Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡
ROVATOK    HÍREK    HÓJELENTÉS    WEBKAMERÁK
TÉLI SPORTOK    FELSZERELÉS    GALÉRIA
JÁTÉK    AKCIÓK    FÓRUM    SZAKÉRTŐK

Briancon - Serre Chevalier síterep leírás cikk fotóalbum videó wellness fürdő értékelés, élménybeszámolók

Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
következőutolsó laponként: összesen 78, rendezés:
Üzenetek Üzenet íráshoz regisztrálj
Üzenet szövege
Feladó:  bouquetkFérfi
Dátum: 2018.11.13. 09:38
(Üzenetazonosító: 201799)
bouquetk Hozzászólások: 164
Regisztrált: 2011.11.29.
64 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Annyi hitvány, öreg, ócska lifttel sehol nem találkoztam, mint a 3 völgyben. A csúcs az a 4 személyes kabinos volt, ahova két ajtón kellett beszállni, és a térdem az államnál volt. Hütték meg nincsenek, WC-k meg főleg nem. Itt az vitte a pálmát, hogy a ház mellet volt egy db közös férfi női fa bódé, előtte sor. Ausztiában nincs olyan hütte, ahol ne lenne egy kulturált, tiszta vizes blokk.
Én nem vagyok egy kényes fajta, nemigen van olyan idő, hogy ne mennék ki. A buborékos lift gyors is, egyáltalán nem mindegy hogy mennyit kell vacogni felfele.
Előzmény: (Daddy 201797)
Feladó:  DaddyFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.11.12. 20:59
(Üzenetazonosító: 201797)
Daddy Hozzászólások: 244
Regisztrált: 2005.02.10.
26 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Nem akarok én vitát gerjeszteni, mert már hosszú évek óta nem síelek a "sógoroknál", de az akkori tapasztalataim alapján nem látom okát annak, hogy e terepek "infrastruktúrája" miért sokkal jobb mint a franciáké. Tudom, olvasom, hogy több a "buborékos" lift, meg "remek" a hütte hangulat. Véleményem szerint csak igen ritkán hiányzik a "buborék" védelme, mert ha cudar az idő a többség ki sem megy a pályára. Jó időben meg felesleges. Az, hogy német nyelven énekelnek "sramli" stílusban, nem mindenkit dob fel. Szerintem a legmodernebb, leggyakrabban járó síbusz sem éri el a pályaszállás "luxusát". A pályakarbantartás minősége pedig nem összevethető, mert mindenütt lehet példát mutatni a jó és az elégtelen karbantartásra. Szóval miben áll az az infrastrukturális "jobbság"?
Előzmény: (Bélapó 201793)
Feladó:  BélapóFérfi
Dátum: 2018.11.12. 18:06
(Üzenetazonosító: 201793)
Bélapó Hozzászólások: 1121
Regisztrált: 2005.11.07.
79 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Igaz! Igaz! !!! Csak ne lenne olyan fene messze!
Előzmény: (- Marky - 201774)
h i r d e t é s

Feladó:  - Marky -FérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.11.10. 17:26
(Üzenetazonosító: 201774)
- Marky - Hozzászólások: 441
Regisztrált: 2008.12.02.
47 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Az egy hetes szállás-bérlet-(esetleges busz) kombókat nézve, ár-érték arányban verhetetlen Franciaország.

Tavaly egy egy hetes túra Tignes-ben kb egy ausztriai hosszú hétvége árával volt egyenlő. (és Tignes már a francia felső kategória). Kisebb helyekre még mindig vannak csomagok 80e Ft alatt egy hétre, azért az nem semmi! Ezzel szemben egy átlagos napijegy 45 EUR a szomszédban...

OK, az infrastruktúra a sógorok felé billenti a mérleget, de magát a síélményt, adottságokat tekintve a franciáknak magasan legjobb a "Ft/hópehely" aránya :)

Én amíg kibírom a hosszú utat, addig évi 1 alkalommal (tavaly 2 is sikerült) el fogok indulni arra, minden szezonnak ez a top hete.

