" kéne valahogy felmászni 9:30 után a Nap is besütött az első kisebb tó Középen hátul a Faulhorn Mormota Bachalpsee Häxeseeli 2700 méteren hóval is találkoztam Lungernsee, Sarnensee, hátul a Vierwaldstättersee Dél felé a 4 ezres hegyek látszanak Szemben a Wetterhorn, mellette a Schreckhorn,hátul pedig a Finsteraarhorn a völgyben Meiringenben az F18-asok "edzettek" kelet felé ez a látvány fogadott
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.08.14. 20:32
(Üzenetazonosító: 209372)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Nyár elején mikor a Covid19 utáni első lazítások voltak akkor itt Svájcban elkezdték nyomatni a TV-ben a reklámot "Du brauchst Schweiz"(neked Svájc kell, lásd a következő linket
https://www.shining.ch/news/schweiz...-tourismus/ ). Ez azért volt, hogy a svájciak akik a nyaralásukat tervezik a külföld helyett belföldre utazzanak, ezzel is segítve a helyi turizmust. A másfél perces klippben Svájc leghíresebb nevezetességeit mutatják be mint pl. a Matterhorn, a Rhäthische Bahn, Alestch gleccser. Ez a reklám nekem is szólt, külföld helyett inkább Svájcban nyaraltam. Igazából a reklám nélkül is Svájcban maradtam volna mivel Svájc még mindig nagyon szép és még rengeteg új hely van amit fel kell fedezni.

Idén néhány napot Wallisban töltöttünk, kerékpároztunk Svájcban közel a Francia és Olasz határhoz. Wallis a harmadik legnagyobb Svájci kanton, a keleti része az német nyelvterület a nyugati része pedig francia nyelvterület. A kanton központja Sion(franciául) németül pedig Sitten(ha rosszat csinálsz akkor ülsz a sitten). Mi Alsó-Wallisban(Unterwallis) voltunk amely francia nyelvterület. A főhadiszállásunk Martignyban volt. A hely érdekessége az, hogy a Rhône az eredetétől(a gleccsertől) idáig Wallisban szinte egyenes vonalban halad előre, itt a folyó derékszöget képez és észak nyugatnak folyik tovább a Genfi tó felé. Ha folytatta volna útját Martignyban egyenes előre ahogy eddig folyt akkor az Alpoknak ütközött volna.

Martignyból ha nem a Rhône völgyében bicajozunk akkor három hágót lehet megmászni: dél nyugat irányba Franciaország felé van a Col de la Forclaz, dél felé van a Nagy Szent Bernát hágó hágó Olaszország felé, dél kelet felé pedig van a Col des Planches.

Első nap Martignyból nyugat felé a Col de la Forclazt másztuk meg. A környék jellegzetessége, hogy rengeteg a szőlő ültetvény. Egyedüli ellenségünk a nagy meleg volt 32C volt a völgyben, felfelé semmi árnyék nem volt. A Col de la Forclaz érdekessége, hogy itt lehet becsatlakozni a Mont Blanc túraútra, bármelyik irányba. Röviden annyit erről, hogy három országon keresztül lehet megkerülni a Mont Blancot 10000 méter szintkülönbség, kb. 60 óra alatt, 170km hosszan (lásd http://www.autourdumontblanc.com/ ). A hágón sok turista volt a havas csúcsok még augusztusban is jól látszottak. A Col de la Forclaz hágó teljesen Svájcban van, ha nyugat felé leereszkedünk az út vége már Francia országban van.

Következő nap korán kezdtünk mivel nem kellett annyit utazni, Montheyből másztunk fel a Pas de Morginsra. A hágó itt már a francia svájci határon van. A Morgins hágó a Portes du Soleil régióhoz tartozik, itt már sípályák mellett bicajoztunk a határ mindkét oldalán. Amikor felfelé tekertünk tőlünk balra a Dents du Midi(3257m) csúcsa látszott amely tetején most is volt hó. Mivel ezt a túrát hamar teljesítettük délután Martignyból a Col des Planchest másztuk meg. Innen nagyon jó rálátás van a Nagy Szent Bernát hágóra. Minden fárasztó nap után a Lac Lémanban (Genfi tó) fürödtünk Montreauxban. Montreaux már Waadt (franciául Vaud) kantonban van. A város érdekessége, hogy ide járt pihenni egy Freddie Mercury nevü úriember, állítólag a helyet ahol lakott most is ki lehet bérelni. A tóról nagyon jól látszanak az Alpok hegyei.

