Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Szlovákia
Chopok dél és észak
síterep infó oldal
ÉRDEKEL
SZÁLLÁSAKCIÓ
Hotel Bystrina - Nyári családi csomag
ÜZENETEK (3496)Időben csökkenő Időben csökkenő
Bata Attila
2086 élménybeszámolót írt
2086
17 éve tag
2024.03.28. 15:36
Igen, én is így gondolom, de azért megnéztem a statisztikákat :)

Az utóbbi 10 évben a felső részeken most a legtöbb a hó. Fenn, tehát teljesen rendben van. Az alsó részek már más kérdés. Gyakran nem volt elég hideg 1500 méter alatt, így hó helyett eső áztatta a hegyet.
Előzmény: (jóska63 221192)
jóska63
526 élménybeszámolót írt
526
15 éve tag
2024.03.28. 06:52
Nem tudom, de szerintem hosszú idő óta a legtöbb hó volt Chopokon idén
Előzmény: (Tobi 221191)
Tobi
80 élménybeszámolót írt
80
17 éve tag
2024.03.26. 23:00
Tegnap, március 25-én zártuk a szezont Chopokon. Tále mellett volt a szállásunk, reggel felvonónyitásra ott voltunk Krupován. Talán az egész parkolóban volt akkor 15-20 autó. Reggel esett a hó, az út sem szórva, sem takarítva nem volt, ha kicsit több esik, fel se tudtunk volna menni. Kicsit de ja vú érzésem volt, emlékeztetett a 2019. márciusi 14-i helyzetre, de most nem történt baleset. Azt nem találtam meg itt az oldalon, linkelem az egykori Index.hu beszámolóját: https://index.hu/mindekozben/poszt/2019/03/19/mint_a_biliardgolyok_ugy_csapodtak_egymasnak_az_autok_a_chopokra_vezeto_uton/

Szóval két napig tél volt az Alacsony-Tátrában vasárnap (03.24. és 03.25.) és azért hétfőn jöttünk, mert kisebb a tömeg és a szél is lejjebb állt. Ez nagyjából be is jött, habár erős volt a szél erdőhatár felett, de nem annyira, hogy ne lehessen látni semmit, illetve a felvonók is jártak. Egyből felmentünk a csúcsra és irány át északnak.

1400 méteren volt egy nagyon erős választóvíz, alatta gyakorlatilag nem volt természetes hó, felette viszont hirtelen és gyorsan növekedett, igazi téli világ volt. Lukován, 1670 méteren kb. egy méter hó volt, a csúcson meg másfél méter. Az látszik, hogy alul hónapok óta nem volt nagy havazás, bődületesen rossz volt a tél. Nekünk szerencsénk volt, a két hideg nap alatt kifagytak a pályák 1400 méter felett, és esett 5-10 cm friss hó is, gyönyörű fehérré változtatva mindent.

1800 méter felett dühöngő hóvihar volt délután kettőig, utána megjavult az idő. 1400-1800 méter között eszményi idő, hideg, csikorgó és sok hó és a pályák is nagyon jók voltak ebben a magasságban. Nagy szívfájdalmam, hogy a régi kétüléses, ami Ronvá Holától Konsky Grünig jár, pont az ominózus magasságon (1491-1843 méter) nem üzemelt, pedig a piros 11a pálya zseniális állapotban volt, talán az egész terep legjobbja volt, de az 1-es is remek volt. A 11-es nem volt túl élvezetes (főleg az alja nem), ellenben a kék 5-ös tök jól tartotta magát még Záhrádkynál is. Az 1a lenti része már zárva volt hóhiány miatt, de azért én lementem rajta a régi lécemmel, igaz, el is estem. De azért sikerült megcsinálni, erős a gyanúm, hogy ebben a szezonban én voltam az utolsó léccel lesikló ezen a pályán. :)

Sajnos a Lukovára felvivő ülőliftek közül egyik sem járt (se Jasna, se Otupné), amit nem is értettünk, mert így nagy kerülőkkel lehetett csak felmenni, egyedül a kabinossal a csúcsig, majd onnan le. De mivel ott egész délután kettőig hóvihar tombolt, ez nem hozta meg a kedvünket.

Otupnéról sajna csak gyalog lehetett visszamenni Biela puthoz, de engem kellemesen meglepett, hogy kb. 100 méter volt csak, a régi, csak északot ábrázoló térképeken sokkal többnek tűnt ez.