(Briancon amúgy az egyik legjobb francia terep, ahol megfordultam, szerencsére elég bő viszonyítási alap mellett mondhatom ezt el) Én ha Te lennék, mennék :)
Előzmény: (TZoli 201773)
Feladó:  TZoliFérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.11.10. 14:32
(Üzenetazonosító: 201773)
TZoli Hozzászólások: 902
Regisztrált: 2004.01.22.
37 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Köszönöm!
Valóban, néztem és is közben, amelyik iroda nagy tömegben viszi a vendégeket (nem írom ide a nevét, aki akarja ugyis megtalálja) tényleg kedvezményesen adja a bérletet. (Vagy még maradt neki tavalyról :) ) Amelyik csak simán veszi le a szállást a netről, amit egyébként bárki megtehet, az nem is ad csomagot bérlettel, csak szállást ajánl.
Most már nagyobb a gyerek, lehet jövőre visszatérek az Fr terepekre. De tényleg, még mindig elmondhatjuk, hogy ár-érték arányban Fr a legkedvezőbb?
Off: csak az a 304 Eur már nem annyi mint tavaly.
Előzmény: (Egér 64 201772)
Feladó:  Egér 64FérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.11.10. 12:15
(Üzenetazonosító: 201772)
Egér 64 Hozzászólások: 208
Regisztrált: 2009.11.26.
24 síterepet értékelt

Tavaly (254,8 €) óta 4,2 euróval lett drágább a 6 napos síbérlet. http://www.serrechevalier.com/skiing/liftpass-prices.aspx
Előzmény: (TZoli 201770)
Feladó:  pongormikiFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.11.10. 10:14
(Üzenetazonosító: 201771)
pongormiki Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2012.02.06.
12 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Sziasztok! Én ide utazom január közepén, és pontos árat tudok írni utazással, bérlettel, szállással, üdülőhelyi adóval 304 euró lesz a hat nap sízés. Ez semmivel nem drágább, mint 4 éve, amikor itt voltam. Persze szét kell nézni az ajánlatok között, mert van olyan iroda, amely évent majdnem 10 százalékot emel.
Feladó:  TZoliFérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.11.10. 08:30
(Üzenetazonosító: 201770)
TZoli Hozzászólások: 902
Regisztrált: 2004.01.22.
37 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Továbbra is nyitott a kérdés. Most 259 Eur egy 6 napos síbérlet ár. Tavaly is ilyen drága volt?
Köszönöm segítségedet, de nem akarok kedvezményes csomagot vásárolni, sem az idei szezonba ide utazni. Síeltem már Fr-ben, szenzációs, ismerem a csomagajánlatokat is, tudok a ma már egyre kisebb kedvezményekről is. Lehet, hogy egyszer majd ide is eljutok, de az idei szezonban nem valószínű. Egyszerűen csak az érdekel, hogy a nagy reklámmal beharangozott fejlesztések vajon mennyivel dobják meg a síelésünket? Minden drágul. Abszolút is és relatíve is. Egyrészt emelkedik a síbérlet ára. Másrészt erősen romlik a forint, ez kihat a szállásárra is. Erős tempóban emelkedik az üzemanyag ára. És akkor az általad említett kedvezmények köre is egyre jobban szűkül be. Régebben, mikor még kevesebb utaztató volt, nagyobb mennyiségben ígértek vendéget egy terepre, nagyobb kedvezményeket tudtak elérni. Ma már mindenki utaztat, már egy 20 fős csoportot sem tud egy iroda egy útra kiállítani, az Fr-es buszok is több helyre mennek.
Előzmény: (Daddy 201763)
Feladó:  DaddyFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.11.09. 15:39
(Üzenetazonosító: 201763)
Daddy Hozzászólások: 244
Regisztrált: 2005.02.10.
26 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Én úgy tapasztalom, hogy a helyszínen megvásárolva mindig drágább (lenne) mint amennyit itthon fizetek be erre a síút részeként. Nézz körül a "síutak, sítáborok"-on és valamivel 300 euró feletti összegért (nem elő vagy utószezonban) szállás, oda-vissza buszutazás és síbérlet "csomagot" lehet venni. Ha nem busszal utazol még olcsóbb a "csomag".
Előzmény: (TZoli 201760)
Feladó:  TZoliFérfiKezdő síelőKezdő snowboardos
Dátum: 2018.11.09. 09:55
(Üzenetazonosító: 201760)
TZoli Hozzászólások: 902
Regisztrált: 2004.01.22.
37 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Most 259 Eur egy 6 napos síbérlet ár. Akármilyen árfolyammal nézem, ez 80ezer HUF felett van mindenképpen. Tavaly is ilyen drága volt?
Feladó:  BrockeyFérfiProfi síelő
Dátum: 2018.11.07. 13:59
(Üzenetazonosító: 201746)
Brockey Hozzászólások: 145
Regisztrált: 2007.03.16.
26 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Na, megvan az idei új sítérkép, letölthető innen:
https://www.serre-chevalier.com/wp-content/uploads/2011/07/BD-PLAN-PISTE-18-19-PRINT-TOTAL...
És ezek szerint az új 6osülős, gyorsíthatós Cote Chevalier már működik Villeneuve-ben, helyettesítve a régi lassú 3as Frejus-a régi lassú 3as CoteCh-a húzós Pré du Bois lifteket. Ezek el is tűntek a térképről.
1875m-ről 2400m-re 6m/s sebességgel, 6:40 perc alatt visz fel. Így megoldódott a Monetier-ből Briancon irányába hazaigyekvők problémája, ha jól sejtem. Ez a 10. gyors lift a középső chantemerle-i-villeneuve-i részen, és régi ülős már csak 1 van, az Aiguillette:-)
Jövőre három új lift átadása van tervben, kettő a monetier-i részen, egy pedig Villeneuve alján:
https://www.skiresort.info/ski-resort/serre-chevalier-brianconchantemerlevilleneuve-la-sal...
A Méa sajnos még várat magára, év nélkül szerepel:-(
Előzmény: (Brockey 198158)
Feladó:  k-balintFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.02.11. 13:59
(Üzenetazonosító: 199271)
k-balint Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2016.02.20.
4 síterepet értékelt