Harmadik nap Sionból indultunk, ez volt a leghosszabb és egyben a legnehezebb túránk. Siontól délre tekertünk fel a Thyon 2000 nevű helyre. Egy napra majdnem 1600 méter szintet kellett letekerni 21 km-en keresztül. A táj az csodálatos volt, ahogy emelkedtünk felfelé egyre jobban látszott a Rhône völgye, délkelet felé még a Matterhornt láttuk. Érdekes volt mert nem ez a klasszikus kép a Matterhornról, az a kép általában Zermattból vagy a Gornergratról készül kelet irányból. Mi most a Matterhornt nyugat felől láttuk. Mondanom sem kell innen fél Wallis látszott, Eiger, Mönch, Jungfrau, velünk szemben északra Crans Montana majd felette a Plaine Morte gleccser. Thyon 2000 egy síparadicsom Siontól délre, néhány felvonó most is működött.

Negyedik nap Waadt kantonban tekertünk Aigleből mentünk fel a Col des Mossesra. Itt is Leysin - Les Mosses - La Lécherette sítelepülések mellett tekertünk. A kiindulópont érdekessége, hogy idén itt szerveznék a bicajos világbajnokságot Aiglen és Martigny között szeptemberben, de valószínűleg elmarad a Covid19 miatt, pedig a város nagyon készült minden sarkon virágból vagy más figurákból kerékpárok vannak kirakva mint a Tour de France-on. Ott jártunkkor láttunk igazi országúti bicajos edzést: elöl ment a bicajos mögötte a motoros hátán két kerékkel meg a szerszámokkal ha véletlenül lerobban a bicaj.

Szép helyeken jártunk a néhány napos túránk során, egyedüli ellenfelünk a nagy meleg volt, amíg nem süt be a nap addig lehet tekerni de ha nincs árnyék vagy hegy nem takarja a Napot akkor nagyon meleg van. Hiába nyár van ilyenkor meleg szokott lenni még a hegyekben is. Teszek fel pár képet.
a kiindulópont Martigny széle szőlőültetvény mindenütt Martigny hátul a Rhone völgye Forclaz hágó, dél felé a Mont Blanc irány a Genfi tó Montreauxból háttérben a Dent du Midi útban a Pas de Morgins felé Svájci üdülőfalu Morgins Onnantól már megyünk a France-ba a Col des Planches-n a völgyben Sion látható a völgy végén egy gleccser látható Thyon2000 Jobbra hátul a Matterhorn látható Thyon sípályák jellegzetes wallisi falu szőlő mindenfele Col de Mosses
Feladó:  varia2000FérfiKezdő síelő
Dátum: 2020.08.01. 11:56
(Üzenetazonosító: 209366)
varia2000 Hozzászólások: 55
Regisztrált: 2008.01.30.
32 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

2020.07.31. 21:09:24 varia2000
Szia ! Zermatt csodálatos ,mint mindig ,jó lenne újra ott lenni akár télen - akár nyáron , üdv, István
Előzmény: (MM 209363)
Feladó:  MMFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.07.26. 20:54
(Üzenetazonosító: 209363)
MM Hozzászólások: 490
Regisztrált: 2008.11.20.
22 síterepet értékelt

Üdv Zermattból. 😊
52373F17-7C03-4CEB-88F7-D6E60A7921E1.jpeg
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.07.26. 10:30
(Üzenetazonosító: 209362)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

A múlt hétvégén a Schreckhornhütténél túráztam, mondhatnám azt is, hogy Schreckhornhütte újratöltve volt de ez nem teljesen igaz. Tavaly nem jutottam el a hüttéig, kb. 40 percre voltam a hüttétől mikor visszafordultam. Az út addig T2-es szintű, ott van egy T4-es szakasz 2000 méteren amit a lányom nem vállalt be, én pedig nem akartam őt egyedül hagyni, így akkor visszafordultunk. Azóta eltelt egy év jobban áttanulmányoztam a környéket a lehetőségeket. Tavaly Pfingsteggről(1386m) indultunk akkor felvonóval, hátránya az, hogy a felvonó reggel 8:45-kor indul onnan az út kb. 4 óra a Schreckhornhüttéig. Idén a felvonót kihagytam mert korán akartam indulni, hogy időt nyerjek. Igen ám de ha kihagyom a felvonót akkor a völgyből kell induljak amely több szintet jelent. Végül is Gridelwald Gletscherschluchttól indult az idei túra 1014 méterről(könnyű megjegyezni a számot hiszen ez Kékestető magassága), a Scherckhorhütte pedig 2529 méteren fekszik. Egyszerűen kiszámítva ez kb. 1500 méter szintet jelent ami igaz lenne ha csak folyamatosan emelkedne az út. Az Outdooractive túratervező 10 km távolságot írt 1768 méter emelkedővel illetve 250 szint lejtővel, amit oda vissza számolva 20 km táv 2000 méter szintkülönbséggel.