Ebéd a Björson hotelben volt, nagyon finom és olcsó volt, de fel kellett lépcsőznünk Jasna és Biela put között a pályán megállva, de nem bántuk meg. Ebéd után kitisztult a csúcs, meglőttük a kötelező fotókat és irány dél. A 35-ös és 33-as felső részei zseniális állapotban voltak még délután is, az kell mondjam, hogy március legvégén ilyen szezon után még kész csoda, hogy ilyen állapotok voltak. Viszont 1400 méter alatt, Kosodrevina után már tényleg nagyon kásás volt és olvadt, szenvedés volt a 33-as. Utolsóként jöttünk le a pályáról, 16:15-re értünk le Krupovára egy erfurti családdal egyetemben. Számomra ezzel zárult a szezon.

Összességében remekül éreztem magam, a tracker szerint 71 km-t mentünk (felvonózással együtt), vagyis a tiszta síelés kb. 45-50 km lehetett, ami szerintem tavasszal, sok felvonó nem működése esetén nagyon jó érték. Igaz, csak ebédelni álltunk meg, amúgy végigtoltuk az egész napot. Kb. 35 km-nyi sípálya üzemelt az 51 km-ből, ami végülis elfogadható március legvégén, pláne ilyen gyatra szezon után.

Ismerősöm, aki életében először volt Chopokon (kb. 20 év Franciaország után), nagyon dicsérte. Nekem is abszolút pozitív volt, visszamentem egy napra a télre. Mától nagy felmelegedés jön, szóval szerintem ebben az évben utoljára március 25-én lehetett igazán télies körülmények között csúszni. Felcsavarok pár képet albumba is.
Érkezéskor reggel Krupova
Chopok-csúcs reggel, igazi ítéletidő, -7 fok, hóvihar
A Chopok-csúcs (2024m) a Rotunda tetejéről
11a ez is
A Derese-csúcs
Az Alacsony-Tátra főgerince délután, nyugati irányba a Rotundától
11a pályán még reggel
Chopok-csúcson lévő síelők kb. 15:10-kor a Rotunda tetejéről.
Piros 11-es kb. 1400 méter magasan
2a átvezető. Kedvenc képem erről a napról, igazi téli mesevilág
11-es pálya legalja Záhradkyhoz közel
B1 felvonó közepe táján vagyunk, délutáni napos kilátás
A lezárt 1a pálya, hát tényleg sokszor már a füvön csúsztam
Az 1a pálya alja, itt jöttem le , csak ez alulról készült kép egy órával később.
A 7-es feka pálya délután
34c pályáról készül a szezonzáró fénykép délután négykor
Chopok-dél, délután 16:10-kor, még utoljára megsütötte a Nap a lejtőt. A képen a 34c pálya és részben a 35-ös, közvetlenül a Derese-csúcs alatt.
Lilivirag
1 élménybeszámolót írt
1
8 éve tag
2024.03.25. 23:31
Üdv Hello!

Tóth Balázs vagyok.
Van 2db napijegyem Jasnara ami 03.31.-ig használható fel...sajnos nekem nem sikerült kijutnom!
Nagyon szívesen átadom valakinek aki szívesen felhasználná!

Köszönettel:

Tóth Balázs 20/3391779
Hiking
7 élménybeszámolót írt
7
2 hónapja tag
2024.03.25. 11:11
Március 24-én vasárnap egy Gyömbér sítúra utáni napon síeltünk egyet a Chopokon. Délről érkeztünk, de többet síeltünk északon.

A tavaszi időpont ellenére a fenti északi pályák tökéletes állapotban voltak. Előtte éjszaka esett egy kis porhó, ami simára csiszolta a kemény firn réteget, néhol maradt belőle, és ezen a puha porhó rétegen nagyon kellemes érzés volt síelni, a fenti fagypont alatti hőmérséklet miatt pedig nem romlott az állaga napközben sem. Az 1-es pálya (illetve 1a, 1b) volt a legszuperebb, csak a kabinos középállomás előtti részen volt számottevő buckásodás, emellett a 11a, 5a, 5b és az 5-ös teteje is jó volt (11-2a csomópontig). Viszont a 11 katasztrófa volt, azért mentünk le, mert a 3-as skálán 2-es állapotot írta a weboldaluk, hát ez erős túlzás volt, a pálya hiányos volt és kásás, mocskos, latyakos.