A szerkesztőség ezt a hozzászólást kiemelte, és megjeleníti a síterepről írt élménybeszámolók között.
Február 3-tól 10-ig síeltünk Brianconban (Serre Chavelier-ban), tehát az utolsó héten a francia síszünet és a főszezon előtt, azaz aki később indul, az általunk tapasztaltnál már nagyobb tömegre számíthat.
Busszal utaztunk, és nagyon hamar, péntek éjszakai indulás után már szombat délután megérkeztünk, még a hatalmas brianconi Casinóban is volt időnk bevásárolni a hétre, ahol jóval nagyobb a választék és valamivel jobbak az árak, mint a sífalvak kis boltjaiban.
Mi a négy, a völgyben található helység közül Villeneuve-ben szálltunk meg, és ha újra jönnék, biztos, hogy újra itt foglalnék szállást. Villeneuve ugyanis pont a völgy közepén van, a szállásunk mögül két hosszú felvonó is indult a terep kellős közepére, ahonnan bármelyik irányba könnyedén át lehetett csúszni; ezzel szemben Brianconból csak egyetlen felvonó indul, ami elsőre kevesebb pályát érint, hosszabb idő átcsúszni a többi pálya irányába, ráadásul az ottani felvonóhoz (Prorel) minden egyes csúszás után le kell csatolni, és léccel a vállunkon lépcsőzni. Villeneuve-ben is minden van, amire szükség van: kicsi, de a célnak teljesen megfelelő közért, sportboltok, stb. Mi a Concorde nevű apartmankomplexumban szálltunk meg egy kétszemélyes, apró lakásban: persze nem luxus, de abszolút semmiben nem szenvedtünk hiányt, és az első felvonó 2-3 perc alatt elérhető volt (nagy parkoló is van, ha valaki autóval érkezne). A síbusz egyébként idéntől fejenként 2 euróért visz át a másik falvakba/városokba, de aki először utazik vele, érdemes mindig előre megtudakolnia, pontosan hol is lesz a visszafelé menő irányban a buszmegálló, a brianconi üzletközpontnál például nagyon el van dugva.