Korán kezdtük a túrát 6 órakor indultunk Gridelwald Gletscherschluchttól. A korai indulásnak az előnye, hogy reggel még hűvös van, persze felfele menet nem éreztük a hideget. A Nap sokáig nem süt be mivel a környező hegyek nagyon magasak a völgy sziklái hirtelen emelkednek és takarják a Napot. 10 óráig nem sütött be a Nap,akkor már 2000 méter felett jártunk amikor ott besütött már nem volt annyira meleg. 2000 méter szintig egyszerű az út végig T2-es ösvényen vezet. 2000 méter felett átvált az út T4-es szintbe ahol létrán, drótköteleken kell felmenni. Ott olyan az út mintha egy falat másznánk meg, csak felfele van lapos rész nincs benne. Ezen a szakaszon nagyon észnél kell lenni mert egy rossz mozdulat és vége mindennek. Közben sok helyen patakok folynak, nem csúszós túrabakancsa kell erre a részre. Azonban a táj az csodálatos: rengeteg kis patak, vízesés van a völgyben, mindenfelé amerre nézek gleccser látok: Unterer Grindelwaldglescher, Unders Ischmeer, Obers Ischmeer. Hatalmas hegyek vesznek körül a legtöbb mind négyezres a kék, zöld illetve fehér színek csodálatos kombinációja. Mikor felértünk 2500 méterre a gleccser úgy néz ki mint a repülőtér kifutó pályája. Olyan érzésem volt a Schreckhornhütténél mint mikor Zermattban felmész a Gornergratra, szemben a gleccser mellette a hatalmas hegyek.

A Schreckhorhütténél több túrázóval találkoztunk, mondanom sem kell a hütte tele volt mivel nyár van, ragyogó idő volt sokan jönnek ilyenkor hegyet mászni. Érdekes volt a Schreckhorn hütténél lenni egy karnyújtásnyira voltak a hatalmas négy ezresek: kelet irányba a Schrechkorn(4078m) és Lauteraarhorn(4042m), dél fele a Finsteraarhorn(4274m, ez Bern kanton legmagasabb csúcsa) nyugat felél (hátulról) láttuk az Eiger illetve Mönch csúcsát.

A hely csodálatos, a visszafele út volt a nehezebb a lefele menet, végig napsütésben mentünk és nagyon meleg volt. Oda vissza bruttó 11.5 óra alatt jártuk meg a Schreckhorhüttét Grindelwaldból.
Grindelwald gletscherschlucht A négyezreseket már süti a Nap Bäregg után az út vízesések minden fele A Schreckhorn mögött felbukkan a Nap Obers Ischmeer gleccser alja kisebb patakok minden fele Hátul a Finsteraarhorn visszafele nézve jobb oldalon látható az út ahol jöttünk a gleccser olyan mint egy repülőtér leszálló pálya A Schreckhorn A Schreckhorhütte szemben jobbról balra az Eiger, Mönch csúcsai látszanak az Eiger, Mönch közelről bal oldalon a Finsteraarhorn látható, Bern kanton legmagasabb hegye még 1x visszatekintés a gleccserre
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.05.23. 08:29
(Üzenetazonosító: 209296)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Csütörtök munkaszüneti nap volt Svájcban, keresztény ünnep áldozócsütörtök vagy Krisztus mennybemenetele volt. Általában a nyugat európai országokban ez a nap munkaszüneti nap. Bicajozni voltunk a lányommal Graubünden kantonban. A helyszínt ahogy megközelítem az autópályáról Landquart, Chur irányából a Rajna völgyében fekszik, Chur Graubünden kanton központja. Engem az érdekelt, hogy hol ered a Rajna. Ezt nem lehet egy mondatban leírni, következzen egy idézet a Wikipldiából:

"A Rajna Graubünden kantonban két forráspatakból, az Alsó-Rajna a Badus-Stock lábánál 2344 méternyi magasban a Toma-tóból fakad, több gleccserpatak befogadása után átfolyik a 12 km hosszú Tujetsch völgyön, azután fölveszi a Lukmanier-hágótól nyugatra 2453 méter magasban fekvő Scura-tóból jövő Medelsi-, vagyis a Közép-Rajnát és azután mintegy 70 km-rel lejjebb Ilanznál a glenni vagyis lugnetzi Rajnát, még lejjebb a Rabiusát és Reichenaunál egyesül a Hátsó-Rajnával. Ez a Kis Szent Bernát-hágó (San Bernardino) közelében a Marscholhornon levő Zapport gleccser vizeiből 2902 méter magasságban ered, áttör egy hegyszakadékon, végig folyik a Val Rhinen, áttör a LaRufna nevű hegyszakadékon és északnak fordul a Schams-völgybe, ezt Thusisnál hagyja el és a Domleschg nevű széles völgyben, szabályozott mederben folytatja útját. Reichenauig a Rajna 150 gleccser vizét gyűjti magába. Reichenaunál, ahol 45 méter széles, veszi föl a folyó a Rajna nevet".

Szóval az előző heti túrám helyszíne (a Lukmánier hágó) köze volt a Rajnához. Csütörtökön a Flüela hágón voltunk, ezt a hágót két irányból lehet megmászni kelet illetve nyugat irányból, mi az utóbbit választottuk(ez volt közelebb hozzánk). A nyugati hágóút Davosból indul (1560m tfsz) 13km hosszú a Flüela hágó pedig 2383 méteren fekszik. Pár száz éve a környék nem volt gazdag, jelenleg a turizmusból élnek. A környék akkor kezdett fellendülni mikor Thomas Mann megírta a Varázshegy című regényét, majd sok híres ember kedvenc üdülője lett mint Paul Newman, Gregory Peck, Yul Brynner, Lauren Bacall, Greta Garbo illetve nem utolsó sorban az angol trónörökös Károly herceg kedvenc síparadicsoma. Ezenkívül a gazdasági fórum helyszíne amit évente rendeznek.

Csütörtökön csodálatos időjárás volt Svájcban, kék ég napsütés szélcsend, tökéletes idő a túrázáshoz. A hágóutat sokan látogatják mivel nagyon látványos a több száz kerékpároson kívül voltak gyalog túrázók, voltak akik csak autóval átutaztak és voltak a hágók elmaradhatatlan részvevői a motorosok. Olyat is láttam erre már "iparág is szakosodott", hogy felvisznek egy kisbusszal pár embert bicajjal együtt majd lehet a völgybe legurulni. A kerékpár túraút Davos központjából indul, a környező hegyeken több sípálya található, az első része az útnak erdőben vezet, majd 1800 méter felett megszűnik az erdő és az egész táj kopár. Olyan Grossglockner hochalpenstrasse jellege van csak jóval kisebb. 2000 méter felett hó is volt, a hágón pedig egy tó található amikor mi ott voltunk be volt fagyva, illetve pontosan fogalmazva a széle a fagyhatár környékén volt. Aznap túrasíelőket is láttam hiszen 2300 méter felett összefüggő hó volt. A hágómászás 2 óra alatt megvolt, délben már ismét Davosban voltunk. Mivel ilyen korán még nem akartunk hazamenni az volt a terv, hogy meglátogatunk egy szurdokot. Az ötletet Cobranco túrája adta (innen is köszönöm a tippet Cobranconak), ugyanis egyik túrájuk során mikor Landquartból Davos felé jöttek utána dél nyugat irányba vették az irányt az Albula hágó felé. Davostól kb. 12 km-re található egy nagyon látványos kanyon, a harmadik alagút előtt nem kell bemenni az alagútba hanem balra le kell térni, a hely neve Schmeltzboden. Innen gyalog vagy kerékpárral lehet tovább menni. A kanyon látványos, egyik oldalon a hegyben megy az út a kocsiknak, másik oldalon Rhätische Bahn vezet a falban vagy a viaduktokon. Közben sok a vízesés, a kanyon egy irányban egy óra alatt gyalog bejárható.