Tömeg nem volt vészes, viszont mivel északon a felső ülésesek a 2 személyes kivételével nem mentek, ezért délelőtt elég nagy tömeg tudott lenni az A1 kabinos felvonónál, délután már oké volt.

Északon a fenti pályák is rosszabbak voltak mint délen, de azért 34c-34b, 33a, 35, illetve 33 a tányéros felvonó aljáig jók voltak. Ami a tányérost (C6) illeti, én most próbáltam először ezt, na ez brutál erősen, gyorsan húz, szóval nem csak úgy van kiírva, hogy csak tapasztalt síelőknek, hanem komolyan kell venni. Én viszonylag kezdőként ki is estem belőle, sajnos még a panoráma pálya elágazás alatt, így mivel nem akartam lemenni a hiányos 33-ason, ezért visszasíeltem a felvonó aljához és újabb próbálkozásra sikerült feljutnom, hogy aztán a panorámán lesíeljek a kabinos középállomásához, hagyva ezt a felvonót.

A 32-es fekete pálya jeges buckás volt, a felső, keskeny szakaszán jobb volt inkább mellette csúszni, mert a pálya semmivel nem volt jobb mint off-piste mellette, de utóbbival legalább nagyobb íveket lehetett tenni. A szélesebb szakaszán kicsivel talán jobb volt, de sok élvezet nem volt benne.

A végén lecsúsztunk délen az aljáig, nos az alsó pályák totál használhatatlanok voltak normális síelésre, latyak, hiányos pályák, a 34a-n sikerült egy nagyon rondát esnem is. Szerintem idén már célszerűbb a nap végén Kosodrevina-tól felvonóval lemenni.
bertazs
107 élménybeszámolót írt
107
11 éve tag
2024.03.21. 11:18
Tegnap (03.20) egy napra kiugrottunk Chopokra egy kis tavaszi karistolásra. Az északi oldalra mentünk, mert bár kicsit messzebb van, de már sokszor belefutottam, hogy délen nem járt a csúcsra a lift (szél, vagy műszaki hiba, vagy akármi más miatt) és nem lehetett átjutni északra sílécen, csak kocsival körbe, ha nem akartunk egész nap dél alján bohóckodni. De vissza a tegnapihoz, nagyon jól sikerült a csúszás, gyönyörű napsütéses idő volt, semmi köd, szélcsend (érted! szélcsnd a Chopokon!). Fent tökéletes pályák lejebb már firnes, olvadt földes lepusztult tavaszi hófoltok, északon és délen is. A csúcsok és a csúcsfelvonók alja között érdemes síelni. Legjobb pálya tegnap a fekete 7-es volt tökéletes állapotban mardt végig, ill. valami csoda folytán a Biela putba levezető pálya (itt parkoltunk mert a Lucky már le van zárva a lift sem jár) is egész nap kitartott, teljesen jó állapotban maradt. A legszélső narancsárga kabinos melletti pályáról ez már nem mondható el és visszacsúszni se lehetett róla, mert nem járt az átkötő 4 üléses lift, a narancs kabin aljából vissza kellett sétálni Biela putba. Szerencsére nem nagy távolság. Az 1-es pálya is egész jól bírta, nap végére kezdett kicsit buckásodni, de már közel sem annyira mint 1-2 héttel korábban, mert itt is kopik és elég vékony már a hóréteg. A 11-es pálya nagyon jeges volt, a középső szakaszán jobb választás volt a pálya mellett csúszni, az alján pedig már alig van hó, barna sáros trutyi, jó nagy kikopott foltokkal, úgyhogy Zahradky-ba már nem érdemes lecsúszni. A déli oldalon is a felső pályák nagyon jók voltak, az alja már felejtős az olvadás miatt. Tömeg, sorállás nem volt sehol. Az 1 napos bérlet online 45€ volt, nekem megérte. Soha rosszabb napot Chpokon!
oragod
15 élménybeszámolót írt
15
2 éve tag
2024.03.18. 15:47
Kis összefoglaló a márc. 15-i hosszú hétvégénkról, négy (CS-V) síelős napról.
Szállás Hotel Grand Jasna, a 10-es induló állomásánál. Korrekt és jól felújított hely, GoPass feltöltés járt hozzá CS-V napokra, remek kis kültéri szaunás-jakuzzis wellness, jó konyha, síszobában ventillátoros szekrény, és az ózongenerátor remekül szagtalanít.