A Serre Chevalier síterepet mindenkinek csak ajánlani tudom, minden szempontból tökéletes volt. Egyrészt minden tudásnak megfelelő pályából rengeteg van, a kellemes természetnéző zöld lankáktól a gyorsulásra és gyakorlásra is alkalmas kékeken, a lazább és a meredekebb pirosokon át egészen az olyan feketékig, amelyeken az úri síelők is lejöhetnek, és az olyanokig, amik a kezeletlen hegyoldalak kedvelőinek jók. (És persze végig, hihetetlen nagyságú területen van lehetőség pályán kívüli síelésre, egy hét alatt nem is nagyon láttunk olyan hegyoldalt, ami ne lett volna tele lécnyomokkal.) Másrészt pedig – nekünk ez a legfontosabb – rengeteget lehet egyhuzamban csúszni, legalább tucatnyi lehetőség van arra, hogy 6-8 kilométereket lehessen megállás és felvonózás nélkül, egyhuzamban síelni. Ráadásul – talán mert hatalmas rendszerről van szó – nagyon jól eloszlanak a síelők, mi az egy hét alatt, írd és mondd, egyetlen egyszer sem álltunk sorba felvonónál két percnél többet, de tízből kilencszer csak becsúsztunk, és már ülhettünk is a felvonóba, még a reggeli pályanyitáskor is ez volt a helyzet. (Aki Brianconban száll meg, ezen a téren talán rosszabbul jár, de ezt nem tudom biztosan, reggel sosem indultunk onnan.) Hüttéből is sok van, a gourmet éttermektől kezdve a snackbárokig, bár ezeket nem a csúcsokon, inkább egy szinttel lejjebb érdemes keresni. A felvonórendszer is nagyon jó: nincs egyetlen pálya sem, amit irreálisan bonyolult lenne elérni, és úgy van kialakítva a rendszer, hogy sokat lehessen csúszni két felvonózás között, azaz soha nem kell mondjuk a reggeli első órát csak felvonó és felvonó között utazgatva tölteni, ami nagy előny.
Nekünk a hóhelyzettel és az időjárással is szerencsénk volt. Mielőtt érkeztünk, sok hó esett, és az ottlétünk egyik napján is hullott pár centi. Úgyhogy az összes pálya végig nyitva volt, és egy bizonyos magasságig minden nap végig is ment a pályákon a ratrak – bár nekem kicsit furcsa volt, hogy egy szint fölött már hagyták a pályákat úgy, ahogy voltak, és azért hat nap után ez már több pályára rányomta a bélyegét, bár tényleg igazán rossz állapotú, ezen-soha-többet pályával talán csak eggyel találkoztunk. Illetve ami még furcsa volt számomra, hogy egy-két pályára egyik nap nagyon zavaró hókupacokat építettek műhóból, amit nem ratrakoltak le, csak jelezték zászlókkal, hogy vigyázzunk. Délután 3-4 felé pedig még ilyen kevés emberrel is érződött azért a hóminőségen, hogy melyik pályák a legnépszerűbbek, melyikek vezetnek a szállások felé: ezek délutánra sokszor jegesre voltak gyalulva és rendesen ki voltak buckázva. Érdemes tehát már kilenckor elkezdeni a napot, ha az ember a jobb hóminőséget szereti.
A pályákról: haladó síelők vagyunk, leginkább a piros pályákat szeretjük. Ezek közül két kedvencünk volt: a villeneuve-i szakaszt a monetier-ivel összekötő, hosszabb Cucumelle (a Vallons felvonó mellett), ahol nagyon jól váltakoznak a meredek és a lankás szakaszok, és végig széles, így az sem baj, ha tömeg van, ráadásul még hóágyúk is vannak, úgyhogy a hó miatt sem kell aggódni. A másik pedig a Col du Prorel csúcstól Brianconba vezető összes pálya, főképp a végén a Vauban nevű: itt sok-sok kilométert lehet egyhuzamban csúszni, aki csak piroson szeretne, az a Prorel 1-2 felvonó végétől indulhat, de egyszer-kétszer érdemes felmenni a csúcsig, ahonnan egy hosszú kék szakasz után lehet a pirosra csatlakozni. (A kék, Chemin nevű pályán van 1-2 kilométer „természetjáró”, nagyon lankás, de nagyon szép szakasz is, aki irtózik a lassú andalgástól, ezt talán kerülje el.) Illetve az Yret csúcsról levezető piros pálya is nagyon jó, bár rövidebb, viszont innen is rá lehet kanyarodni a kék Eychaudára, majd mondjuk a piros Corvariára, hogy 6-8 kilométeren keresztül, a csúcstól egészen a faluig csússzunk. (A Clot Gaillard pálya is elég jó lenne, de vigyázat, ebben van egy szakasz, ahol több emelkedő követi egymást, lehetetlen eléggé felgyorsulni ahhoz, hogy gyaloglás-mászás nélkül megoldjuk a csúszást, én legalábbis egyszer sem láttam senkit, aki elég lendületet tudott volna venni ehhez.)