Következő napot a pénteket kivettem ismét bicajos túrázás volt tervezve. A cél a Juf volt amely Thusisból indul (tfsz 720m) kb. 40km-en keresztül vezet Juf(2125m) nevű településig. Ennek a túrának is köze volt a Rajnához a Hátsó-Rajna völgyében tekertünk. Mielőtt elindultam én szeretem az útvonalat megtervezni, merre megyek milyen hegyek, látnivalók vannak a környéken. Azt láttam, hogy ez az út nagyon közel visz az olasz határhoz(volt rész ahol 20 méterre voltunk Olaszországtól) illetve volt egy gát is amiről majd később írok. Jufhoz közel található a Pass Lunghin amely Európa legfontosabb vízgyűjtő pontja(németül Wasserscheidepunkt): ez azért érdekes mert a csapadék amely erre a pontra esik három különböző irányú tengerbe folyhat: ha észak felé akkor a Julia – Albula – Alsó Rajna – Rajna – Észeki tenger/Atlanti óceánba. Ha dél felé akkor Maira/Mera – Comó tó – Adda – Po – Földközi tengerbe. Ha kelet irányba akkor Lunghintó – Inn – Duna – Fekete tengerbe. Thusiból indultunk majd dél irányba tekertünk. Az első 9km a 13-as főútun vezetett amely a San Bernadino hágóra visz fel. Ettől a szakasztól féltem, mégis egy főút gondoltam tele lesz autókkal, ez az út köti össze az Alpok északi részét (Graubündent) a déli résszel Tessinnel. Szerencsére a félelmem nem volt jogos mivel párhuzamosan a főút mellett húzódik az autópálya és a forgalom nagy része ott megy. Ez pont olyan mint az 1-es főút vagy az M1-es autópálya: attól, hogy az autópálya párhuzamosan fut a főúttal a főút még lehet forgalmas. Korán kezdtük a túrát mert tudtam hosszú utunk lesz de szerencsére alig volt egy két autó a főúton. Ami még említésre érdemes, hogy az autóplya nagyon közel vezet a főúthoz néha csak pár méter a távolság a két út között, mivel legtöbb helyen völgyben mentünk a nagy teherautók hangját a hegyek visszaverték olyan volt mintha mindig mellettem lennének, mindig azt hittem most ütnek el, pedig csak a párhuzamos úton mentek. Akkor volt jó mikor az autópályát bevitték az alagútba minket meg tovább a szurdokban. A táj ismét csodálatos volt végig tekertünk a Viamala szurdokon, érdekes volt ahogy a víz áttörte évezredek alatt a hegyet hihetetlen magasságok és mélységek voltak it a jellemző. A szurdokban semmi forgalom nem volt. Ezután következett a Rofflaschlucht, itt tértünk le a 13-as San Bernadino hágóútról amely ment dél-nyugatnak, mi pedig dél irányba mentünk a völgy úton felfele az Olasz határ irányba. Ez a keleti része ahol Olaszország beékelődik Svájc közé. A mai túránk nem volt annyira meredek 3.5% átlagos meredekségű a 40km-en keresztül, igazából hosszúsága az ami kiveszi az ember energiáját. Ezen a völgyön is nagyon szép szurdokokat meg vízeséseket láttunk, két alagútnál pedig menet irány jobbra a völgyben már Olaszország volt. Itt található a Val de Lei illetve a Lago di Lei. A bicajos túránk itt még nem fejeződött be mert a cél a Juf volt ami innen kb. 12km-re helyezkedik el illetve még meg kellett mászni kb. 400 méter szintkülönbséget. Az út 3/4 része árnyákban volt mivel a környező hegyek nagyon magasak és meredekek voltak, ez kellemes volt a túra szempontjából. Az utolsó negyed vezetett napos részen, szerencsére itt már elég magasan voltunk. Dél körül érkeztünk Jufra 1400 méter szint illetve 40km megtétele után. Ekkor már nagyon meleg volt, a környék egy zsákutca itt ér véget az aszfaltos út. Innen indul 4 óra gyalog út a Lunghin passra, amit már előbb említettem. Ide vissza jönnék a család többi részével is(persze kocsival) mert láttam olyan helyeket amelyek számukra is látogatható és nem annyira meredek.