Jasna is megérezte a meleget, ez tény. Több alsó pályán már eltűnt a hó és/vagy még kása sincs: csütörtökön még le tudtunk menni a 14-es aljáig (Lucky) a legvége felé már csak fél méter széles csíkon; másnap már le is zárták. Illetve láttuk, hogy lezárták: 11, 1a és 12.
Biela Put-nál a B3-A3 közti összekötés vegyes latyak és sár, kopasz fűvel, ami nem csoda a 10-15 fokban.

De ezt leszámítva a pályák működnek, tartják magukat, még a 13-as tanuló és az 5-ös alja is.
1200 fölött az elmúlt időszak felmelegedéséhez képest mindenütt jól síelhető hó van. A Rotunda körül jég és hó, ld. a képeket.

Minden nap igyekeztünk lift-indulásra (8:30) odaérni.

Csütörtök-péntek szép napsütéses időben sikerült mennünk a magasabb fekvésű 13, 5, 5a, 5b, 11, 11b, 10, 10a pályákon.
Átkirándultunk a déli oldalra is, 34c, 34b, de ez nem tetszett, a déli oldalon furcsán kásás-csomós-buckás agyonhasznált volt minden.

Szombaton eljött a létező legrosszabb idő: kopogós esőben mentünk pályára és a 10-es kéken mentünk köröket, leginkább mert a hozzá tartozó A3 Grand Jet kabinjában védettek voltunk az esőtől. Ami idővel elállt, és lekúsztak a felhők a földig, így a siklással is csaptunk ki magunkra nedvességet. Ennyit még sosem ablaktörlőztem a kesztyűm ujjával. Sokaknál előkerült az esőköpeny. Tettünk egy kört Luková, Rovná Hola, Priehyba felé is, de nem volt élmény, sajnos a nap végéig csak kicsit tisztult az idő. A déli (Deres) oldalon bemondtak pár lezárást (32-es, 33-as).

Ilyen jól még nem esett az esti jakuzzi. Szombaton késő estig dolgoztak az A3 Grand Jet indulóállomásánál: hoztak kb.100m-re való havat fentről, 10-20cm vastagon eldolgozták.

Vasárnap hajnalban is esett az eső, verte a bádogtetőt, brrrrr, már azon gondolkodtam félálomban, hogy korai hazaindulás lesz ebből. Erre láss csodát: az eső átment hóba, és az este ratrakolt pályákra friss 2-5 cm hó esett, még lent a völgyben is.

Hihetetlen látvány fogadott fent: porcukor hóval a földön és a fákon, mint a legszebb januári télben.
Friss szűzhóban lehetett tolni mindenütt. És hozzá a nap is kisütött, hegyen mínuszokkal, völgyben nulla fokkal.
Ideális körülmények születtek egyik pillanatról a másikra, nagyon szép lendületes volt az 5-ös és az 1-es is.

Szombatra verseny volt hirdetve, Vlhovával reklámozva, de végül azt hiszem a vasárnapi, 7-es feketén megrendezett verseny lett a szombati esőnapja.