Ajánlanék egy fekete pályát is, amit mindenkinek érdemes kipróbálnia, aki legalább középhaladónak érzi magát: nem is „igazi” fekete pályáról van szó, hanem egy, bár elég meredek, de nagyon széles és szépen kezelt, hosszú (3,5 kilométeres) pályáról. Ez a Casse du Boeuf az azonos nevű felvonóval párhuzamosan. Szerintem ezt csak-egy két hosszabb meredek szakasz miatt nevezik feketének, és nem pirosnak, de mivel széles, ezeken a szakaszokon is vígan húzhatja az S-eket, aki nem elég magabiztos.
A kék és zöld pályákról pedig semmi rosszat nem tudok elmondani, a Serre Chevalier terep tökéletesen megfelelő a kezdők számára is: rengeteg az ilyen pálya is, és kivétel nélkül mindegyik nagyon élvezetes még haladóknak is. És ezen a terepen még az átlagosnál is jobban lehet bízni a franciákban: nem találkoztam olyan kék pályával, ami valójában félelmetes lehetett volna egy kezdő számára.
Összességében nagyon ajánlom mindenkinek a terepet, ráadásul ez van az egyik legközelebb Magyarországhoz, úgyhogy még azoknak is megfelelő, akik ódzkodnak a hosszú utazástól: kora reggeli indulással autóval már estére itt lehet lenni. És tényleg nagyon megéri.
Feladó:  BrockeyFérfiProfi síelő
Dátum: 2018.02.02. 11:26
(Üzenetazonosító: 198915)
Brockey Hozzászólások: 145
Regisztrált: 2007.03.16.
26 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Megosztanék pár nekem nagyon tetsző idei friss (decemberi-januári) képet, amit a hivatalos honlap közösségi oldalán találtam:
Az első 01.24-i kép Chantemerle alsó felét mutatja, a második 01.28-i Villeneuve völgyállomást, a harmadik 01.14-i a chantemerle-i részen a Grand Alpe hüttét 2193m-en a felette lévő Grand Serre zöld ratrakolt pályáról. A negyedik 12.27-i kép nem tudom, melyik zöld pálya lehet, az ötödik 12.13-i kép pedig a Chantemerle feletti középső állomás, az 1905m-en található Serre Ratier feletti részen készült. Itt baloldalon Villeneuve település látható, középen az Orée du Bois 4esülős az alatta futó fekete Pylones pályával, jobboldalon pedig a Combes 6osülős a mellette található Stade és Draye piros pályákkal, háttérben pedig Chantemerle település.
Chantemerle alsó fele 2018.01.24. Villeneuve völgyállomás 2018.01.28. A chantemerle-i részen a Grand Alpe hütte 2193m-en a felette lévő Grand Serre zöld ratrakolt pályáról 2018.01.14. Egy ratrakolt zöld pálya 2017.12.27. Chantemerle középső állomás, Serre Ratier (1905m) feletti rész. Baloldalon Villeneuve település, középen Orée du Bois 4esülős az alatta futó fekete Pylones pályával, jobboldalon Combes 6osülős a mellette található Stade és Draye piros pályákkal 2017.12.13
Feladó:  DaddyFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.02.01. 18:21
(Üzenetazonosító: 198884)
Daddy Hozzászólások: 244
Regisztrált: 2005.02.10.
26 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Jan.20-tól voltam ott így emlékszem a terep akkori viszonyaira, bár (ha nem tévedek vagy beszélnek rá) én már nem keresem a fekete pálya kihívásait, mert a 70. éves "felfüggesztéseimet, rugózatomat" ha lehet kímélem. Mint korábban írtam, az hogy akkor milyenek voltak a pályák, nem jelentik azt hogy a jövő héten is ugyanazt tapasztalod, ezért az értékelésüktől eltekintenék. Ha "érdekességre" vagy kíváncsi, akkor figyelmedbe ajánlom a Pic De Lyret csúcsról induló feketét amit mindenki máshogy ítél meg. Van aki szerint nagyon jó, mások szerint "soha többet". Megjegyzem, hogy az innen induló pirosat viszont mindenki dicséri (a tériszonyosok kivételével) és én is ajánlom. Elég egyedi a Bachas ponttól a völgy felé vezető fekete, ami induláskor zöldnek néz ki, de utána néhány "fal" késztet átgondolásra a hogyan tovább kérdésben, és a vége felé kipróbálhatod azt is hogy milyen ha szűk a hely. Ezek nem Briancon közeli pályák, de onnan is elég hamar el lehet jutni ide.
Előzmény: (k-balint 198874)
Feladó:  k-balintFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.02.01. 12:32
(Üzenetazonosító: 198874)
k-balint Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2016.02.20.
4 síterepet értékelt