Előző napi túránkhoz képest ide jóval kevesebben jöttek lévén, hogy nem lehet tovább menni, amit persze nem bántam mert nyugodtabb volt az út. Lefele menet azt kellett eldönteni, hogy megnézzük a Val de Lei-t vagy nem. A lányom nem-el szavazott mivel már fáradt volt én pedig igennel. Én is fáradt voltam csak tudtam, hogy nem biztos, hogy életemben még ide visszajövök(Svájcnak még rengeteg része van amit meg kell nézni). A völgy meglátogatása azért volt nehéz kérdés mert 2-300 méter szintet kellett megmászni legnagyobb melegben déli oldalon és az energiával ilyenkor már alacsony szinten álltunk. Sikerült meggyőznöm a lányomat, hogy feltekerjünk csupán 3km-t kellett tekerni 300 méter szinttel. Ami érdekes a völgy teljes területén Olaszországban fekszik U alakban az alja valahol 1800 méteren ér véget, a határ onnan Svájc. Olaszországból úton (aszfaltos) nem megközelíthető, Svájcból is csak úgy, hogy Svájc kifúrta a hegyet és épített egy alagutat a hegy közepén. Azért építette mert megkapott egy részt Olaszországból (ez az én elméletem) amin megépítette a völgyzáró gátat, mellette miden rész Olaszország: előre, jobbra balra mindenfelé Olaszország van csak a gát van svájci területen. A Vale de Lei völgy egész része Olaszországban fekszik így adja magár a völgy meg a környező hegyek, csak a gát van Svájcban körbevéve olasz területen. A gát kb. 2000 méteren fekszik és a környező hegyek havát illetve csapadékát felfogják majd villamos energiát termelnek. Nagyon látványos a környék, itt található a határ is ki volt írva csak érvényes okmányokkal lehet tovább menni. Persze nem volt ellenőrzés aki meg túrázni akar menni Olaszországba az vigyen magával személyit. Mondjuk most még szerintem nem szabad átlépni a határt a Covid19 miatt.

Lefelé gurulás volt az igazi élvezet több mint 1400 méter szintet ereszkedni 40km-en keresztül. Idén a kisebbik lányom is velem jött a bicajos túráimra. Az elején még márciusban jóval kisebb szintkülönbségeket tettünk meg kezdve 150 méter szinttel majd fokozatosan emelve a szintet most már eljutottunk 1600 méter szintig amit bír. Ezt azért csináltuk mert bedobtam a témát neki, hogy nyáron szervezhetünk többnapos bicajos túrát mint amiket Cobrancoék is csinálnak, pl. Svájcból indulva Franciaországon át majd Olaszországon keresztül megkerülni a Mont Blancot bicajjal majd visszatekerni Svájcba. Ehhez jó kondíció kell, bírni kell a több napos túrát. Azt nem lehet, hogy elviszem és második nap azt mondja menjünk haza mert nem bírja. Itthon mind a Nagy Szent Bernát hágó illetve a Kis Szent Bernát hágó útvonalát nézi, tervezi az utat ( ez a Cobranco túrák "átka" ha túl sokat nézi az ember :), persze ez csak vicc volt). Szóval hitelesítve van a lányom jöhet velem megvan az edzettsége. Zárás képen csak annyit írnék egy kérdéséből el tudtam dönteni, hogy az előző napi túráink jók voltak vagy nem: mikor pénteken hazaérkeztünk egy fárasztó nap túrázása után hátunk mögött 86 km tekeréssel, 1600 méter szinttel, nettó 6 óra 33 percet ülve a nyeregben megkérdezte vasárnap hova megyünk bicajozni? mi a terv? Mert ö is jönne. Ma azért nem bicajozunk mert esni fog az eső. Szóval látja a bicajos túrák lényegét a kisebbik lányom.
A hágóút a völgyben 2000 méter környékén már megjelent a hó Hófal 2200 méteren Flüela hágó túrázó hely befagyott tó a széle már olvad a motoros "haverjaim" lefelé a völgyben Schmelzboden Davostól délnyugatra a kanyon vízesés Viadukt Rhätische Bahnal Viamala szurdok A víz ahogy kivájta a szurdokot Vízgyűjtő gát Innerferrera környékén Viadukt, hátul az út jobb oldala már Olaszország Meredek sziklák Kisebb kanyon A kerékpározás "nehézségei" :) A kerékpározás szépségei Virágzó rét A cél Lejtmenetben jó minőségű úton Val de Lei völgyzáró gát. A határon háttérben Svájc, Graubünden kanton illetve Olasz zászlóval Ebben a völgyben csak a gát van svájci területen, minden más olasz rész. Tábla figyelmeztet Vízgyűjtő tó kb. 2000 méteren Az alagúton lehetett megközelíteni a gátat P7190001.JPG P7190004.JPG P7190011.JPG P7190012.JPG P7190021.JPG P7190029.JPG P7190035.JPG P7190038.JPG P7190040.JPG P7190041.JPG P7190048.JPG P7190057.JPG P7190058.JPG P7190068.JPG P7190071.JPG P7190072.JPG P7190075.JPG P7190001.JPG P7190004.JPG P7190011.JPG P7190012.JPG
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.05.17. 19:16
(Üzenetazonosító: 209282)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

"Minden szabad, amit nem tilos" mondja D. Nagy Lajos. Ezt mai nyelvre átültetve azt jelenti, mivel nem tiltják a bicajozást ezért lehet menni a hegyekbe kerékpározni. Ma a Lukmanier hágót másztam meg kerékpárral, ez a hágó köti össze Graubündent Ticino kantonnal. Graubünden Svájc legnagyobb kantonja, az ország délkeleti részén fekszik, Ticino pedig olasz kanton Svájc déli részén található. Az hágó utat északról másztam meg Disentis/Mustérből indulva. Ez a része Svájcnak a réto-román nyelvterülethez tartozik.