Szerencsések, akik most tudnak menni, ha jól látom nap közben is jelentős mínuszok lesznek pár napig.
10-es-teteje-es-a-Deres.jpg
1-es-also-szakasza.jpg
10-es-teteje-es-a-Magas-Tatra.jpg
Chopok-csucs-1.jpg
Chopok-csucs-2.jpg
Deres-oldal.jpg
Vasarnapi-friss-ho-1.jpg
Vasarnapi-friss-ho-2.jpg
Verseny-indulo-a-7-en.jpg
13-as-alja.jpg
Biela-Put.jpg
HJH
74 élménybeszámolót írt
74
1 éve tag
2024.03.16. 11:56
Mai pálya (márc. 15.): Reggel fagy. Napsütés. 1500 m felett még délben is tökéletes viszonyok. Az összes felső pálya télies volt nyitáskor, az egyetlen baj, hogy mindenki ott sízett.
A B5-ön 10 órától, ha nem is nagy, sorban állás. A többinél gondolom még többen, de ha a legjobb pályán mehetek, nem megyek máshová. A 7-est reggel kitűzték és foltonként jegesre csúszták gyakorló gyerekek, de ez legyen a legnagyobb baj. Akik itt voltak jól tették, mert szerencsés volt a dolgok együtt állása. Kivéve aki találkozott a medvével és nem élte túl. Repiskán egy 31 éves belorusz lány menekülés közben 100 m-t zuhant.
IMG-5242.JPG
IMG-5243.JPG
IMG-5244.JPG
IMG-5245.JPG
IMG-5246.JPG
IMG-5247.JPG
IMG-5248.JPG
IMG-5249.JPG
IMG-5250.JPG
IMG-5251.JPG
IMG-5252.JPG
IMG-5253.JPG
IMG-5255.JPG
IMG-5256.JPG
IMG-5257.JPG
IMG-5258.JPG
IMG-5259.JPG
IMG-5260.JPG
IMG-5261.JPG
IMG-5262.JPG
WAndrea
1070 élménybeszámolót írt
1070
22 éve tag
2024.03.10. 19:31
Tegnap mi is Jasnán síeltünk, hasonló tapasztalatokkal.
Annyival volt más a napunk, hogy Fresh Track-kel kezdtünk, ezt ajándékba kaptam nőnapra :-)

Ez egyébként egy 69 eurós program és tartalmazza a sízést reggel 7-9 között az erre kijelölt pályákon, majd egy büféasztalos reggelit a Rotundában. Az eladott jegyek számát 100-ban maximálják, így ennél több síző garantáltan nincs a síterepen, nincs sorbanállás a lifteknél és a pályák színvonala sem tud leromlani a 9 órás kezdésre.

Élve a lehetőséggel már reggel 7 kor a felvonóban ültünk és 9 óráig megállás nélkül róttuk a köröket a ratrakolt pályákon. Eredetileg a fenti részt szánták a freshtrack-re érkezőknek, de köd miatt végül újratervezték, majd a Zahradky lifteket üzemelték be és ott síeltünk nagy élvezettel a 11-es és 5-ös pályákon. Ha ajándékot akarsz adni valakinek, akkor jusson eszedbe ez e lehetőség, életre szóló élményt fogsz valakinek szerezni! Nekem aznapra megvolt a boldogság, pedig messze nem volt még vége.

A csúcson elfogyasztott finom reggeli után tovább síeltünk a Chopok két oldalán, bejárva minél több pályát és D.Danihoz hasonlóan vegyes tapasztalataink voltak. Tényleg volt közte bucka, kása, jég, de szép havas pályák is a fenti részeken, a nap végére pedig hatalmas túrt hegyoldalon kellett magunkat leküzdeni a völgyig, ami tényleg végetnemérős programnak tűnt. Addigra már elesett nénány pálya, ahol olyan volt a hó, mint a kávézacc. Az időjárás változatos, de a pályák nagy részén inkább napos és szélcsendes volt, sokat fotóztunk, videók is készültek.

Néhány válogatott kép a tegnapi napról:
https://sielok.hu/fotoalbum/jasna-2024-marcius/galeria/