Köszi! Igen, mindenképp megnézem azért a pályát (és persze fordítva is működik, amit írtok: voltam már olyan, keményre fagyott, buckás piros pályán, ami ezerszer rosszabb volt, mint egy tök jó állapotú fekete).

Viszont ha valaki konkrétan emlékszik a terepre, tudtok javasolni olyan feketét, ami a legjobbak közé tartozik átlagos, nem rossz körülmények között? (Holnap indulok, és jelenleg nagyon szép időt, jó havat mutat szerencsére a jelentés.)
Feladó:  Egér 64FérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.01.30. 10:50
(Üzenetazonosító: 198821)
Egér 64 Hozzászólások: 208
Regisztrált: 2009.11.26.
24 síterepet értékelt

Nagyjából igen...:D
Előzmény: (Daddy 198818)
Feladó:  DaddyFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.01.30. 08:22
(Üzenetazonosító: 198818)
Daddy Hozzászólások: 244
Regisztrált: 2005.02.10.
26 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Arra gondolsz, hogy ami a franciáknál kékkel jelölt, az az osztrákoknál már piros?
Előzmény: (Egér 64 198815)
Feladó:  Egér 64FérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.01.30. 00:59
(Üzenetazonosító: 198815)
Egér 64 Hozzászólások: 208
Regisztrált: 2009.11.26.
24 síterepet értékelt

Franciáknál a szinjelőlésekkel azért vannak problémák, nem egy síterepen lehet ezt tapasztalni.
Előzmény: (k-balint 198795)
Feladó:  DaddyFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.01.29. 22:10
(Üzenetazonosító: 198811)
Daddy Hozzászólások: 244
Regisztrált: 2005.02.10.
26 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Az én szubjektív véleményem szerint a francia síterepeken a fekete pályajelzést komolyan kell venni. Lehet hogy nem az egész pálya "fekete", de biztos lehetsz benne hogy van olyan szakasza, vagy szakaszai, melyek megfelelnek az alkalmazott színjelzésnek. Egy pálya, - így a fekete is - minősége, nehézsége függ a nap meteorológiai (pl. ködös, felhőben van) és hóviszonyaitól is. Lehet az a bucka nedves ragadós hóból, és lehet kőkeményre fagyva is. És azért ez sem mindegy. Ezek csak példák, melyekkel utalni akartam arra, hogy a múlt héten tapasztaltak nem biztos hogy helytállóak ezen a héten. Kedvezőtlen viszonyok befolyásolják azt érzést is, hogy a "keskeny" pályát mennyire érezzük keskenynek. Mert van itt (is) keskeny szakaszú fekete. Én azt javaslom, hogy mielőtt rámennél a lehető legalaposabban nézd meg, mert van itt olyan mely zöld pályának néz ki az induláskor. Ha úgy látod hogy menni fog, próbáld ki. És fogadd el, hogy nem szégyen elkerülni. Mert aki halálfélelemben lerolózik rajta, nem biztos hogy jobb síelő nálad.
Előzmény: (k-balint 198795)
Feladó:  k-balintFérfiHaladó síelő
Dátum: 2018.01.29. 14:24
(Üzenetazonosító: 198795)
k-balint Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2016.02.20.
4 síterepet értékelt

Sziasztok! Tudnátok írni pár mondatot arról, hogy mit jelent általában Serre Chevalier-ban az, ha egy pálya fekete? Az előző hozzászóló azt írta, sok helyen nem is lennének feketék. Ezt hogy kell elképzelni? Mennyire vannak kezelve ezek a pályák? Mennyire buckásak, jegesek? Mennyire szélesek/keskenyek? Illetve jól síelő, de "igazi" fekete pályákon nem túl sok tapasztalattal rendelkező síelőknek melyik fekete pályákat ajánlanátok? Melyikek olyanok, mintha valójában inkább pirosak lennének?
Köszönöm!

következőutolsó laponként: összesen 78, rendezés:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Szeretném megkapni a síelők.hu friss híreit és síelőknek szóló aktuális ajánlatait.
Elfogadom az adatvédelmi elveket.
Hírlevél archívum »
UTASBIZTOSÍTÁS -10%
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 179 vendég és 17 regisztrált felhasználó látogatja.
Asztali nézet