Előző bejegyzésemben azt írtam, hogy minden döntésnek van két oldala: pl. a koronavírus miatt március közepe óta Svájcban nem működnek a felvonók ezért nem lehet síelni (kivéve a túrasíelést). Most nem gazdasági vagy egészségügyi oldalról közelítem meg a dolgot hanem síelés szempontból. Ezzel a döntéssel tőlem elvettek 1.5 hónapnyi síelést. Igen ez így van de helyette kaptam 1.5 hónapnyi bicajozást. Én ezt az időszakot arra használtam, hogy a hegyekben bicajozzak. Mivel ezt nem tiltották (a kontaktok számát sem növelem), így minden hétvégén lehetett bicajozni a hegyekben.

A nagyobb hágok még nincsenek nyitva most mint a Furka, Susten vagy a Grimsel hágó, de a Veraina Davos mellett a Flüelapass már nyitva van. Szóval ma a Lukmanier hágót másztam meg. Disentis/Mustérből indultam 1130m méterről a hágó pedig 1915m-en helyezkedik el, az út hossza kb. 20 km egy irányban. Ez egy svájci BIG hágó (a bicajosok tudják mit jelent, lásd bigcycling.eu oldalt). Szép idő volt, tökéletes a bicajozáshoz. Reggel még nem voltak sokan, később megjelentek a "kedvenceim" a motorosok, amire számítottam ha szép idő van, megjelennek mind a legyek tavasszal. A hágó tetején egy völgyzáró gát van amely segítségével felfogják a környező hegyek olvadó havát majd ebből áramot termelnek. 2000 méter felett volt még hó, a táj szép volt. Teszek fel pár képet.
a völgyzáró gátnál sárga a völgy vízesés a szemben levő hegyen Tessin kantonban itt már olaszul üvözölnek erre nem mentem mert a kiírás szerinte "banditák" járnak :) "Legmesszebbről rám merengve néztek. Ködön át a" ticinoi bércek összegyűjtik a környező hegyek olvadó havát a tóban ismét a völgyben kanyon hazafelé úton az Oberalppass (2040m)
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.04.14. 17:57
(Üzenetazonosító: 209158)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Szia Stani!

Erről nem hallottam.

Virágvasárnap bicajozni voltam a lányommal. Flumsból tekertünk fel Flumserberg Tannenbodenig. Akkor sokan túráztak, a lányom azt találta ki, hogy szánkózna a sípályán, a felvonók nem működtek. Nagypénteken az egész családdal felmentünk Flumserberg Tannenbodenig. Akkor láttam, hogy a Wallensee mellől a Seejet felvonó működött. Kevesebb kabinnal mint télen de itt is hozta fel a sítúrázókat a sípályáig ahonnan már volt hó. Egy kabinban egy személy utazhatott. Hivatalosan itt a szezon húsvétig tartott volna ha nem szól közbe a vírus. Itt egész nap működött a felvonó Nagypénteken.
Előzmény: (Stani 209157)
Feladó:  StaniFérfiProfi síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2020.04.14. 09:01
(Üzenetazonosító: 209157)
Stani Hozzászólások: 5330
Regisztrált: 2003.11.03.
92 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Jók a képek !

Erről hallottál? Tegnap olvastam:

Svájcban Melchsee-Frutt kabinosa napi 2x (8 és 17 órakor) március 13. óta üzemben van és turistákat, így sítúrázókat is szállít.
Előzmény: (TibiF 209140)
Feladó:  bouquetkFérfi
Dátum: 2020.04.06. 16:16
(Üzenetazonosító: 209143)
bouquetk Hozzászólások: 274
Regisztrált: 2011.11.29.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Kedves Kata!