Videók a síelésről és az esti bulihelyről:
https://www.tiktok.com/@sielokhu
https://www.instagram.com/sielokhu/
Előzmény: (D.Dani 221092)
D.Dani
65 élménybeszámolót írt
65
14 éve tag
2024.03.10. 08:48
Tegnap voltunk végül 1 napot. A déli oldalon parkoltunk. A teljes déli oldal felhőben volt, szóval azonnal mentünk át északra. Odaát az első 200 méter szintkülönbség küzdelmes volt, alatta sütött a Nap.
Valóban ágyúztak, és rövid távon igen rosszat tett a pályának. Az alsó pályák a be nem dolgozott hóágyúzás miatt eszméletlen mértékben olvadtak, sokkal jobban, mint amit a hőmérséklet indokolt volna, minta nem is fagyott volna éjjel. A "friss" hó amúgyis puhább, a súlya meg gondolom olvasztotta a kemény réteget, vagy nem is tudott rendesen összefagyni éjjel. Reggel talán még egy kis havasesőt is kaptak a legalsó szakaszok, csak hogy teljes legyen a boldogság. Fenn csak simán épült pár bucka a hóágyúzás miatt az 1b-n.
Pályák az északi oldalon:
1b - elég jó, kicsit buckásodott, tömeges volt, a délutáni szél jót tett neki
11a - reggel isteni volt, a délutáni szél nem tett jót neki, az egyik fele tükörjég lett, a másik felén mély hó.
11 - ez tragédia volt, pedig a honlap alapján ez a völgypálya a legjobb. De nem, sok helyen csak a szélesség fele ment, ehez képest sok ember volt rajta + friss ágyúzás, 10-kor már katasztrófa volt, kivéve a legalsó letörés.
1a - ez viszont egész jó volt, 1 körül a kékkel közös szakasz nagyon olvadt és buckás volt, de alatta jót lehetett csúszni.
7 - Idén először voltam rajta, fantasztikusan jó volt, a fél 4es körben az alja már buckásodott.
13 - El nem tudtam képzelni, hogy egy ilyen lapos pálya ennyire rossz tud lenni. Kb vízisíztünk rajta, itt is ment éjjel az ágyú.
10 - hasonló a 10b elágazástól lefele, a 10a ág jobb.
10b - kb 3 napja nem kezelték, de egész jó volt :-D kicsit buckás, de nem vészesen.
Kb ezeken voltunk, az 1-es 2-ig jól nézett ki, de a 11a és a 7-es vonzóbb volt.
És akkor elérkeztünk a nap végi lecsúszáshoz. Azt érdemes tudni, hogy a 3 fős csapatunkba volt egy "újrakezdő", aki a dőlésszöget bírta, de elég lassan haladt. Szóval őt max 1-1 körre hagytuk ott, ezért napközben délre nem mentünk át. Délután 4kor a társunk lement a kabinnal, ketten pedig nekiugrottunk a 33a-nak. Tejköd. Látótávolság kb 5 méter, "sejtőtávolság" kb 30. Az állaga viszont fantasztikus volt, pár jégfoltot kreált a szél, de lécnyom alig. A köd miatt elég lassan haladtunk, közepefele mondjuk megállapítottuk, hogy gőzünk sincs mennyi van még hátra, a pálya hasonló fenn is meg lenn is, és nem is nagyon éreztük, hogy mennyit jöttünk le. Akkor szakadt fel a felhő, amikor elértük az elágazást. A 33-ason mentünk tovább, ami egy jutalom volt a nap végére, az utolsó 100 métert leszámítva majdnem tökéletes volt. Kár, hogy a nap közepén, amikor feljebb volt a felhőhatár, nem jöttünk át, de tényleg nem akartuk a társunkat egy órára magára hagyni a 10-13 környékén.
Sor a kétkötelű kabinnál volt egyedül, de ott délelőtt 10 perc is. A hosszú 4üléses a 7-es mellett sajnos nem ment, az eggyel rövidebbet és lassabbat délután beindították. 2 körül kipróbáltuk a kétülésest, nagy hiba volt. Ekkor támadt fel a szél.
Összességében jó kis napot zártunk, én a pálya állapotától többet vártam.
TZoli
1159 élménybeszámolót írt
1159
20 éve tag
2024.03.08. 16:48
Mindkét irányban mentem már. Egyik rövidebb, másik hamarabb, de nüanszokkal. Már az is kérdés, hogy Budapestről honnan?
Ha sokat mész Sahy felé, egy idő után besokal az ember az M2 utáni sok trafitól, rendőrtől, meg kis szlovák falvaktól. A másik irányban haladósabbnak tűnik, talán érdekesebb az út maga a Salgótarjáni retróval, a Békesztupával, Fülek várával, De becsapós mert hosszabb.
Még az átkosban jó buli volt hazafelé Donovaly után betérni valami jó kis csárdába, vacsizni, sörözni. De az euro óta ez is elvesztette a varázsát.
Előzmény: (cs.mark97 221072)
esslegg
97 élménybeszámolót írt
97
17 éve tag
2024.03.08. 15:22
Én az M2-Zólyom-Besztercebánya útvonalon szoktam menni a déli oldalra is, de oda a másik általad írt is opció.
Ha az északi oldalra mennél, akkor egyértelműen az M2-es verzió szerintem.
Előzmény: (cs.mark97 221072)
cs.mark97
19 élménybeszámolót írt
19
14 éve tag
2024.03.08. 10:06
Sziasztok!

A március 15-ei hosszúhétvégén mennénk Jasnára. Korábban jártam már itt, de autóval Budapestről most megyek először. Melyik irányba érdemesebb menni? Elindulni az M2-esen felfelé vagy előbb elindulni az M3-ason és a 21-es úton átmenni Szlovákiába?
ttamas1028
193 élménybeszámolót írt
193
14 éve tag
2024.03.07. 08:15
És pontosan ezért mennek hajnaltól az ágyúk az északi oldalon.
Előzmény: (jóska63 221052)
jóska63
526 élménybeszámolót írt
526
15 éve tag
2024.03.06. 12:19
nem hiszem az üzemeltető elég profit oldalrol igazgatja a síterepeit
Előzmény: (D.Dani 221043)
D.Dani
65 élménybeszámolót írt
65
14 éve tag
2024.03.05. 08:05
Sziasztok!
Lesz pár hidegebb éjszaka a héten. Szerintetek van rá esély, hogy beindulnak a hóágyúk? Az alsó pályák elég gányul néznek ki és hópótlás nélkül nincs már sok hátra némelyiknek, a terep meg nem túl vonzó, ha csak a felső pár pálya üzemel. Szombaton mennénk.
Bata Attila
2086 élménybeszámolót írt
2086
17 éve tag
2024.02.27. 12:00
A déli kabinost javítják, kissé megviselte az időjárás. Még ma sem jár. Holnapra ígérik, hogy kész lesz.
Előzmény: (esslegg 220952)
a2.png
esslegg
97 élménybeszámolót írt
97
17 éve tag
2024.02.27. 09:18
Vasárnap (02.25.) megint csúsztunk itt egy napot a gyerekekkel.
Tanulva a legutóbbi esetből, az úton is szorgalmasan nézegettük a jasna.sk-t a liftek státuszával kapcsolatban, és jól tettük, mert míg korán reggel azt írta az oldal, hogy minden lift menni fog aznap, 7.30 magasságában a déli oldali csúcsra menő kabinost átállították "zárva" státuszra (pedig erre a napra nem mondott erős szelet a meteo), és valóban nem is járt egész nap. Így szerencsére még időben újra tudtunk tervezni, és bevállalva a plusz 45 perc utazást, körbe mentünk az északi oldalra. 9.40 magasságában még találtunk parkolót Biela Put-nál - a sáros talajból és kivágott fákból ítélve az ottani önkormányzati parkolót bővíthették nemrég -, ahol 15 EUR-ért parkolhattunk (ez nem a TMR / Gopass parkolója, így nem 7 EUR / nap :-( ), amit érdemes a parkolóautomatánál kifizetni, mert aki nem tette, arra kerékbilincset raktak. Azért ez az északi oldali parkoló helyzet elég siralmas, fejlesztések ide vagy oda, pontosabban az érkező vendégszámhoz képest kevés a parkolóhely - ebből a szempontból a déli oldalon Krupova szerintem kulturáltabb.

A terepen az embermennyiség elviselhető volt: egyetlen alkalommal álltunk sorba a csúcsra vivő A1 kabinosnál 6-8 percet, ebéd után pedig minden liftnél elfogytak a népek.
Az időjárás klasszik Chopok volt, a hegy csúcsa felhőben egész nap kb. 1700 m-ig, időnként széllökések, lentebb jó látási viszonyok, az alsó részeken tavasz.

A pályák gyorsan buckásodtak, kb. 11-re már kialakultak a tavaszi kásabuckák - legjobban talán a 7-es fekete tartotta magát azok közül, amelyeken jártunk -, de ezt annyira nem bántuk, mert elsősorban freeride céllal mentünk. A legfelső részt a limitált láthatóság miatt nem erőltettük, de a B7-es régi kettes ülős (Rovna Hola - Kronsky Grun) két oldalán még nagyon jó volt a lejtő - köszönhetően a péntek-szombati hóesésnek is -, főleg miután egy kicsit megolvadt a teteje, így legtöbbet itt csúsztunk. 1500 m alatt viszont egyre jobban összejárt-összefagyott, kemény volt a hó pályán kívül, ami már kevésbé volt élvezetes.

Összességében kellemes napot sikerült összehozni, de jót tenne a terepnek egy kiadósabb hóesés - reméljük, a március jobb lesz ilyen szempontból.
- Marky -
754 élménybeszámolót írt
754
15 éve tag
2024.02.05. 10:51
Vasárnap hasonló volt a helyzet délen, még nagyobb szél, viszont jobb látási viszonyok fent.

Mi a helyszínen vettünk jegyet mindkét nap, a limitált felvonó forgalom miatt csak €29 áron, ez korrekt volt, nem sok helyen járnak így el.
(Volt 2 társunk, akiknek előre váltott napijegye volt, ők kaptak 2x€27 visszatérítést voucher formában)

A hó nehéz, kásás volt végig - alkalmazkodni kell, a porhavas napok száma hosszú távon csökkenő tendenciát mutat mindenhol...

A 33-as pályára mi is felmásztunk kellemes szembeszélben közvetlenül a betegségem után nem esett jól a tüdőmnek, de lefelé a hétvége legjobb csúszása kárpótolt valóban.

Délen még nem jártam, teljes üzem esetén azért van benne potenciál, és szerintem nem is annyira zsúfolt, mint északon a nehezebb pályák miatt.

Szállás: Hotel Stupka, egy tiszta és meleg (osztrákok figyelem!) egyszerű szállás, korrekt wellnessel és reggelivel, megfizethető áron 10 percre a parkolótól.
Előzmény: (esslegg 220660)
esslegg
97 élménybeszámolót írt
97
17 éve tag
2024.02.04. 11:46
Tegnap a fiammal megjártuk Chopokot egynapos csúszásra - ténylegesen és egy kicsit képletesen is. Viszonylag erős szelet mondott az előre, de bíztam benne, hogy azért fog járni mindkét oldalon a csúcsra vivő kabinos, mert előtte nap hasonló szél értékeknél működtek. Így szokásos módon délről támadtunk, és még reggel 7.00-kor is azt írta a jasna.sk, hogy működni fog szinte az összes lift. Ezt azonban sajnos 8.30-kor aktualizátlák arra, hogy a felső liftek egyik oldalon sem járnak - és ez így maradt egész nap. Mivel ekkor már túl sok idő lett volna körbe menni az északi oldalra, maradt az eredeti terv, és 8.45-kor meg is érkeztünk a parkolóba, ahol kb. 1/3 ház volt. Mivel alapvetően freeride céllal mentünk, így a napunk viszonylag kompromisszumos lett: a déli oldalon csak az alsó kabinos és a 4-es ülős működött (plusz a C4-es tányéros), ami így gyakorlatilag 3 pályát jelentett - 31-es és 36-os piros, 34-es síútszerű kék -, ez a 60 EUR-os napijegyért cserébe annyira nem esett jól. Ebéd után Kosodrevinától egyszer felsétáltunk a kék összekötőn a 33-as piros pálya tetejére (10 perc felfelé gyaloglás), ami még - lévén csak a sítúrázók tudtak csúszni rajta - ekkor is ratraknyomos volt, így ez lett a nap egyik legjobb csúszása.
A pályákon - szombat ellenére - nem voltak sokan, de a tavaszias időjárás miatt azért dél körülre rendesen túrt-buckás volt mindkét piros, és a jeges pályaalap is sok helyen előjött. Kicsit a pályák mellett is tudtunk menni a lenti részen is, de ott is elég tapadós volt a hó.
Ebédelni a Kosodrevina étterembe tértünk be, a kaja rendben volt, rántott hús sültkrumpli 13 EUR, nem túl nagy adag sztrapacska 11 EUR, pohár csapolt Kofola 2.5 EUR.
Továbbra is tartom, hogy egynapos csúszásra budapesti indulással Chopok a legjobb úticél, amióta össze van kötve a két oldal (Krupova parkoló nekünk Észak-Pestről 3 óra és ~200 km), de várható erős szél esetén biztos ami biztos érdemesebb kerülni, ha számít a bejárható pályák mennyisége (az északi oldalon a fő liftek az A1 Funitel kivételével mentek egész nap) - mi legalább is legközelebb ezt tesszük.
A déli oldalon ha csak a középállomásig, Kosodrevináig lehet felmenni, akkor azért a pályák nagyja (és a jó freeride részek) kiesik, ilyenkor még a kedvenc C6-os Deres lift sem működik, mert nem lehet odacsúszni az aljához.
Összességében persze jól éreztük magunkat, és kellemesen elfáradtunk, úgyhogy mindenképpen ismétlünk még a hónapban, ha tudunk.
következőutolsó
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.