Egyetértünk. Több más portálon is kiveséztük ezt. Az a többségi álláspont, hogyha nem tilos, akkor lehet menni, felelősen, ésszel, a határokat nem feszegetve. Egyébként pont ez a követendő itthon is pl. a terepfutás bringázás során.
Előzmény: (TKata 209142)
Feladó:  TKataNőKezdő síelő
Dátum: 2020.04.06. 15:42
(Üzenetazonosító: 209142)
TKata Hozzászólások: 214
Regisztrált: 2009.03.10.
10 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Kedves Fiúk!
Mindig nagy érdeklődéssel olvasom beszámolóitokat, nézegetem azokat a csodálatos helyekről készített képeket. Én azt mondom, menjetek, írjatok, fényképezzetek, élvezzétek amíg lehet. Viszont ahogy nézem, sok helyen korlátozást vezettek be.
A linkelt cikk egyébként Tirol, és az "utólagos díj" a koronavírus terjedésének megakadályozására hozott szabályok megszegőire kirótt bírság. Külön figyelmeztetve a hegyi túrázókat, köztük a sítúrázókat is.
Azt kérem, ha lehet, legyetek belátással, és ne a bírság miatt, hanem körültekintően, csakis a kihirdetett szabályoknak megfelelően járjatok el.
További jó egészséget és erőnlétet!
Feladó:  bouquetkFérfi
Dátum: 2020.04.06. 12:11
(Üzenetazonosító: 209141)
bouquetk Hozzászólások: 274
Regisztrált: 2011.11.29.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Azért Dél-Tirol nem az egész Alpok, már miért ne menjen ott, ahol nem tilos? Poénnak ez elég gyenge volt.
Feladó:  TibiFFérfiHaladó síelő
Dátum: 2020.04.05. 19:56
(Üzenetazonosító: 209140)
TibiF Hozzászólások: 537
Regisztrált: 2004.11.30.
57 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Svájcban jelenleg nincs engedélyhez kötve a túrasíelés, nem büntetnek érte. Nem tudom mi a helyzet Ausztriában de itt egyelőre nincs tiltva. Persze ésszel kell csinálni. Megértem azokat is akik azt mondják ilyenkor legjobb otthon lenni, ebbe a vitába nem akarok bele menni. Itt nem kell a túrsíelésért fizetni, nekem csak az üzemanyag költségbe került a tegnapi túrázás. Persze lehet baleset, lavina, stb. Itt például a nagyobb városokban kezdik lezárni a parkokat mert túl sok ember megy ki a szép időben a természetbe és túl közel vannak egymáshoz az emberek. A túrasíelésnél ez szerencsére nincs így. Ma is voltam hegyen bicajozni sípálya mellett, sokan voltak kint szánkózni, túrasíelni. Aki hét közben végig bent van a lakásban az hétvégén kimenne. Amíg nem tiltják addig lehet menni, persze egyetértek nem ez a társadalmilag 100% elfogadott viselkedés. Én jó időben hétvégén nem szeretek otthon ülni.
Feladó:  Tumbász GeriFérfiProfi síelőProfi snowboardos
Dátum: 2020.04.05. 11:22
(Üzenetazonosító: 209139)
Tumbász Geri Hozzászólások: 109
Regisztrált: 2007.02.12.
BEMUTATKOZÁS

Persze, lehet sítúrázni! PÉNZT VIGYÉL!

Helytől függően, (pl. TIROL) most 3.600,- euróért adják az "utólagos túraengedélyeket".

Biztos ez valami húsvéti akció. Mi más oka lenne?

A németül tudóknak itt a hír is:
https://tirol.orf.at/stories/304239...5/
Előzmény: (TibiF 209133)
Feladó:  PowNőHaladó síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2020.04.05. 09:50
(Üzenetazonosító: 209137)
Pow Hozzászólások: 5
Regisztrált: 2018.04.05.

Kedves TibiF!
Nem ajánlott sítúrázni! Mások se tegyék!
Miért? Mert a jelenlegi helyzetben egész Európában le van terhelve az egészségügy és a hegyimentő szolgálatok!
Nekem van svájci Rega tagságom https://www.rega.ch - ott is a COVID-os betegeket szállítják.
Mi sem megyünk ki sítúrázni, nem az ajánlás és a tiltások miatt, miközben 3 km-re van a legközelebbi sípálya és felette a szabad freeride terület, hanem mert ha mégis baj történik akkor tovább terheljük azokat az embereket akik így is túl vannak terhelve és máshol nagyobb szükség van rájuk.
IMG-1681.JPG IMG-1684.jpg

következőutolsó laponként: összesen 74, rendezés:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
SÍELŐK NAPTÁRA » FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »